Harry sa zhlboka nadychol ked si precital list ked stryko Vernon netrpezlivo bubnoval prstami.
,, Tak co?!" Vystekol na neho zlostne. Harry ho vsak nepocuval a pozeral na tie slova : vyluceny z Rokfortu.
Prehltol pretoze si uvedomil, ze uz viac do hradu nevstupi. Bolo to tak nespravodlive ked sa rozisiel do izby aby premyslal ked ho zastavila ruka stryka ktora ho chitila za golier.
,, Co si myslis, ze kam ides?!"
,, Pusti ma!" No kim stryko stihol nieco povedat narazil do neho paprsok svetla a donutil ho sadnut na gauc a nehybal sa. Harry sa rychlo obzrel ked mu neprijemne zapraskalo v krku. Na prahu dveri stala strazkyna slizolinu a zasuvala si do puzdra na opasku prutik. Jej zlostny vyraz na tvari by vydesil asi kazdeho studenta.
,, V poriadku Harry?" Spytala sa no stale sledovala stryka ked sa zo schodov objavila Dudleyho velka hlava. Ked zbadal otca v kresle a dievcinu ktora vyzerala ako tie amazonky zo serialu Xena zakvical ako prasa a nebolo ho.
,, Ano." Ozval sa Harry.
Lili si uvedomila, ze zasahovat do rodinej roztrzky asi nemala no mala na to padny dovod.
,, Harry chod si zbalit veci ja sa porozpravam s tvojim strykom a tetou." Chlapcovi nebolo treba 2x hovorit ked vystrelil do poschodia ked Lili podisla k muzovi a zene ktory ju zo strachom sledovali. Presla ku gaucu a sadla si.
Harry rychlo zhrabaval veci a hadzal ich do kufra a nevedel sa dockat co sa bude diat ked zide dole. Pustil Hadvigu ktora ho sledovala zo zaujimom a polozil klietku vedla kufra. Prekutral celu izbu a ked si bol isty, ze nic tam nenechal horkotazko zaklapol kufor a snazil sa ho zniest dole. Strazkyna uz cakala pri vchodovych dverach ked sa k nej dovliekol. Lili zmensila kufor ktory si aj s Hadviginou kliektou strcil do nohavic a vykrocili na ulicu.Severus hodil do oboch salok kavu a zalial ju vriacou vodou. Dolial do nich mliekol, cukor a zmiesal ich a prutikom ich preniesol pred kniznicu a polozil na tac kde cakali chlebicky. Pozrel na hodinky. Bolo za 10 minut 7 hodin a tak sa pohodlne uvelebil v kresle, vzal rozcitany casopis o elixiroch a zahlbil sa do neho.
Nahle zahucal krb a ked pozrel ponad zbadal Albusa ktory rychlo vysiel von.
,, Severus.."
,, Co sa deje?" Spytal sa a odlozil casopis.
,, Na privatnej ceste zautocili smrtozruti na dom Harryho pribuznych." Kim stihol nieco viac dopovedat muz vystrelil z kresla a okamzite za nim vystartoval.
,, A Potter?" Spytal sa chladne.
,, Je v poriadku. Je v Brlohu." Obaja po sebe vosli do krbu a pomocou letaxu vystupili v kozube rodiny Weasleyovich. Severus zo seba rychlo oprasil prach a obzeral sa. Obyvacka spojena s kuchynou bola plna rysavcov no on hladal iba jednu osobu. Nakoniec ju zbadal. Sedela v uplnom kute kde mala cez seba prehodenu teplu deku a ohrievala si ruky na hrnceku z ktoreho sa parilo. Okamzite si vsimol, ze pravu ruku mala na predlakti obviazanu a ked zdvihla salku k ustam videl, ze cez obvaz presakuje krv. Na lici mala skaredy dlhy skrabanec a vlasy rozcuchane.
Harry sedel za stolom a Molly mu akurat nakladala zemiaky a maso a bedakala aky je chlapec zas chudy. Albus si ho prestal vsimat a presiel k chlapcovi no Severus sa priblizil k Lili ktora si unavene oprela hlavu.
