Severus sa z brlohu vracial v dobrej nalade. S Lili si vyjasnili co sa stalo a on pochopil, ze jej krivdil. Mrzelo ho, ze jej hnusne vynadal no aj ked mu odpustila drzala si ho od tela. Chapal ju.
Vratila sa po tyzdni. Severus sa jej uz nevedel dockat. Ked ju uzrel pri ranajkach poposadol si a schoval svoj uskrn do salky s kavou.1q
Eleanor si sadla vedla neho a natiahla sa po hrianku. Severus jej nalial jej oblubeny caj. Prekvapene zdvihla obocie. Jej vnuk jej nikdy nenalieval caj.
,, Co je pricinou tej tvojej dobrej nalady?" Spytala sa. Severus sa zamracil.
,, Preco si myslis, ze to ma nejaku pricinu?"
,, Mam oci a este su funkcne Severus ver mi este som neoslepla."
,, Aha." Zamrmlal a upil si z kavy.
,, Co mas dnes na programe?" Podrazdene zafucal. Stale to iste dokola stale ta ista otazka.
,, Varit elixiry."
,, Och boze nemozes robit nieco..."
,, Ako co?"
,, Mohol by si zobrat Lili niekam von." Znova podrazdene zafucal. Rychlo dojedol a odplachtil do laboratoria. Pred vecernym rande chcel este doplnit par elixirov. Pri vareni vypustil vsetky problemy z hlavy ked sa pozrel na hodinky a zhrozil sa. Meskal. Boze ako sa mu toto mohlo stat. Rychlo zabezpecil kotlik a vystartoval.
,, Teplo sa oblec! Je tam zima!" Zakricala za nim Eleanor a pokrutila hlavou.
Na miesto ich schodzky dobehol len tak tak. Vonku poletoval sneh a znova sa ochladilo preto si zacaroval habit aby ho stale hrial. Obzeral sa na mieste no Lili nikde nevidel. Pritiahol si plast tesnejsie k telu. Vlocky studeneho a mokreho snehu mu dopadali na havranie vlasy.
Nahle sa pred nim zjavila Lili. Lica mala cervene a plne pery ho vyslovene vabili aby ich pobozkal. Okamzite si ju pritiahol a zabalil k sebe do plasta.
,, Dobry vecer slecna Mansonova."
,, Pan profesor."
,, Tak preco sme v tejto treskucej zime ked ostatny sedia pri teplych kozuboch?" spytal sa.
,, Chcem Ti nieco ukazat." Vymanila sa z jeho objatia a klakla si na zem.
,, Co to robis chces nachladnut?"
,, Psst!" Zahriakla ho. Zostal teda stat a pozoroval ju. Stiahla si rukavicu z ruky, posuchala si ich a namierila na miesto . Z dlane jej vysiel paprsok a roztopil sneh. Pred Severusovymi ocami zacala vyrastat prenadherna cerveno- zlata kvetina podobna ruze. Zalapal po dychu.
,, Ved to je...." zahabkal a Lili sa postavila.
,, Vezmi si ho je jedina na svete."
,, Ale...uvedomujes si aku ma hodnotu? Je to jedina bylina co dokaze liecit chorobu upirov!"
,, Prave preto by si si ju mal vziat."
,, Ved je jedina!"
,, Vycarujem ti takych aj tucet." Mavla rukou ked na nu vyvalil oci a ona sa uprimne zasmiala. Keby teraz niekto videl obavaneho profesora zjavne by si myslel, ze scvokol.
Nakoniec mu ich vycarovala 10. Severus pozrel na nebo a videl padat viac vlociek. Potom pozrel na Lili ktorej ziarili oci.
,, Zatancujes si somnou?" Spytal sa ked sa otocila.
,, Co?"
,, No ci si zatancujes somnou."
,, Co je tanec?" Severus ju chitil za ruku a druhu jej polozil okolo utleho drieku. Postupil dozadu a potiahol ju k sebe ked mu nechtiac stupila na nohu.
,, Och boze prepac!" Rychlo sa omluvala.
,, To nic to je dobre!" Zastavil ju a nakoniec sa pohupovali na mieste ked si polozila hlavu o jeho silne rameno. Vdychovala vonu byliniek a zavrela oci. Nechcela aby tento moment skoncil...Severus sa pomaly prebral s dlheho ale zdraveho spanku. Pretiahol svoje udy a pousmial sa ked si spomenul na darcek od Lili a ich tanec v snehu. S dobrou naladou si dal rychlu sprchu a usadil sa do kresla kde za zacital do denneho proroka ked sa vedla neho usadila Eleanor. Namazala si hrianku maslom a dzemom ked sa do nej zahrizla. Severus si upil s kavy a cital si dalej ked si odkaslala.
,, Ano?" Spytal sa.
,, Severus musim Ti nieco povedat." Zamracil sa, odlozil noviny a pozrel na nu.
,, Pocuvam."
,, Cez vikend pride Hugo chce vediet ktoru zenu si si vybral." Severus zafucal a prudko vstal.
