84. obeta

59 2 0
                                    

Severus namosurene kracal po chodbe a zo znacnou nevolou sledoval vianocnu vyzdobu ktoru profesori zo studentmi prave chystali. Aj ked skola fungovala pod Voldemortom urcite veci chcel nechat rovnake ako boli este z jeho cias a Vianoce patrili k nim. No uvedomoval si, ze tieto budu smutne pretoze tam nebude Lili. Severus vo vseobecnosti neznasal velke zmeny. Tazsie ich prijmal a ak ich prijal tak len ciastocne. Nevedel si zviknut ze Rokfort zostal v jeho rukach a aj ked mu obraz Albusa pomahal a on bol dost schopny v kutiku duse si zelal aby teraz po chodbe lietali neukazneni studenti, ozival sa ruch a vianocne koledy a po chodbach sa rinula vona vianocneho peciva a v kancelarii riaditela sedel Albus. Jeho psychika bola znacne nastrbena a castejsie sa vracal nostalgicky do cias kedy zazil Rokfort v tejto nalade.
Minerva spolu s Albusom si vsimli Severusovu uzavretost a nekomunikativnost no Minerva to pripisovala skor strachu o Lili ktora mesiac nedala o sebe s Harrym vediet. Obraz Phineasa bol zahadne zablokovany takze sa nemohol presunut do toho ktory mala Hermiona v kabelke takze Severus bol nuteny vysielat patronusa ktory sa vsak vratil bez odpovede. Zacinal mat obavy pretoze smrtozruti nieco tiez tajili a on nevedel co.

Lili kráčala po snehu a dávala pozor aby nenarobila hluk. Pred ňou sa v diaľke tycil Rokfort no odbočila nabok a blížila sa k bielej hrobke kde pochovali Albusa. Ked podišla k nej rukou prechádzala po bielom mramore a pochopila, že ak ju chce otvoriť musí ju odsunúť. Zdvihla hlavu a všimla si ze na Albusovej kancelárii je otvorené okno a zbadala v ňom stať vysokú tmavú postavu.
,, Dobby!" Zašepkala keď s hlasným PUK sa pred ňou objavil škriatok.
,, Slečna Lili volala Dobbyho?"
,, Ano chod za Severusom a dostan ho nejak od okna mam tu nejakú pracu. Nechcem aby ma videl." Dobby prikývol a odmiestnil sa. Pre Lili bol schopný urobiť čokoľvek pretoze mu zachránila život. Lili zbadala ako čierna postava z okna zmizla a otočila sa späť k hrobke.
,, Musíš mi pomôcť." Povedala Einuke a obe sa zapreli do dosky a horkotazko ju odsunuli. Ležal tam tak ako ho uložili. Ruky spojené v ktorých držal prútik. Vyzeral ako by spal.
Lili prehltla a snala si koženú rukavicu a priložila mu obe ruky ku spánkom, sklonil hlavu a začala odriekavat nejakú zložitú formulu. Albusova tvar sa začala vyhladzovat a jeho dlhé biele fúzy sa začali zmenšovať až mu zostalo na tvári týždňové strnisko. Náhle otvoril nezabudkove oči a všimol si nad sebou zamračené oblohu a neskutočnú zimu. Zazmurkal.
,, Myslím,že už ste dosť dlho spal nemyslite?" Otočil hlavu a zbadal Lili. Jemný úsmev jej lemoval tvar no všimol si ránu ktorá sa jej tiahla cez oko ktoré bolo zjavne poranene. Bola to ona no vyzerala omnoho staršie. Na lesklej doske zbadal svoj odraz a prekvapene prešiel po brade a hustých hnedých vlasoch keď pochopil.
,, O koľko rokov života som ta pripravil?"
Dievčina mykla plecami a zazubila sa.
,, Myslím ze asi 20. Vekovo som rovnako stará ako Severus."
Ten mal 39 a ona 19 takze ho dobehla presne o 20 rokov.
,, Lili.Obetovala si polovicu zo svojho života aby si mi ho dala?"
,, Potrebujeme Vás. Bojím sa ze Vás plán stroskotal."
,, Ako to myslíš?"
,, Harry mi vysvetlil veci ohľadne darov smrti ale on ním nemôže byť aj keď ma skoro všetky predmety. Zabudli ste na to ze Bazovy prútik získal Draco Malfoy..." Albus značené zbledol.
,, A Harry Draca odzbrojil takze Vás prútik ma teraz Harry nie Severus o com Ten koho netreba menovať nevie." Albus si v tom momente uvedomil chybu.
,, Keď bude treba zabije Severusa aby ju získal a jeho smrť bude zbytočná."
,, Máš pravdu na to som zabudol." Premeriaval si ju.
,, Čo sa Ti stalo?" Ukázal na jej tvar.
Znova mykla plecami a smutne sa usmiala.
,, To je Belatrixina práca."
Albus pochopil, že oko jej už zjavne nezachrani. Lili sa pozrela do okna ktoré bolo otvorené no Severus sa v ňom neobjavil. Albus si vyčaroval teply habit.
,, Mate sa kde skryť?" Spýtala sa ho.
,, Neboj sa viem o jednom skvelom mieste." Zmurkol na ňu a premiestnil sa. Lili vrátila náhrobný kameň späť.
,, A teraz ta ťažšia časť." Povedala Einuke a vykročila k hradu.

