Lili sa nahle zobudila na to, ze jej je teplo. Ani sa nedivila kedze bol cez nu prehodeny Severus a tvrdo spal. Opatrne aby ho nezobudila ho pretocila na druhu stranu. Rychlo vstala ked zapraskalo drevo a obzrela sa. Muz sa ani nepohol spal dalej. Presla po chodbe az do obyvacky kde bola tma. Mavla rukou a pred nou sa zjavila biela poletujuca gula ktora osvetlila miestnost. Sadla si do kresla pred krbom.
Nastahovala sa k Severusovi po jeho tyzdenom bombardovani kedy ju stale prenasledoval a presviedcal, ze to chce. Zivot s nim malo aj iste uskalia. Severus bol casto naladovy a aj ked videla na nom ze sa kroti obcas zvisil hlas aj na nu. Chapala, ze si musi zviknut na to, ze uz neni sam. No Severus vo svojej zlej nalade teraz exceloval kedze sa blizil cas kedy mal prist na navstevu Hugo.
Hugo bol Eleanorin manzel. Stary zatrpknuty dedek ktory iba Severusa kritizoval. Neznasal svojho vnuka a trpel ho len preto, ze jeho zena Severusa zboznovala. Nikdy mu vsak nedala najavo aka bola na neho hrda ani lasku. Bola ako ,, psi cumak" ako vzdy hovorieval Severus.
Mal zo stretnutia obavy pretoze Hugovi neulahodil ktokolvek a absolutne netusil ako zareaguje na jeho priatelku. Lili si mala prvy krat obliect saty ktore boli jeden vikend kupit v sikmej ulicke.
V ten vecer kedy oslahli kozub zelene plamene vysiel z kozubu Hugo Snape. Lili stala vedla Severusa a drzala ho za ruku. Citila jeho narastajucu nervozitu a preto mu povzbudivo stlacila ruku.
Hugo bol skoro rovnako vysoky ako jeho vnuk. Prisny vyraz a fajka v jeho pravom kutiku. Na oku mal kusok sklicka. Eleanor mu pomohla dat dole habit.
,, Dobry vecer." Pozdravil. Hlas mal hlboky no razny. Lili bolo hned jasne kto bol doma general.
,, Hugo toto je Severusova priatelka Lili Mansonova." Ukazala na Lili ktora sa snazila urobit dojem. Muz si ju premeral od hlavy po paty.
,, Nie je dakasi vychrtla? A co tie ruzove vlasy? To je nejaka nova moda? Kolko mate rokov?" Vystekol na nu.
,, 19." Muz pokrutil hlavou.
,, Mladsia nebola Severus?" Zahucal na vnuka ironicky ktory zatal celust a nosne dierky sa mu zachveli od zlosti.
,, Odkial ste slecna?" Lili tato otazka zaskocila.
,, Z Erwoldskeho lesa pane."
,, Hrom do duba kde to dofrasa je?" Zanadaval starsi muz, presiel k prestretemu stolu a sadol si. Lili si sadla hned vedla profesora a Eleanor k manzelovi.
,, V zapadnej Amazonii."
,, Ako ste sa vy dvaja dofrasa nasli?"
,, Hugo nenadavaj."nepomenula ho manzelka.
,, Lili sem prisla vypomahat." Zahmlieval Severus opatrne.
,, Vypomahat? A s cim?"
,, S ochranou Harryho Pottera." Odvetila Lili s usmevom a odkrojila si kusok z masa.
,, Nemyslite si, ze ste na nieco take primlada? Kolko ste zo skoly? 2 alebo 3 roky? Co vy mozete vediet o carovani sama ste este dieta." Severusovi zbledli hanky od zlosti.
,, Lili je velmi schopna carodejnica." Hajil ju zapalene.
,, Ale zrejme len v posteli." Odfrkol si muz ked Eleabor skrikla ,, Hugo!" Severus na neho zasycal a Lilo sa zacervenala.
,, A zrejme sa nemylim. Uprimne Severus myslel som, ze mas lepsi vkus ty potrebujes zenu co sa o teba postara a nie decko!" Vyhlasil zostra.
,, Prepacte pan Snape," prerusila ho Lili.
,, No schvalne co z Vas vypadne. Severus vedel som ze si hlupy ale az tak hlupy." Pokrutil muz hlavou.
,, Kolko uz od teba darcekov vypytala?"
,, Hugo!" Okrikla ho Eleanor no on len pokracoval v zhadzovani uboheho dievcata. Lili bolo do placu. Takto si dnesny vecer nepredstavovala a sprudka vstala. Severus na nu pozrel a videl ze ma slzy na kraji.
,, Lili."
,, Len ju nechaj aspon vidi, ze sme ju prekukli."
,, DRZ UZ KONECNE HUBU!!" zreval na neho vnuk a rozbehol sa za Lili ktora zmizla za dverami.
Hugo zalapal po dychu. Tolka drzost!
,, Pocula si ho? Cela jeho matka!"
,, Nemusel si do toho uboheho dievcata tak skakat co nevidis, ze ten chlapec ju miluje?"
,, Prosim ta!" Odfrkol si Hugo.
