Lili sledovala jedno zo zvierat a napriahla ruku. Testral zafrkal a podisiel az k nim.
Harry nervozne postaval a ked strazkyna zvierata presvedcila pokynula aby vysadli. Bolo to nezvycajne a Nevill s Lenkou sa netvarili o nic stastnejsie nez Hermiona a Ron. Tvory sa potichu vzniesli do tmy a klusali smerom kde bol Londyn.Vietor jej rozcechraval vlasy a aj ked bola vonku zima nedbala o to. Nemohla nechat Harryho ist sameho zachranovat Siriusa. Sice chcela upovedomit aj Severusa no Harry jej patricne dal najavo ze ho profesor iba vysmial a navyse podla neho cas tentokrat nebol ich pristelom. Nakoniec sa nechala presvedcit.
Ked dorazili na ministerstvo Harry sa ujal vedenia a rychlo kracal miestnostami. Ked vosiel do druhej nasli v nej iba skalu na ktorej stal divny obluk zo zavojom hmly ked sa Lili zastavila a hladela nan. Pocula zvlastne sepoty a zacinala mat z tohoto celeho dobrodruzstva zly pocit.
,, Nezastavujte sa!" Ozval sa Harry a tak sa vydala za detmi.
Harry nahle zastal. Zbadal dvere ktore mu tolko mesiacov nedali spat a rychlo sa rozbehol k nim. Lili ich okamzite spoznala. Boli to dvere od siene proroctiev a zly pocit sa umocnoval ked vosli dnu. Vsade bolo ticho no Harry ich viedol priamo k policke s proroctvom cislo 235. Ked dorazili na miesto obzreli sa.
,, Nie je tu." Ozvala sa Hermiona a Harry zacal pobehovat medzi ulickami.
,, Sirius!" Zvolal do ticha.
Lili sa obzerala. Mala pocit, ze ich nieco sleduje a Einuka jej podozrenie potvrdila.
,, Mali by sme odist." Preriekla k zmatenemu chlapcovi ked nahle za jej chrbtom zaznamenala pohyb no kim stihla zareagovat nieco ju zrazilo k zemi kde zostala nehybne lezat. Hermiona zvreskla ked vedla nej polica s gulami vybuchla.
,, Rozdelte sa!" Skrikol Harry.
Lili sa pomaly prebrala ked ucitila tupu bolest hlavy. Ked sa za nu chitila ucitila krv. Tackavo vstala ked zacula vykriky, krik a kliatby. Tackavo sa rozbehla do vedlajsich dveri kde nasla Rona ktoreho zajali mozgy a ked ho vyslobodila nasledovala stopy dalsich studentov ked sa ocitla v priamom bojisku. Zbadala Lupina,Moodyho, Tonksonovu, Tabota, Siriusa a na konci Severusa ktory bojoval s nejakym smetozrutom. Vytasila prutik a vystartovala k detom ktore sa krcili pri skale a vyslala dve silne kliatby na smetozrutov ktory sa k nim blizili.
Severus kutikom oka zahliadol Lili ktora sa vrhla k Harrymu a ostatnym a vydychol si. Mal neskonalu zlost na chlapca pretoze zase sa hral na hrdinu a ohrozil tak svoj a spoluziakov. Ked si ho Dolores zavolala a videl co sa stalo nevedel ako dat vediet Albusovi ked sa otocil a ten fagan zacal po nom vykrikovat hluposti. Sice ked sa na to tak spatne pozrel vykrikovat po nom ,, ma tichoslapa tam kde je to ukryte." Bol na neho nezvycajne chytre. Len jedine stastie, ze Severus bol natolko inteligentny ze vedel o com vlastne vyprava ked uz ta ropucha aj s poskokmi nechapala co sa deje.
Samozrejme ich nasledujuci krok uz zas tak chytri nebol a ked Severus zistil ze odleteli na Testraloch na ministerstvo magie vedel, ze je zle.
Boj neutichal a Lili ktora chranila deti ich postupne vytlacala spat k dveram ked sa to stalo. Belatrix bojovala so Siriusom ktory laskovne zmietal jednu kliatbu za druhou ked sa Harry rozbehol ze mu pomoze ked ho zasiahla silnym protikuzlom a vypadol mu prutik z ruky. Ako v spomalenom filme videl Lili ktora sa k nemu vrhla, schmatla ho a Belatrix skrikla ,, AVADA KEDAVRA!" Sirius sa hodil na Harryho aby ho ochranil pricom chlapec vrazil do Lili ktora neudrzala rovnovahu a preletela cez oblukovy zavoj. Severus v soku zastal. Vnimal len tlkot srdca a ked videl jej tvar prepadnut cez zavoj jej jemny usmev patril len jemu. Ziarive smaragdove oci pohasli a ona sa rozplynula.
