55. Artusov hrob

52 2 0
                                    

Dopadol na dlažbu a aj keď nevidal ani hláska bolesť mu drasala cele vnútro. Jedine čo ho držalo pri vedomí boli smaragdovo zelene oci ktoré na neho hladeli a keď to už chcel vzdať vždy začul ten hlas.
,, Severus."
Hlasno zastonal a prevrátil sa na druhu stranu a vyvrátil obsah zo žalúdka. Bolo mu neskonale zle. V živote mu nebolo tak zle ako teraz. Horúčka mu rozpalovala telo a on vyčerpane klesol na lôžko a znova upadol do bezvedomia.
Lili listovala knihu a po ocko sledovala Severusovi tvar. Kropaje potu mu stekali po tvári a mokré vlasy zlepené dokopy mal odhrnuté aby mu nezavadzali. Ťažké a chrapľave nádychy sa niesli tichou Izbou keď sa dvere do spálne otvorili a vošla dnu žena s lávorom studenej vody s hubkou a prešla  až k mužovi na posteli. Lili okamžite vystrelila z miesta a nechala ju pracovať.
Eleanor omyvala vnukovi tvar jemne kruhovými pohybmi a ustarane mi skontrolovala čelo. Severus bol k lôžku pripútaný už 2 týždne no horúčka neustupovala a po krátkom bdeni upadal do bezvedomia. Nikto nevedel čo sa presne stalo no keď sa zjavil u seba v byte zrútil sa na zem a viac nevstal. Lili okamžite zalarmovala riaditeľa ktorý pod dlhom presviedčaní poslal školskú sovu Eleanor ktorá len čo otvorila list zvreskla a behom 20minut už bola pri vnukovi ktorého Lili za ten cas uložila do postele a obriadíla. A kim si riaditeľ, profesory a babička lámali hlavu čo za záhadnú chorobu chitil Lili sa len ticho mohla prizerať ako majstra elixirov liečia. Nikto sa k nej neobrátil aby sa jej spýtal. Bola odstrcena do úplného úzadia a zabudnuta. Vedela presne čo Severusovi je teda ona nie no Einuka jej to našepkávala.
Severusove hodiny prevzal dočasne Albus a keď sa rozkríklo, že majster elixirov je vážne chorý väčšina študentov sa tešila že možno aj umrie.
,, Cynické ale pravdivé." Odvetila Gira a odhryzla si z masa.
,, Ako môžu byt taký krutý?! Severus je dobrý človek!" Obhajovala ho Lili a mracila sa na sestru.
,, Problém je drahá v tom, že on ukazuje len tu zlu stránku." Cmúkla a odhodila ohlodané kosť spat na tanier.
,, Nerozumiem čo na ňom vidis Lili veď je to temný čarodejník."
,,A my sme svetle. Popravde by sme ho mali zabiť."
,, Keby Dumbledor ho nechránil zabila by som ho v momente keď by som sa dozvedela že na teba položil tie svoje hnusne špinavé paprče!" Lili radšej mlčala. Keby vedela, že zo Severusom robili veci ktoré... povzdychla si.

V ten večer odišla do zakázaného lesa natrhat bylinky na elixír proti horúčke. Opatrne odtrhavala drobné kvietky aby ich nepoškodila keď za ňou zaprášilo konár. Strhla sa a sprudka otočila. Stala pred ňou. Celá čierna dokonca aj farba vlasov a oci.
,, Tak rada tá vidím." Chrapľavým hlas Lili skôr desil.
,, Čo chceš?"
,, Iba sa porozprávať."
,, Nikdy si sa somnou nerozprávala."
,, To nie ale myslim, že nastal cas aby si ma konečne spoznala." Odvetila jej Einuka a skodoradostne sa uskrnula.
,, Zničila si mi život!" Vyprskla na ňu Lili zlostne.
,, Och ale nepreháňaj! Iba som si vybrala silnú osobnosť čo je na tom?" Mykla plecami.
,, Bola som len dieťa!" Zasycala ako macka.
,, Pozri sa chcem aby si šla somnou na jedno miesto."
,, Preco by som to mala robit?"
,, Lebo som povedala!"
,, Nejdem nikam! Nie teraz keď je Sev chorý."
,, A ak Ti poviem ako mu pomôžeš potom pôjdeš?" Vyjednávala Einuka. Lili prikivla.
Eleanor odhrnula mužovi spotené vlasy a prešla mu po tvári. Lili vkĺzla dnu a prešla až k posteli.
,, Viem ako ho vyliecite." Povedala do ticha keď na ňu stará žena pozrela s nádejou.
,, Tá bylina sa volá kráľovská modrá a odpradávna ju používali králi. Dokázala vyliecit čokoľvek."
,, Môj vnuk nie je kráľ." Lili na ňu pozrela a na moment uzrela v jej očiach niečo čo tam nikdy nebolo.
,, Ale je z rodu princových."

Na cestu vyrazila na svitaní. Ako povedal Albus času je malo a Severusov stav sa každým týždňom zhoršoval. Dokonca sa jej podarilo presvedčiť sestry, že to prejde rýchlejšie ak pôjde sama no nebol to hlavný dôvod. Einuka jej sľúbila ukázať cestu iba v prípade že pôjde sama. A tak sa trmacala cestou nevestou vo deň v noci. Bez jedla a bez vody ju jej temna stránka viedla prec.
Keď po 3 dňoch konečne zastala na svetlej čistinke vyžila si topánky a snažila si rozmasirovat stuhnuté svaly. Bola unavená, hladná, smädná a nevedela ako ešte dlho potrvá cesta.
,, Ešte koľko?" Ponosovala sa.
,, Dnes večer odrazíme na miesto."
Einuka mala pravdu. Keď kráčala po strmej ceste spustil sa dážď a tak si pritiahla plast tesnejšie k telu. Cítila, že sa už blíži keď v diaľke uzrela vysoké hrubé balvany.

 Cítila, že sa už blíži keď v diaľke uzrela vysoké hrubé balvany

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zastala a zamracila sa. Einuka ju však donútila kráčať dopredu až došla do stredu kruhovej časti. Poobzerala sa keď náhle to miesto spoznala.
,, Veď na tomto miesto skladal Kráľ Artus prisahu samotnému Merlinovi!" Zvolala náhle.
,, A som rad, že mi tá Einuka znova priviedla." Ozval sa za jej chrbtom mužský hlas a keď sa otočila šokované vyvalila oci.

Čo myslite koho Lili uzrela?

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now