,, Ste v poriadku slecna Mansonova?" Pozrel na nu prenikavo a ona zdvihla k nemu zrak. Cez jeho nepreniknutelnu chladnu masku nepresla ziadna emocia no vycitila z jeho hlasu obavy. Pousmiala sa a prikivla.
,, Dovolte mi pozriem sa na tu ruku." Prisadol si k nej a obaja prestali vnimat okolie a kim jej Severus odvazoval obvaz sledovala jeho tvar. Ked jej opatrne stiahol obvaz cez zatate zuby mu preslo zasycanie. Rana na predlakti bola velmi hlboka, zapalena a vytekal z nej hnis. Mracil sa, siahol do vrecka a vytiahol nejaku masticku, nahrubo ju votrel do rany na co Lili zaskucala pretoze to stipalo no Severus jej ruku pevne drzal.
,, Molly?"
,, Ano Severus?" Otocila sa k nemu a vsimla si, ze strazkyna je neskonale bleda.
,, Pomozes mi?" Obaja pomohli dievcine aby sa premiestnila na gauc kde si lahla na co sa jej mierne ulavilo no stale bola bleda. Severus u nej ostal a kim ostatny sa venovali Albusovi a Harrymu majster elixirov sa tvaril, ze jej kontroluje ostatne koncatiny.
,, Si si vedoma, ze ta mohli zabit?" Zasycal na nu zlostne.
,, Som v poriadku." Odpovedala slabo a zavrela oci.
,, To vidim." Zavrcal hrozivo ked si vsimol, ze stazka prehlta.
,, Odpocin si." Povedal miernejsie a prikril ju dekou.
Harry sledoval ako profesor dievca spolu s Molly odvliekli na gauc a ako je neskonalo bleda. Ked po chvilke Severus vstal, vdacne prijal salku silneho caju a sadol si k Albusovi.
,, Bude v poriadku pane?"
,, Nie Vasou zasluhou Potter. Zas ste sa hrali na hrdinu?" Ozval sa profesorov chladny nenavistny hlas ked na neho Ron zaganil.
,, Ja som sa na nic nehral!" Branil sa chlapec.
,, Arogantny a drzy ako vzdy Potter! Keby to tak bolo strazkyna by nemusela kvoli Vam riskovat svoj krk!"
,, Severus!" Zakrikol ho Albus a chitil ho za ruku.
Molly sa na muza zamracila a atmosfera okolo stola zhustla.
,, Si nespravodlivy!" Ozvala sa hlasno Molly. Severus vybuchol.
,, Nehovorte hluposti! Je arogantny presne ako jeho otec a on neni ..."
,, Profesor Snape prosim" ozvalo sa nahle z gauca slaby hlas. Muz zmlkol a strazkyna sa namahavo postavila.
,, Mala by ste lezat."
,, Som vporiadku."
,, Je mi to luto Lili." Ozval sa Harry. Dievcina sa na neho unavene usmiala a sadla si k Albusovi ktory sa zamyslene pozeral chvilu na Severusa a chvilu na Lili.
,, Neomluvaj sa. Podstatne je, ze si vporiadku."
,, Myslim si, ze Harry nebude namietat ak by tu smel ostat do konca prazdnin.." otocil sa na Molly ktora sa usmiala.
,, Ale samozrejme." Ozval sa Artur ktory zrovna si cistil okuliare.
,, V tom pripade nevidim dovod aby slecna Mansonova tu nadalej ostavala." Ozval sa Severus a tajne dufal, ze s nim Albus bude suhlasit.
,, Iste." Albus vstal. Severus spolu s nim a obaja sa pobrali ku krbu. Ked Severus vosiel do krbu obzrel sa na Lili a zmizol v plamenoch.
Ked Lili tackavo vypadla z krbu zachitili ju dve silne ruky a pritiahli si ju na hrud. Pritulila sa a vdychovala vonu byliniek a kavy.
,, Hrozne som sa o teba bal." Zamumlal Severus do jej vlasov.
,, Som v poriadku."
,, To vidim." Zavrcal podrazdene.
,, Severus som unavena." Pochopil a pomohol jej sa presunut k posteli. Lili i stiahla opasok ked sa k nemu otocila.
