Vianoce stravila Lili zo Severusom. Aj ked ich Severus istym sposobom neznasal nechapal to, ze Lili Vianoce nepoznala. Nechapala preco sa na hrade ozdobuju stromy, nepoznala vianocne koledy a cukrovinky. Preto sa Severus rozhodol spravit jej Vianoce.
Prave stal pri stromceku ktory vycaroval a prutikom ho ozdoboval a ked mu padla asi 6 ozdoba preklinal vsetkych vyrobcov aj cele Vianoce. Z jeho ozdobovania ktore zvladol za 3 hodiny bola Lili prekvapena. Mozno to bolo trosku netradycnym sfarbenim ktore zvolil.
Stromcek bol ozdobeny ciernymi, striebornimi farbami a gulami a roznimi inymi priveskami a na Liline pobavenie pouzil miesto retazi pavuciny. Bol vskutku originalny.
Ked sa december prehupol do januara na hrade zacala panovat znacna nervozita. Severus chodil podrazdeny a v zlej nalade hlavne preto, ze sa blizila druha uloha a on sa citil viac a viac stiesnene. Predstava, ze bude len divakom ktory bude pozorovat Lilin vykon...
Potriasol hlavou aby zahnal dotierave myslienky ked sedel za stolom vo velkej sieni a sledoval sampionov. Lili bola v kruhu zo svojimi sestrami ktore ju povzbudivo tlapkali po chrbte a Gira jej davala posledne rady. Ked konecne odbil gong na druhu ulohu vstal spolu s Minervou a kracali k vodnemu jazeru kde uz postavali ludia z ministerstva.
Usadil sa na sedadlo a poobzeral sa okolo seba ked videl, ze vacsina studentov sa uz nevie dockat toho co sa bude diat.
Lili jemne strcila Harrymu do ruky ziabrovku ktoru vydrankala od Severusa a postavila sa pred neho.
,, Damy a pani zacina druha uloha. Pre zrekapitulovanie druha uloha sa sklada z dvoch casti. Prva cas sa tyka strazkyn ktorych ulohou je suboj s Emzou ktoru musia porazit tak aby ich mohli bezpecne vratit do loviska a dostanie sutaziaceho k jazeru. Mate na to iba pol hodinu. Druha uloha sa tyka studenta ktory ma hodinu na to aby ziskal to najcenesjie co stratil. Ak to nestihne do casoveho limitu ulohu ste nesplnili. Strazkyne mozu zasahovat do ulohy iba tym sposobom, ze sutaziaceho ochrania pred nastrahami v jazere no nesmu Vam radit ani pomahat. Ak to spravia nezvladli ste ulohu. V pripade ze budete obaja v ohrozeni vyslete signal a my Vam pomozeme. Po zazneni vystrelu zacnete."
Lili sa rozkrocila a chlapca dostala za seba. Odvsadial sa ozyvalo tlieskanie, piskanie a hluk ked sa ozval vystrel. Lili z opaska vytasila prutik a do druhej ruky secnu zbran ked nad jazerom sa nahle otvoril kruh a vybehli z nej tie najcudnejsie tvory ake Severus videl.
Boli velke asi ako autobus, robustnej postavu 4 nohy s dlhymi pazurmi, na tele im vytrcali dalsie malicke ruky, hlava bola okruhla a prechadzala do podlhovasteho akoby zobaka posiateho hrubymi tesakmi. Na konci chvosta vytrcali chapadla zakoncene otvorom z ktoreho sycali ohen. Zviera vybehlo von poobzeralo sa a zrevalo. Lili sa zhlboka nadýchla a snažila upokojiť roztrasené ruky. Nie na toto ozaj nebola pripravená. Krokom ustúpila dozadu a sledovala ako sa zviera rúti na ňu a na Harryho.
Severus zblednuty a v šoku sledoval ako Lili ustúpila pred zvieraťom a uvedomil si, že ma strach. Zviera sa k nej rútilo a keď už chcel na ňu výkriku prevzala nad ňou Einuka kontrolu. Oči jej potemneli a ona vyrazila vpred. Keď ju jedno z chápadiel zrazilo k zemi diváci zvreskli.Drtilo ju k zemi keď sa snažila spod tlaku vymaniť. Ozval sa praskavy zvuk keď zrevala od bolesti no v tom hluku boja jej výkrik zanikol. Harry ktorý stal bokom vyrazil vpred a pálil do zvieratá kliatby čo poznal kým sa Lili snažila spamätať no bolesť bola prisilná. Dýchala nosom pretože pocit na zvracanie a omdletie na ňu doľahol v plnej sile. Obzrela sa a zbadala,že strážkyne postupne Emzy vracajú spať. Horko ťažko sa pozviechala a došla až k Harrymu a hrubo ho schmatla za rukáv.
,, Bez do jazera stihnem to." Harry na ňu pozrel a vedel, že ak odíde sama to nedá no ona ho surovo odsotila. A tak sa rozbehol vpred. Neobzeral sa ani vpravo ani vľavo, prehltol ziabrovku a skočil do jazera bez toho aby sa obzrel.
Keď sa prvý krát vynoril s Ronom obzeral sa na všetky smery, prskal a kašľal a keď priplával k mostíku pomohol Ronovy von z vody. Na kraji sedela jeho strážkyna a držala si bok. Na krku mala nepeknú ranu ktorú sa jej Poppy snažila ošetriť.
,, Ako sa zdá zatiaľ sa darí šampiónom Rokfortu! Slečna Dekacruova zrejme nesplni úlohu keď ju napadli hlbocnici...."
Severus sa predieral davom pretože sa chcel dostať k Lili ktorá vyčerpane nechala Poppy aby ju ošetrila z čoho usúdil, že nie je jej práve najlepšie no kim sa k nej stiahol dostat skocila do vody za Harrym ktorý náhle sa ponoril pod hladinu.
Plávala hneď za ním a sledovala okolie vody. Aj keď ju rameno neskonale bolelo snažila sa udržať tempo s Harrym ktorý plával na miesto kde oslobodil Rona. Ako pochopila na poslednom kole bola pripútaná Fleurina sestra Gabriel. Harry vzal kameň a chcel jej prerezať púta keď mu vodnú ľudia zatarasili cestu.
,, Môžeš si zobrať iba jedného zajatca." Lili ktorá na nich namierila prútikom čosi povedala keď sa Harrymu konečne podarilo uvoľniť laná, schytil dievča a plával s ňou pred Lili. Snažil sa dievča dostať co najrychlejsie von, no nevšimol si , že Lili kvôli zranenému ramenu ledva vládala plávať keď ju napadli hlbocnici.
Bolesť bola neskutočná a cítila čoraz väčší chlad. Nevládala a bola na pokraji síl keď ju jeden z hlbocnikov kusol do ramena a stiahol hlbšie pod vodu keď už nevládali ani jej pľúca. Predtym ako ju pohltila tma jej myšlienka zaletela k Severusovi.
Severus ako tiger v klietke chodil hore dole z čoho boli už všetci nervózny. Takýto priebeh súťaže si neprestavovali. Náhle sa vynorila strapatá hlava chlapca s dievcatkom ktore prekvapené otváralo oči a nechápavo pozeralo čo sa okolo jeho deje. Albus spolu s Moodym im pomohli z vody a Poppy im prehodila teple vyhrievané deky. Severus si ich nevšímal ale hľadel na čiernu vodu.,,Niečo sa určite stalo." prehovoril k Albusovi ktorý ustarane sledoval vodu ktorá sa nehybala.
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...