,, To myslis ako vazne?" Hromzil?
,, Ano co sa divis chce mat istotu, ze zabezpecis nasmu rodi potomka."
,, Aha." No kim stihol nieco povedat zahucal kozub a vysiel z neho Albus. Severus si vsimol ze bol znacne rozruseny.
,, Doslo k dalsiemu utoku." Severus aj ked si to nechcel priznat ho to znepokojilo.
,, Kto?" Spytala sa Eleanor.
,, Utoky sa zrejme nevyhli ani strazkynam." Majster elixirov znacne zbledol.
Ked obaja kracali po chodbe a blizili sa k nemocnicnemu kridlu srdce mi bilo ako splasene a obchadzali ho mdloby. Vosli dnu a okolo postele novej obete stali Biflomorcania. Na Severusovu velku ulavu na posteli lezala skamenela Gabriel.
Nalada v hrade bola napnuta. Utok na jednu zo strazkyn dala jasne stanovisko, ze si nevybera len spomedzi studentov. Dalsou novinkou bolo, ze vznikol klub duelantov ktory zalozil Lockhart a pozval tak vsetkych studentov. Ako svojho protivnika si vybral Severusa. Keby mal stipku rozumu vedel by, ze profesor elixirov bol znami tym ze bol najlepsim duelantom a nikto ho nedokazal porazit.
Stali oproti sebe. Lockhart sa samolubo obzeral ci ho vaetci dobre vidia. Jeho sedy habit s cervenymi a zlatimi prvkami bol neskutocne kriklavy az zachadzalo zrak. Stal nervozne niekolko metrov od ciernoodenneho muza ktory ho ostrazito sledoval a ruku mal vystretu aj s jeho prutikom.
Lili stala bokom a sledovala oboch muzov no fandila Severusovi. Vedela, ze je silny carodejnik takze skor mala obavy ako dopadne druhy profesor.
3....2......1 obaja muzi vyslali po sebe kliatbu. Severusove zasiahlo Lockharta nepripraveneho, pretocilo ho vo vzduchu a velmi tvrdo dopadol na zadok. Studenti sa uskrnali pretoze niekto z nich ho nelutoval. Za to vsak fandilo Snapovi ktory opovrzlivo stal.
,, Oho skvela praca Severus ale vedel som presne co spravite...."
,, Myslim, ze studentov by bolo lepsie ucit blokovat Gil."ozval sa jeho chladny hlas. Profesor sa bolestivo postavil a krivo sa usmial.
,, Iste a blokovanie by nam mohli ukazat strazkyne priamo zo studentom. Pan Potter." Otocil sa k Harrymu ktory vytrestil oci ci to ten blazon mysli naozaj.
,, Lili podte." Lili tiez nevyzerala, ze sa jej chce 2x utocit na uboheho chlapca. Ked zaujala bojovy postoj premyslala. Chlapec bol vystraseny. Predsa len co to im Hermiona precitala o strazkynach a teraz ma z jednou bojovat? To ozaj moze vymisliet len pometenec.
,, Tak fajn pan Potter poslete na slecnu Mansonovu nejaku kliatbu a ona ju zablokuje. Ukaze Vam presne ako sa to robi."
3.....2......1 Severus odrataval ked na 3 Harry vykrikol ,, Expiliarmus!" No jej prutik sa ani nepohol z miesta.
,, Skvele!! Skvele a teraz slecna Mansonova." Lili horuckovito premyslala. Predsa len ich magia bola o dost ina a mohla chlapcovi ublizit.
3.......2........1Opatrne otvorila oci ked zbadala, ze sa nad nou sklanaju Albus s Poppy ktora si ulavne oddychla.
,, Bolo nacase." Lili nechapala pootocila hlavu a vsimla si, ze je v nemocnicnom kridle. Bola noc.
,, Co sa stalo?" Opatrne sa posadila ked citila ze jej dviha zaludok a citi sa malatne.
,, Zda sa, ze Rokfort neschvaluje carodejnicke suboje medzi studentami a strazkynami." Ozval sa potichu Albus. Zavrela oci a prehltla horke sliny.
,, Na co posledne si spominas?"
Snazila sa rozpamatat ale nebolo to take jednoduche. Videla len zablesky. Severusov krik a Lockharta ktory hystericky vykrikoval vrazda.
,, Co je s Harrym?"
,, Och nemusite mat obavy je vporiadku."
,, Par dni si tu polezite." Oznamila jej Poppy a natlacila jej do ruky elixir ktory bez rozmyslu do seba vliala. Ani nie po pol sekunde zavrela oci a zaspala.
Severus ju prisiel skontrolovat nieco po polnoci ked tvrdo spala skrutena do klbka s dekou pretiahnoutou cez hlavu. To co sa stalo ho len utvrdilo, ze Lockhart je totalny dementny kreten ktory vsetkych okolo seba ohrozuje. Rukou jej odhrnul vlasy a ked si bol isty ze.ho nikto nemoze.vidiet pobozkal Lili.
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...