Severus sa hnal chodbou a jeho cierny habit za nim vial. Ked prisla sprava z Rokfortskeho exspresu co sa stalo vedel, ze v prvom rade by mal pretrhnut Albusa. Rozrazil dvere na nemocnicnom kridle a zabrucal. Pri Poppy stal Lupin a obzrel sa.
,, Severus."
,, Kde je?!" Vykrikol az hystericky co Lupina zaskocilo a prekvapene viedol rozruseneho muza k posteli. Utla postava mladeho dievcata bola skeutena do klbka a tazko dychala.
,, Co sa stalo?"
,, Vo vlaku nas kontrolovali dementory." Vysvetloval Lupin a troska prekvapene zazmurkal na Severusa ktory presiel k dievcine ktora sa chvela na celom tele.
,, Bude v pohode." Ozval sa hruby hlas a ked sa obzrel o ram dvery sa opierala Gira.
,, Ako viete?" Odsekol jej Severus zlostne. Gira sa postavila a podisla k nemu.
,, Lili sa nevie dementorom branit."
,, No skvele." Severus pozrel na Lili ktora sa mracila a obcas sa mykla.
V nemocnicnom kridle stravila par dni a ked ju Poppy prepustila vyucba bola v plnom prude.
,, Dobry den, volam sa Remus Lupin a som Vas novy ucitel. Presiel som si posledne latky ktore ste preberali s profesorom Lockhartom no velmi zaostavate pri cviceniach. Dnes sa budeme venovat praxi pretoze si myslim, ze teoriu skor ovladate. Dnes si zacvicime kuzlo zvane Riddikulus. Taraz to prosim zopakujte."
Cela trieda hlasne zopakovala kuzlo.
,, Vyborne. Poprosil som pana riaditela aby nam na dnes uvolnil zborovnu pretoze sa budeme ucit toto kuzlo pouzivat na prizrak. Vie mi niekto z Vas povedat co je prizrak?" Hermionina ruka vyletela do vzduchu a tesne minula Harryho okuliare.
,, Ano slecna Grangerova?"
,, Prizrak je hmota ktora meni na seba rozne podoby ktore nas desia." Lupin chvilu premyslal.
,, Ano 5 bodov pre chrabromil. V tejto skrini sa nachadza prizrak ktory sa zmeni ked otvorim dvere na to coho sa najviac obavate. Nevill prosim povedz mi coho sa najviac bojis?" Chlapec ktoreho Lupin oslovil bysa radsej prepadol pod zem len aby si ho nik nevsimol. Nieco zadrmolil.
,, Nerozumiem."
,, Prof....Snape."
,, Profesor Snape?" Uistoval sa ked chlapec zdrahavo prikivol. Lupin premyslal. Lili stala bokom a pozorne sledovala dianie a vyckavala.
Ked sa zo skrine vynoril Severus rozbuchalo sa jej srdce. Tie cierne oci, sebaisty krok a chladna maska ktora bola taka nepristupna. Nemohla si pomoct ale bola ako zhypnotizovana. Ked sa nahle zjavil v zenskom obleceny tazko sa ovladla aby neskocila po Lupinovi ktory Severusa ponizil pred celou triedou. Ked sa studenti menili pred prizrakom stupol si Harry. Hladel na prizrak ktory menil svoju podobu ked v momente sa zhmotnil na dementora a miestnost znacne ochladla. Lili zahucalo v usiach.
Lupin rychlo prizrak zahnal do skrine ktora sa s rachotom zabuchla ked sa otocil a zbadal sediet Lili na zemi a stazka dychajuc.
,, Hodina skoncila. Napisete mi 20cm pracu o prizrakoch a odovzdate mi ju na dalsej hodine."
Studenti plny zazitkov odisli z miestnosti ked podisiel k Lili ktora nepritomne hladela pred seba.
Podal jej kusok cokolady ked na nu zaskulila.
,, Dajte si pomoze Vam to zahnat nevolnost." Vzala si ju a vlozila do ust a zasklabila sa. Cokolada nebola zrovna to co si predstavovala ako nieco co jej malo pomoct.
