6. osetrovna

173 9 0
                                    

Vsetky 4 strazkyne sa rozbehli na rozne smery a pokrikovali po sebe tak rychlo, ze im sotva kto rozumel.
,, Gabi a Amy snazte sa ho drzat dalej od deti! Ja a Lili sa ho pokusime dostat do kruhu." Kricala Gira ktora spoza opaska vytiahla prutik a s Lili trola obehly.
Kim strazkyne utocili na tvora Severus sa hnal k svojim hadom ktory sa vydesene krcili v rohu a kricali. Okamzite ich vsetkych zahnal do rohu a postavil sa s prutikom v ruke pred nich spolu s prefektmi a sledovali trola aby mohli zakrocit. Eleanor nezahalala a pripojila sa k nim s prutikom a odhodlanym vyrazom. Severus na nu zlostne pozrel.
,, Co to robis?" Skrikol na nu.
,, Hadam si nemyslis, ze svojho jedineho vnuka v tom necham sameho!" Rozhorcila sa no k dalsim hadkam sa nedostali ked Lili zakopla a spadla. Trol sa otocil a kyjakom sa naprahol udriet. Severus v tom momente vystrel ruku s prutikom ked vacsina profesorov a studentov zvreskla ked sa kyjak priblizoval k leziacej Lili. Ta si rychlo prekryzila ruky a  vycarovala stit ked kyjak udrel do stitu ktory sa jemne zachvel. Lili sledovala ako sa znova nadvihol a zas  sa priblizuje a znova udrel do stitu.
,, Gabi chodte druhou stranou, Lili potrebujeme kruh!" Kricala po nej sestra. Lili sa nadychla.
,, Ako asi?!" Skrikla ked kyjak dopadol znova na stit a ked sa kyjak nadvihol zablikal a zmizol. Severus vyckaval a sledoval trola ktory sa snazil dostat k studentom no strazkyne ho kliatbami zatlacovali spat k Lili ktora sa za ten cas stihla zdvihnut.
,, Lili vycaruj kruh!" Zrevala na nu Gira a tlacili trola jej smerom. Severus fascinovane sledoval Lili ako zatvorila oci a z dlani jej vychadzala zelena ziara s ktorou zacala kruzit. Nieco odriekavala ked nahle zvreskla Minerva a prebrala ho z tranzu.
,, POZOR!" Skrikla hystericky no kim ktokolvek stihol zareagovat trol svojim kyjakom odhodil LiLi na opacnu stranu kde tvrdo narazila do steny a zviezla sa k zemi kde zostala lezat.
,, LILI!" zrevala na nu Amy no nikto sa k nej nemohol dostat. Mali dost roboty s trolom ktoreho to rozbesnilo este viac.
,, No tak vstavaj!" vrcal Severus v duchu ked sa dievcina pomaly preberala k zivotu. Pri cele mala skaredu ranu no ignorovala ju a tackavo sla k trolovi. Vtedy Gira zmenila taktiku.
,, Tlacte ho k nej!" Vsetky tri zacali palit do neho kuzla a trol zacal ustupovat k ucitelskemu stolu. Lili sa rozbehla k trolovi.
,, Gira TERAZ!" Vpalili do neho silne kliatby ked Lili vycarovala lano ktorym podviazala trolovi nohy a ked zacal padat rozbehla sa oproti nemu.
,, To dievca snad zosalelo!" Pocul Sproutovej hlas ked vsetci vykrikli v momente ako trol isiel dopadnut, Lili sa hodila na kolena , vycarovala kruh ktorym sa rutila na trola. Zrazu zacal miznut a ked sa kolenacky dosuchla az k sestram Trol zmizol a Lili kruh uzavrela. V sieni nastalo hrobove ticho a vypukol jasot. Vsetky tri dievcata sa objali a studenti im s profesormi tlieskali. Gira podala Lili ruku a zdvihla ju.
,, Skvela praca." Usmiala sa na nu.
Severus sa priblizil k nim s Albusom ktory ich chvalil za statocnost. No on mal oci len pre nu. Vycerpane sa usmiala ked zavravorala no Severus ju rychlo zachitil kim spadla na zem. Rychlo ju zobral do narucia a ponahlal sa s ostatnymi do nemocnicneho kridla.
Rozrazil dvere ked z vedlajsej miestnosti vybehla Poppy. Bola to starsia carodejnica no velmi schopna.
,, Tu ju poloz." Ukazala na postel kde Severus polozil bezvladnu dievcinu. Kim ju Poppy diagnostikovala snazil sa pozbierat aby nikto nevidel ako ho to rozhodilo. Albus pristupil k caromedicke.
,, Vycerpala vela magie par dni si polezi, oddychne si a bude zase ako rybicka." Majstrovi elixirov odlahlo.