Lilo bezala po chodbe ked pocula za sebou Severusa ako na nu vola. Nikto ju tak neponizil ako jeho dedo. Severus ju dohnal a rukou k sebe strhol.
,, Pusti ma!"
,, Nie." Severus ju k sebe pritiahol a vasnivo ju pobozkal. Chvilu sa bozku branila no nakoniec podlahla. Laskal jej pery a pritiahol si ju tesnejsie k telu.
Za ich chrbtom Lili zacula suchnutie rychlo prerusila bozk a zbadala pani Norisovu ako na nu hladi. Severus otocil hlavu a zbadal macku.
,, Kšc!" Zahnal sa po macke ktora na neho zlostne zaprskala.
,, Nechaj ju." Odtiahla ho na Astronomicku vezu kde spolu pozorovali nebo..
Druhy den rano zacalo vyucovanie co bolo jedine stastie pre Huga aby ho Severus neprizabil. Nahlil sa do ucebne elixirov a jeho zlostny vyraz podtrhaval plast ktory za nim vyril. Hned za nim ho nasledovala Lili ktora sa vyborne bavila. Ked prechadzali okolo ucebne obrany proti ciernej magii vykukla Lockhartova hlava.
,, Och Severus mozem si na tuto hodinu poziciat tvoju strazkynu?" Muz sa zamracil no prikivol. Sledoval ako Lili zmizla v dverach a namosurene vrazil do ucebne.
Lili vosla do ucebne kde bolo prazdno. Presla k zadnej casti a prezerala si nastenku s clankami. Myklo ju ked sa otocila a za chrbtom jej stal Lockhart a oslnivo sa usmieval.
,, Som rad, ze ste tu." Lili znervoznela. Zacala sa citit pomerne nepohodlne ked stal tak blizko nej. Pousmiala sa.
,, Ehm."
,, Ste velmi pritazliva zena Lili." Ustupila dozadu kde ale narazila na stenu.
,, Mat za zenu niekoho ako ste vy Lili." Povzdychol si ked na neho vytrestila oci ked pred nou vytiahol malu krabicku a otvoril ju.
,, Vezmete si ma?" Lili zbledla.
,, Co? Ja....ne...to....to nemyslite vazne." Nezmohla sa na slovo.
,, Budete zit v bohatstve. Nebudete musiet nic robit." Lili sa mu rychlo vysmikla ked jej chcel dat pusu.
,, Radsej pojdem."
,, Pockam si na Vasu odpoved."
Severus prave kritizoval Harryho elixir ked sa dvere otvorili a dnu vosla Lili. Vsimol si ze je znacne rozladena. Postavila sa do rohu no duchom bola nepritomna. Co si o sebe Lockhart vlastne mysli? Ze zamava prstenom a ona za nin pobezi ako poslusna fena? Tak to sa zmilil.
,, Vzorky svojich elixirov vlozte do pripravenych skumavok a oznacte ich. Hodnotenie dostanete na dalsej hodine." Ked odisiel aj posledny student podisiel k Lili ktora ani nepostrehla, ze su prec.
,, Stalo sa nieco?" Sledoval ju s obavou.
Pokrutila hlavou a usmiala sa.
,, Nie len som sa zamyslela.Vecer ked lezala vedla Severusa ktory uz podriemaval a hladila ho vo vlasoch si uvedomila, ze sa bude musiet s nim porozpravat pretoze ich vztah zacinal byt vazny. To ze ju predstavil jeho rodine znamenal uz zavezok voci nemu. Severus cosi zamumlal pretocil sa a prehodil ruku cez jej pas a pritiahol si ju. Pousmiala sa. Vzdy ked zaspal tvar sa mu uvolnila a jeho chladna maska padla. Vtedy omladol o niekolko rokov. Rukav na lavom predlakti sa mu vyhrnul a odhalil temne znamenie ktore mu hyzdilo ruku. Lili ju chitila a pritiahla si ju pred oci. Prstom prechadzala po jej obriaoch ked zacitila z nej silnu a ciernu magiu. Zamracila sa. Pozrela rychlo na Severusa no ten prepadol do tvrdeho spanku. Stiahla si rukavicu a odhalila jazvy v tvare hviezdy znova skontrolovala muza a prilozila svoju jazvu na jeho temne znamenie.
Pred ocami sa jej mihali zablesky jeho ruky. Sledovala Severusove miesto smrtozruta ako ho Voldemort chvalil, jeho prvu vrazdu. Vnimala jeho magiu. Bol silny carodejnik no poznacrny zivotom. Zavrela oci a zasepkala:
,, Ematio elevate rapare." Na muzovom predlakti zaziarila modra farba a jeho znamenie mierne zbledlo. Spomienky ktore mal presli na nu az zalapala po dychu. Neboli to pekne spomienky no Severus sa nimi trapil viac a poznacili ho. Zobrala mu ich aby mal lepsi spanok. Pomocou vnutroobrany ich zatlacila do temneho zakutia kde lezala truhlica a tam ich zamkla. Pritulila sa k nemu a zavrela oci. Spanok prisiel okamzite..
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...