,, Lepsie?" Prikivla a podal jej ruku.Severus prave upijal z kavy ked zbadal Lili ako zo sklonenou hlavou kraca k Albusovi. Pozorne sledoval ako podisla k nemu a Albus sa nahol. Nieco mu vysvetlovala a on nasledne pokrutil hlavou. Znova mu nieco razne povedala a videl ako Albus mykol plecami. Pripojila sa k nim Gira a zacala cosi gestikulovat. Raz hovoril Albus potom Gira a nakoniec Lili zakrutila hlavou a cuvla. Potom zbadala ze ju Severus pozoruje. Pousmiala sa a presla k slizolinskemu stolu a skontrolovala studentov. Prizmuril oci a premyslal.
Vecer si sadol k stolu a polozil vedla seba salku s cajom a pritiaho si prve prace. Vytiahol cerveny brk a zacal pomaly opravovat eseje ked sa dvere na jeho byte otvorili a Lili vosla dnu. Oprel sa o operadlo a pozoroval ako si odopina opasok a pretahuje sa.
,, Aky si mala den?" Spytal sa.
,, Mhm ale usiel." Odvetila bez zaujmu a vycarovala si pohar s vodou a sadla si na pohovku.
,, Nechces mi nieco povedat?" Spytal sa nenutene. Mykla plecami a hladela do ohna a upijala s poharu.
,, Lili o com si sa bavila s Albusom."
,, Severus som unavena." Ponosovala sa a vstala pricom polozila pohar vedla stolika.
,, Preco mi nepovies o com ste sa bavili?"
,, Netyka sa ta to." Severus sa zamracil.
,, Ako netyka?" Vstal.
,, Sev, som vazne unavena."
,, Nie chcem vediet preco sa ma to netyka. Som predsa tvoj partner..."
,, Nechcem sa o tom bavit."
,, Nehovorila si ze nechces aby sme mali medzi sebou tajnosti?!" Obvinil ju ked na neho unavene pozrela.
,, Povedala."
,, Tak preco mi to nechces povedat?" Tlacil na nu. Lilo si povzdychla.
,, Severus aj keby som chcela nepoviem ti to."
,, Preco?" Dobiedzal do nej.
,, Pretoze sa to netyka teba!" Skrikla na neho a on na nu prekvapene pozrel.
,, A koho? Ak nie teba tyka sa to mna?"
,, Nie ani teba."
,, Tak koho?!" Zvysil hlas a v ociach sa mu nebezpecne zabliskalo.
,, Ty niekoho mas?!" Obvinil ju ked na neho zaskocene pozrela.
,, Si snad mimo?"
,, Ako sa to somnou rozpravas?"
,, Ako sama uznam za vhodne!" Skrikla na neho ked K nej podisiel a hrubo ju chitil za rameno no Lili ho sikovnym hmatom zahakla az vykrikol ked mu vykrutila ruku.
,, To uz viac nerob!" Zavrcala chladne.
,, To ani nebude treba! Mala by si sa vratit k sestram!" Zavrcal zlostne ked povolila zovretie a on sa jej vysmikol a snazil sa vyrovnat si pohmozdene rameno.
,, Vyhadzujes ma z bytu?" Zasepkala nebezpecne.
,, Ak to tak beries tak ano."
,, FAJN!!" zrevala na neho.
,, FAJN!" Zreval aj Severus a trocha zaskocene sledoval ako Lili pochoduje po jeho byte a pri vykrikoch fajn si bali veci.
Podisla az k dveram a naposledy sa otocila.
,, FAJN AKO CHCES!!!" Treskla dverami a nebolo jej. Severus v byte osamel. Zlostne si sadol za stol k pracam a zafucal. Co so to dievca o sebe mysli? Ze ona bude pred nim tajit veci a on jej bude prikivovat? No to narazila! Nikto nebude Severusa Snapea klamat. Zlostne zafucal..
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...