Vecer ked opravoval eseje svojich studentov sa snazil sustredit no stale mu myslienky zalietavali k mladej strazkyny ked namosurene odhodil brko a vstal. Navliekol si plast ked ho zastavil hlas za jeho chrbtom.
,, Kam ides? Je neskoro preco este nespis? " Eleanor pozrela na svojho vnuka ktory sa k nej otocil.
,, Musim ist hliadkovat. Mam pocit, ze par studentov nie je v posteliach." Odvetil Severus odmerane. Jeho velkou vyhodou bolo, ze dokazal tak s urcitou lahkostou klamat, ze mu kazdy uveril. Eleanor ho poznala az moc dobre. Prekrizila si ruky na prsia a zdvihla obocie.
,, A nie je za tym skor ista mlada slecna ktora teraz lezi v nemocnicnom kridle?" Zdvihol hlavu a pozrel jej pevne do oci ked povedal nie, nepohol sa mu ani sval na tvari.
Vydychol si az ked sa ocitol na chodbe. Kracal po chodbe nehlucne a potme pricom prutik mal schovany v rukave ked sa nahle zastavil.
,, Zase na nocnom vylete?" Vykrivil usta a prutikom zasepkal zaklinadlo ked dalej od neho odhalilo kuzlo 3 pary noh.
,, Ale ale co to tu mame? Potter, Weasley a Grangerova a viete, ze ma to neprekvapuje?" Zackal Severus a vyzival sa v ich bledych tvarach.
,, Takze to mamr 50 za kazdeho a zajtra si odpykate trest u skolnika pana Filcha." Zatrilkoval sladko a zahnal ich spat na kolaj. Ked pokracoval v hliadkovany nakoniec ho nohy zaviedli az k nemocnicnemu kridlu kde opatrne otvoril dvere a nakukol dnu. Okrem postele kde lezala strazkyna tam bolo prazdno a Poppy mala zhasnute, zrejme uz spala. Opatrne aby nenarobil hluk vosiel dnu a presiel az k posteli. Lili lezala schulena v klbku a tvrdo spala. Teda aspon Severus si to myslel. Sadol si na stolicku oproti posteli a prezrel si jej stolik ktory bol zahlteny kartickami z venovanim skoreho uzdravenia od jeho hadov za co bol aj patricne hrdy. Kopa sladkosti bola bokom nedotknuta a uchane hlavate dost nevkusne kvetiny teda aspon podla Severusa rozvoniavali tak silno az ho rozbolela hlava. Lili spala tvrdym spankom a on ju pozoroval aj ked premyslal, ze by mozno bolo lepsie keby odisiel. Z vacku si vytiahol knihu a prutikom si vycaroval svetielko ktore mu poletovalo okolo stranok aby mohol citat. Takto tam sedel hodnu chvilu a v tichu bolo pocut len suchot otacajucej stranky knihy. Ked docital stlpec pozrel na Lili no zakoprnel. Smaragdove oci sa leskli v svetle poletujuceho svetielka. Zahniezdil sa na stolicke pretoze s tymto neratal. Lili sa pretocila na chrbat a ubolene sa vysunula do sedacej polohu a zachrcala ked jej rychlo podla vycarovany pohar s vodou za co mu podakovala a zhlboka sa napila. Nakoniec pohar odlozila.
,, Ja...no...." Severus po prvy raz koktal pretoze nevedel ako zacat. Lili sa k nemu otocila.
,, Preco ste ma pobozkal?" To ho zarazilo. Chvilu premyslal.
,, Ja...niekoho ste mi pripominala a ospravedlnujem sa malokedy sa prestanem ovladat..."
,, To je vporiadku." Skocila mu do reci. Pousmiala sa.
Severus rychlo zavrel knihu a strcil si ju do vrecka.
,, Pojdem je vela hodin a rano ucim takze....ehm  dovidenia." A rychlo sa odpratal prec. Lili za nim hodnu chvilu hladela no nakoniec sa otocila chrbtom k dveram a zachumlala sa do perin.

Stravila v nemocnicnom kridle presne tyzden a ked ju konecne Poppy prepustila zjedla vsetky sladkosti ktore podostavala.
Severus sa jej vsak vyhybal ako cert krizu a ked sa aj stretli ignoroval ju. Lili to prislo pomerne smiesne no nakoniec to vypustila z hlavy pretoze musela riesit dolezitejsiu vec.

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now