,, Pomozes mi?" Otocil sa k nej ked opatrne zdvihla ruky. Chitil okraj lambady a pretiahol jej ju ces hlavu no i tak jej unikol bolestivy ston. Mlcal a ked sa zachumlala do perin zabrblal jej ze musi este pracovat a odisiel do obyvacky.
Do postele sa dostal az po polnoci. Opatrne otvoril dvere a videl, ze Lili je otocena chrbtom k dveram a tvrdo spi. Vedla jej stolika polozil par elixirov pretoze predpokladal, ze rano bude horsie, povyzliekal sa a lahol si k nej.Zobudila sa neskoro v noci a zalapala po dychu. Bolel ju kazdy nadych a mala pocit akoby jej niekto sedel na hrudi a tlacil ju. Opatrne sa posadila a rukou si vycarila male svetielko ktore osvetlilo stolik kde stali elixiri ktore jej tam Severus vecer zanechal. Natiahla sa po elixire proti bolesti a kopla ho do seba. Na to vypila elixir na bezsenny spanok a kim si lahla uz tvrdo spala.
Severus sa zobudil z tvrdeho spanku a chvilu mu trvalo kim sa prebral uplne. Pretocil sa nabok a videl Lilin chrbat ktory trcal spod prikryvky. Otocil sa a pritulil sa k nej a rukou ju objal okolo pasa, odhrnul jej vlasy a pobozkal na krk. Lili sa pomrvila no nereagovala. Severus sa uskrnul a jemne ju uhrizol do ucha.
,, Au!" Zapistala ked sa Severus zasmial.
,, Mne to vtipne nepride!" Otocila sa k nemu cim sa jej prikrivka stiahla a odhalila prsia. Mala zlostny vyraz a vedel, ze asi to trochu prehnal.
,, Da si moja sladka princezna ranajky do postele?" Spytal sa nevinne.
,, Iba ak ich urobis ty a donesies mi ich." Severus sa zatvaril kyslo na co sa Lili zasmiala no vstal z postele a zmizol z izby. Oprela sa o stenu a pozrela na obvaz. Znova bol nasiaknuty krvou. Povzdychla si ked si vsimla velmi skaredu fialovu modrinu ktora sa tiahla cez rebra. Znova si povzdychla. Toto Severusovi neunikne iba ak.... kradmo pozrela na dvere a zapocuvala sa. Z kuchyne sa ozyvalo hvizdanie.
Stiahla si pravu rukavicu a odhalila tak velmi nepeknu jazvu v tvare hviezdy. Zavrela oci a silno sa sustredila. Potichu sepkala zaklinadla ked jej modriny zacali miznut. Ked zacula bliziace sa kroky a hrkotanie rychlo si navliekla rukavicu spat a usmiala sa na spokojneho Severusa a zajasala nad kopou jedla.
Pozoroval ju ako sa laduje lievancami, syrom a hriankami a na tvari sa jej usadil blazeny vyraz.
,, Keby som ta nepoznal myslel by som si, ze si tehotna." Uskrnul sa na co sa Lili zastavila s hriankou v polke cesty do ust a vyvalila na neho oci.
,, Preco tehotna?"
,, No este som nikoho nevidel jest lievance zo syrom do toho hrianku a palacinky s cokoladou a slahackou. Si si ista, ze neprasknes?" Doberal si ju pobavene. Lili zagulala ocami.
,, Si hrozny!"
,, Ja viem a preto ma tak milujes." Pokrutila hlavou kim on si usrkaval z horucej kavy. Ked dojedla posledne susto pozorovala ho a ked to najmenej cakal vrhla sa na neho co ho zaskocilo. Dravo sa mu prisala na pery a nedala mu moznost protestovat. Ked sa dlhsiu dobu bozkavali Lili mu chitila ruku a nasmerovala ju tam kam ju este neopovazil sa polozit. Pozrel na nu zo zdvihnutym obocim a ona na neho pozrela divokym no roztuzenym pohladom. Prehltol nasucho pretoze mu prave dala najavo, ze chce ich vztah posunut dalej. Presunul sa nad nu kim ona mu stale hladela do oci a vabila ho.
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...