Severus opatrne kvapkal vosk  na list aby ho zapecatil keď zacitil jemne zavanutie. Bleskurichle odhodil stoličku a vytasil prútik a zrakom prehľadával miestnosť.
,, Ukáž sa!" Kúzlo prešlo cez miestnosť a označilo miesto kde sa cudzinec schoval. Severus vykrivil  ústa.
,, Mdloby na teba!" Vykríkol keď postavu zasiahol a pred ním sa zjavila a dopadla na zem v bezvedomí. Opatrne s natiahnutý prutikom otočil votrelca keď vytrestil oči.
,, Lili!" Vydýchol no hneď sa aj zarazil. Bola to ona no bola iná. Vyzerala omnoho staršie no na kráse jej to neubralo skôr naopak. Jej bleda jazva na tvari ho znepokojila. Mavol prutikom keď otvorila oči a vyčítavo na neho pozrela.

,,Ako som mal vedieť, že si to ty?" spýtal sa a pomohol jej vstať. Objala ho okolo krku a vášnivo pobozkala.

Rukou prešiel po jej líci. Všimol si ze práve oko mala zranené.
,, Prečo si tu? Je to nebezpečné."
,, Budem strážiť." Ozval sa jeden z obrazov a zmizol zo svojho rámu.
,, Chcela som ta vidieť." Povedala tlemene a privinula sa k nemu.
,, Ako to zvládaš?" Spýtala sa ho keď prešiel k stolu a vycaroval im caj.
,, Okrem toho ze ma cely svet považuje za vraha veľkého Albusa Dumbledora, studenti ma nenávidia a kolegovia by ma najradšej videli mŕtveho celkom dobre." Povedal sarkasticky a upil si zo šálky.
,, Ale to bokom skôr ma zaujíma co mate na plane vy." Lili si povzdychla.
,, O novom plane Ti nemôžem povedať ohrozilo by ta to ale to som nechcela mam skôr obavy o teba. Temný pan bude chcieť tvoj prútik." Zdvihol obočie a odložil šálku.
,, Asi celkom nechápem."
,, Ide o to, že tam na ...veží keď si ...Zabil ehm Albusa zlyhal jeho plán."
Mracil sa ešte viac lebo nechápal kam tým jeho žena mieri.
,, Ty si zabil Albusa takze po správnosti by si mal mat bazovy prútik ale ten Albus už v tom čase nemal pretoze Draco ho na veží odzbrojil."
,, Počkaj chceš mi povedať ze bazovy prútik ma Draco?!"
,, Mal! Dokiaľ ho neodzbrojil Harry." Severus si rýchlo dal veci dokopy.
,, Dobre takze Draco odzbrojil Albusa a mal bazovy prútik ktory ma teraz Potter to znamená ze ja by som mal mat po správnosti...
,, Stále svoj prútik pretoze ty si Albusa zabil ale neodzbrojil a on už v tom čase mal nového majiteľa." Severusovi to už dávalo zmysel.
,, Temný pan hľadá bazovy prútik pretoze si myslí,že ním porazí Harryho no skutočným Panom smrti je Harry pretoze ma bazovy prútik  neviditeľný plast a stavím sa ze aj kameň oživenia."
,, Už áno." Severus pochopil co mu tým Lili povedala.
,, Preto je potrebné aby sa nejak dozvedel o tom prutiku lebo ta inak zabije."
,, Myslím si, ze to je už nepodstatne Lili. Voldemort si nájde spôsob ako sa k nemu dostať ozval sa Albusov hlas z obrazu.
Lili vstala čím dlhšie tu bude tým viac ohrozovala svoj aj Severusov život. Muž vstal a prešiel k nej. Objal ju keď jej skrz zatate zuby prešlo zasycanie. Odtiahol sa od nej a znepokojene na ňu pozrel. Opatrne odhalila časť ramena kde sa vo svetle sviecok leskok jasný hlboký odtlačok zubov. Pozrel na ňu ostrazito.
,, Čo..."
,, To je Frenrichova práca." Povedala smutne. Severus si musel sadnúť. Lupinovmu pokusaniu sa vyhla no tomuto vsivakovi nie. Pozrel na ňu a rozhodne vstal a presiel k vytrine a vytiahol z nej nejaké nádobky s modrým elixirom.
,, Každý večer vipi polku a večer pred splnom jednu celú. Pomôže Ti to z premenou."
,, Sev, ja viem ze nenávidíš vlkolak...."
,, Si moja žena nájdem liek na to." A na dôkaz ze to myslí vážne ju pobozkal....

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now