Od incidentu v Londyne ubehol mesiac. Lili na tento priserny zazitok viac menej zabudla no ked Severus prejavil zaujem o postelne radovanky musel ist na to obozretne. Vzhladom ale na to, ze pod jeho dotykmi a bozkami sa isla roztopit to nebolo zas take tazke.
V sobotne rano sedela v polosede na posteli a prutikom opravovala skody na vystroji. Severus vedla nej tvrdo spal a obcas hlasno zachrapal na co sa usmiala. Zrazu zacula jemne tuknutie do okna pozrela nan a zbadala sovu. Vstala opatrne aby ho nezobudila, otvorila okno ked sova vliezla dnu a ona jej vzala noviny a hodila jej galeon a podala jej pamlsok. Sova jej ju vysklbla a sladtne schrumala ked sa na nu usmiala. Odkedy byvala u neho sovy z denneho proroka sa snazili prist co najrychlejsie pretoze susienka od Lili bola pre nich magnet. Sova ju laskyplne dobla do ruky, vysla na oblok a vzlietla. Zavrela opatrne okno a presla s novinami do postele a rozprestrela ich. Severus sa pretocil na druhu stranu a cosi zabrucal ked niekto zabuchal. Lili zdvihla oci od novin a rychlo vstala. Prehodila si zupan a po druhom zabuchany zavrela dvere od spalne. Presla az k dveram a otvorila ich.
,, Ach Lili... ja... nevedel som, ze ehm byvate s profesorom Snapeom." Habkal Horace zaskocene.
,, Co potrebujete pan profesor? Severus este spi."
,, Och nechcel som rusit ja len...." Nedohovoril ked sa za Lili zjavila hlava majstra elixirov a ospalo si prehrabol vlasy.
,, Potrebujes nieco Horace?"
,, Nechcel som ta zobudit Severus..."
,, No to buchanie sa nedalo prepocut." Povedal sarkasticky a Lili ledva udrzala vaznu tvar.
,, Chcel som Vas pozvat na moj vecierok ktory sa bude dnes konat u mna" kim Severus stihol nieco povedat Lili odvetila:
,, Radi prideme."
Ked Horace odisiel Lili presla do kuchyne kde dala varit vodu ked ju majster chitil okolo pasa a privinul sa k nej.
,, Vecierok zacina za 5 hodin."
,, To sa da vela veci postihat."
,, Veru velmi vela." Odpovedala mu medzi bozkami ked ju umlcal jednym vasnivym az sa jej podlamili kolena. Pritlacil ju na linku a bral si jej bozky nenasytne.
,, Nebolo by to lepsie v posteli?" Spytal sa kim jej rukou bludil po stehne a dostaval sa nebezpecne vysoko ked mu zastavila ruku a pozrela na neho nevinne. Zastonal ked pochopil.
,, Uz zase?"
,, Ja som si to nevymislela." Zazubila sa na neho. Zavrcal a presiel do obyvacky a frustrovane sa hodil do kresla a ignoroval napnute nohavice.
,, A kolko?" Zakrical spat do kuchyne.
,, 6 dni." Och boze 6 dni bude musiet cakat kim sa jej bude moct povenovat. Pretocil oci.
Na vecierok isiel znacne rozladeny ale ked mu predostrela kolkym studentom bude moct postrhat body a dat tresty pookrial. Ked vosli do miestnosti bola preplnena ludmi. A kim Severus stihol zareagovat Horace zbada Lili a okamzite ju odvliekol k nejakemu hluciku medzi ktorymi bol aj upir. Modlil sa aby nedopadol ako Jason a presiel na koniec miestnosti a v tichosti pozoroval strazkynu ktoru Horace vlacil od jednej skupinky k druhej a kazdemu ju vystavoval na obdiv. Ako sa dalo cakat stredobodom pozornosti sa stal Harry a Lili.
Severus nahle zbadal cudny pohyb za jednym zo zavesov a presiel az k nemu pricom si nevsimol ako z bocnej strany vybehla Hermiona ked odhrnul zaves a kim stihol nieco povedat Cormac sa prehol a vyvratil vsetko na neho. Ked zbadal komu sa mu podarilo ovracat zbledol ked uzrel veduceho slizolinskej kolaje. Severus nepovedal ani slovo za to zdvihol obocie.
