Severus kracal znacne rozladeni k Albusovi do kancelarie. Ked stupal po schodoch rozmyslal ze by dnes si s Lili mohli urobit pekny vecer. No to vsetko mu vyfucalo z hlavy ked otvoril dvere a zbadal Albusa sediet v polobezvedomi v kresle. Okamzite sa k nemu prirutil a nahmatal mu pul a vydychol si. Zil. Rychlo prehrabal vacky a vytiahol flakon s elixirom a nalial ho staremu muzovi do ust ked sa po chvilke prebral.
,, Co sa stalo?" Vyhrkol Albus.
,, To mi povedz ty!" Muz si povzdychol a klesol spat. Severus ho ostrazito sledoval. Potom starsi muz zdvihol ruku kde zbadal ciernotu na ruke a na prste mu ziaril skaredy prsten s ciernym puknutym kamenom.
,, Albus." Oslovil ho opatrne.
,, Sadni si chlapce musime prebrat vela dolezitych veci.
,, Mal by si ist k Poppy."
,, Na to neni cas. Teraz ma pocuvaj Severus...budem potrebovat aby si mi zistil co bolo obsahom proroctva. Verim ze Voldemort to vie. Mojou ulohou bude zacat Harryho pripravovat no zistil som urcite veci ktore znacne ovplyvnia vyvoj vojny."
,, Co tym myslis?"
,, Napriklad to ako je mozne ze sa vratil. Ak uz raz zomries nemas sa ako vratit spat do sveta zivych. Urobit to mozes iba ak urobis iba tu najohavnejsiu vec aku moze carodejnik spachat." Severus mlcal no pozorne pocuval starsieho muza.
,, Vrazda, Severus. A nie jedina. Clovek ktory dokaze spachat vrazdu tym nici a zabija svoju dusu a Voldemort ak hadam spravne spachal 7 vyznamnych vrazd. Patram uz dlhsiu dobu ohladne jeho minulosti a tento prsten v sebe ukryval nieco ohavne." Riaditelia v obrazoch pozorne pocuvali a obcas zhikly.
,, Kliatbu ktora ta zabija."
,, Mas pravdu drahy chlapce a teraz dobre pocuvaj. To co ti tu teraz poviem nesmies nikomu povedat ani Lili. Musis si tieto informacie uchovat na to najtajnejsie miesto." Severus prikivol ked si muz upil z caju.
,, Voldemort vytvoril horcrux." Severusova salka tvrdo dopadla na zem a rozbila sa.
,, To.... Ako.... Ved to by znamenalo...." Habkal Severus v soku.
,, Spravne si pochopil. Vytvoril 7 horcraxov a pokial ich neznicime, Harry nema sancu Voldemorta znicit. A teraz mam otazku. Kedy chce Voldemort Draca oznacit?" Pozrel na neho cez polmesiacikove okuliare.
,, Myslim, ze cez letne prazdniny."
,, Ak su moje dedukcie spravne Voldemort poveri Draca aby ma zabil. Pockaj Severus," zastavil riaditel muzove protesty.
,, Ten chlapec este ma sancu ustupit no nie ak svoju ulohu nesplni. To co od teba budem ziadat je drze a trufale ale inu moznost nevidim. Ak pride za tebou Narcissa ponukni sa, ze chlapca ochranis. Zlozis neporusitelnu prisahu.... A ked nastane ten den ked ma bude musiet Draco zabit. Ziadam ta Severus aby si to bol ty koho rukou zomriem."
,,CO?!" Severus vyskocil zo stolicky a zacal razovat po kancelarii ked sa z obrazov ozyvali kriky riaditelov.
,, Severus ten chlapec je primlady aby na rukach mal moju krv." Vysvetloval mu ked sa sprudka otocil a presiel k nemu.
,, A ja? Uz teraz ma na rukach krv nevinnych ludi, Albus. Ak ta zabijem..."
,, Otoci sa Ti chrbtom cely carodejnick svet. Viem chlapce. Je to obrovska obeta ale ak mam zomriet radsej tvojou rukou."
,, Nielen to! Potter sa ma bude snazit zabit, kolegovia ma budu nenavidiet a Lili!" Zastal.
Lili... ako zareaguje az by nastala tato situacia a on by splnil Albusove zelanie. Nepochopila by to.Je strazkyna. Jej prioritou je chranit Harryho a riaditela nevinimajuc.
,, Pochopi to." Ozval sa raditelov jemny hlas.
,, Nie Albus toto odomna nemozes ziadat."
,, Ja to od teba neziadam ja ta prosim." Ked pozrel na stareho muza zastal.
,, Toto je.... Albus ....nemozem." Kyval hlavou.
,, Mozes tym zachranit tisice inych zivotov Severus a navyse kliatba ktora ma zasiahla... ty sam vies kolko casu mi ostava. Upevnis svoje postavenie u Voldemorta."Ked sa Lili vratila zo zakazaneho lesa Severus bol zavrety v laboratoriu a varil elixiry. Sudiac podla jeho nalady pochopila, ze dnes s nim nebude ziadna rec. Odopla si opasok ktory prevesila cez operadlo kresla a presla do kuchyne kde si uvarila caj. S horucou salkou presla k jej oblubenemu miestu pri kozube.
Odbila polnoc ked vysiel z laboratoria a namrzene presiel k stoliku s alkoholom a nalial si pohar ktory do seba kopol. Sadol si za stol k pracam a oprel sa.
Absolutne sa mu nepacil plan ktory Albus vymislel. Pozrel bokom a vsimol si Lili ktora driemala v kresle. Ak to spravy je mozne, ze ho znenavidi ak ovsem ho pri tom nezabije. Pozrel von oknom.Rok.
Iba jeden rok bude moct byt s Lili a vedel, ze sa musi na to pripravit. Znova si nalial a s poharom presiel k oknu a pozoroval obrysy zakazaneho lesa.
,, Budes stvanec." Preblesol mu hlavou Albusov hlas. A co Eleanor? Ako to prezije ze z jej vnuka sa stal vrah? A dokonca vrah samotneho Albusa Dumbledora? Caka ho tazky rok.
A ak to prezije a toto vsetko skonci co bude s nim a Lili? Ak teda on neskonci v Azkabane. Vrati sa do Evervoodskeho lesa alebo tu s nim zostane? Nebol hlupy. Vedel, ze to od nej ziadat nemoze. Povzdychol si. Nic z tohoto by sa nestalo keby nebol v mladosti taky hlupy a nepridal sa k Temnemu panovi. A najhorsie na tom, ze jej nemoze nic z toho povedat...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...