,, NIE!!!!" Zreval a rozbehol sa k zavoju a keby ho Lupin nezastavil zrejme by don skocil tiez.
,, PUSTI MA!" Vrcal majster elixirov nepricetne na vlka ktory ho ale silou drzal. Zacul aj Belatrixin sialeny smiech ked nieco buchlo a miestnost sa zaplnila aurormi na cele s Albusom. Vacsina smrtijedov sa odmiestnila a tak nevideli ako Severus v ziali klesol na kolena sklonil hlavu a zial mu isiel roztrhnut srdce. Albus okamzite pochopil situaciu a ked sa muz zvrtol a pohladom plnym nenavisti skocil po zaskocenom chlapcovi musel zasiahnut. Severus sa zvalil na chlapca a chitil ho pod krkom ked na neho skocili jak Sirius tak aj Lupin a odtiahli ho od sokovaneho Harryho.
Albus muza ihned chitil a premiestnil sa s nim do svojej pracovne kde padol na kolena a zreval ako zranene zviera na co sa pobudili riaditelia Rokfortu a pohorsene mu zacali nadavat na co ich Albus utisil.
,, Severus." Oslovil muza na zemi jemnym hlasom no ten neragoval. Nadalej kvilil a plakal.
,,SEVERUS!! Zhukol na neho riaditel ked konecne k nemu zdvihol uzialenu tvar.
,,ZABIL JU! POCUJES ON JU ZABIL!" Albus sa nadychol, ze mu nieco povie no nakoniec si to rozmyslel.
,, Historia sa znova opakuje Dumbledor. Najskor Potter a teraz jeho fagan!" Albus nestastne sledoval Severusove vzlyky a pochopil, ze to je koniec pomoci z jeho strany. Na toho muza toho uz bolo privela. Najskor stratil Lili Evansovu kamaratku z detstva a teraz strazkynu. Riaditelovi to bolo neskonalo luto.
,, Urcite najdeme sposob ako ju vratit spat." Aj ked tomu moc neveril.
,, NECHAPETE TO? SPOZA TOHO OBLUKU SA NEDA DOSTAT! Kto don vojde uz nie je casty spat." Riaditelia pozorovali majstra elixirov ako ziali a poprvy krat im ho prislo luto. Vystavoval denodenne krk Voldemortovi a ked uz konecne nasiel stastie Harry Potter mu ho vzal.
Severus uz necitil nic. Iba prazdnotu a nekonecnu nenavist voci Harrymu. Mal sto chuti vsetko rozmlatit, znicit dokial by od vycerpania neodpadol no vedel, ze by tym len zial oddialil...Rokfort sa ponoril do ciernej farby. Vo velkej sieni vyseli cierne zastavy a miesto kde stavala slozolinska strazkyna zivalo prazdnotou. Slizolinsky stol bol najtihsi hlavne aj z toho dovodu ze si nechceli pohnevat veduceho ich fakulty. Harry vpadol Severusovi v nemilost a ak si myslel ze ho Severus nedokaze nenavidiet viac skaredo sa milil. Muz ho tyranizoval este viac ako pred tym, ponizovanie a urazky boli na dennom poriadku a vzdy mu dal dva krat viac uloh. Striehol na neho a vzdy si nasiel zamienku aby ho trestal alebo pripravil o body.
Stratu mladej strazkyne zle niesli aj jej sestry. Gira bola omoho tichsia a viac krat sa obvinovala z toho ze Lili viac nekontrolovala. Severusovou zasluhou sa po skole roznieslo kto zapricinil smrt Lili Mansonovej a nielenze slizolin robil Harrymu naprieky ale aj strazkyne sa mu otocili chrbtom.Severus sedel v kresle a hladel do ohna v kozube. Upil si s flase ohnivej wiskey ked sa mu stiklo. Pre neho skoncil zmysel zivota. Na tvari mal niekolkodnove strnisko a habit na sebe mal spinavy. Utapal svoj zial v alkohole ako vzdy ked mu lavym predlaktim presiel silny krc. Ignoroval ho a znova sa zhlboka napil. Vedel, ze Voldemort bude zurit ked nepride ale v takomto stave sa mu ani ukazat nemohol. Navyse predpokladal, ze sa od ostatnych dozvedel co sa stalo na ministerstve kedze to pisal prorok ako senzaciu. Opity bol skoro stale az ho nakoniec Albus musel suspendovat dokial sa neda dokopy. Bol zavrety vo svojom byte uz tyzden. Na jedlo do velkej siene ani nechodil. Nepovazoval to za potrebne iba si zabezpecoval dostatocny prisun alkoholu...
KAMU SEDANG MEMBACA
Severus Snape a Strazkyne I.
PertualanganSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...