,, Strhavam chrabromilu 10bodov a zmiznite, pan MacLaggen."
Severus zbadal Draca ako vychadza z miestnosti a vystartoval za nim ked ho dohonil az na chodbe.
,, Draco." Oslovil chlapca ktory sa k nemu otocil.
,, Co?" Utrhol sa na neho.
,, Ako si pokrocil s ulohou pre temneho pana?" Spytal sa. Dracovi klesli plecia a zalostne na neho pozrel. Muz pochopil.
,,Ak chces pomozem ti."
,, Nie tu ulohu musim dokoncit sam!" Zacuval k stene a zurivy vyraz na tvari Severusa utvrdil, ze chlapec je bezradny. Predpokladal to.
Lili sa na vecierku nudila. Horca ju vlacil od jednej skupinky k druhej a vsetci nou boli okuzleny kedze nikdy nestretli strazkynu. Nebavilo ju to a pohladom patrala po jedinom cloveku ktoreho tu chcela mat. Horace podisiel k nej a podal jej pohar.
,, Prvotriedna medovina od madam Rozmerty. Bola sice pre Albusa ale skoda neochutnat vsakze?" Usmial sa a zdvihol oproti nej pohar. Lili ho obozretne chitila a sladkasta vona ju vabila si upit.
,, Neboj sa z jedneho poharika sa ti nic nestane." Prehovarala ju Einuka ked mykla plecami, strngla si s Horacom ked sa k nim pridal Harry s Hermionou. Lili si odpila. Napoj bol sladky ale trpka chut na jazyku zostala. Zvlastne chutil.
Horace sa zasmial a potlapkal Harryho po pleci ked sa Lili nahle chitila stola, zbledla a spadla na zem. Telo sa jej skrutilo v bolestnom krci a z ust vyrazila pena ked Horace v soku zmeravel. Jedina Hermiona zareagovala a a vyvratila jej hlavu.
,, Harry! Najdi Snapea potrebujeme bezoar!!!"nevedela ci ho Snape ma ale dufala ze majster ho nosi pri sebe. Harry sa rozbehol a vyrazil na chodbu ked vykrikol na Severusa ktory bol otoceny k nemu chrbtom.
,, Pane! Bezoar!" Vyrikol na neho ked sa muz bleskurychle otocil a bez zbytocnych otazok bezal za Harrym. Minuty boli drahocene.
,, Uhnite dofrasa!" Klial na ludi postavajucich vedla Hermiony a ked sa mu uhli posledny zostal v soku stat. Na zemi lezala Lili. Hermiona ju drzala hlavu nabok aby sa neudusila penou ked ho zbadala.
,, Pan profesor rychlo!"
Okamzite sa spamatal, priskocil k nej nastrkal jej malu hrudku do ust a zavrel jej ich. Prestala sa zmietat a chraplavo sa nadychla a uvolnilo sa jej cele telo.
,, Co sa .... Lili!!!" Gira sa prirutila k sestre.
,, Co sa stalo?" Otocil sa Severus este k sokovanemu Horacovi.
,, Niekto dal do jej napoja jed!" Ozvala sa Hermiona.
Lili odniesli strazkyne do nemocnicneho kridla kde zostala pod dozorom Poppy a Severus v laboratoriu sa snazil urobit rozbor jedu aby zistil ci treba vyrobit protijed. Nadaval aj na cely vecierok.
K Lili sa dostal az nieco kolo 1 rano. Opatrne si sadol na stolicku pri jej posteli a chitil ju za jej studenu ruku. Bola stale bleda a slabo dychala no Poppy viac urobit nemohla.
,, Je mi to luto. Mal som tam byt pri tebe. Mal som ta chranit."
,, Nemozes byt vsade." Ozval sa hlas za jeho chrbtom.
,, Ako ju mam ochranit Albus."
,, Myslim ze slecna Mansonova nepotrebuje tvoju ochranu ale tvoju lasku Severus."
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...