8. utok

148 7 0
                                    

Od udalosti z vecierka ubehol tyzden. Severusa mrzelo, ze Lili s nim prestala komunikovat a pokial sa dalo vyhybala sa mu. Nevedel presne co zapricinilo jej zlost no dal si zavazok ze to zisti.
Stal u katedry a sledoval studentov ako vchadzaju do triedy. Ty ho ale nezaujimali ale niekto iny. Na jeho radost dnu vosla aj strazkyna a presla az na koniec ucebne a zostala v pritmy laveho rohu. Severus chvilu cakal a nakoniec prehovoril.
,, Vas posledny test skoncil katastrofalne! Neviem ci ste tak tupy od narodenia alebo sa to prejavilo az teraz no ak nezacnete na sebe pracovat zrejme vyletite na zaverecnych skuskach. Prejdeme si ucivo zo strany 457. Lngbottom povedzte mi aky je rozdiel medzi zivym duskom smrti a smrtiacim napojom?" Chlapec ktory sa ho bal aj len ked na neho pozrel zmeravel a neprehovoril ani slovo.
,, Tupy ako vzdy." Zackal Severus a otocil sa k tabuli.
Lili sledovala jeho vyklad schovana v kute a mlcala. Nevedela mu odpustit, ze ju tak ponizil. Vedela z vypravania studentov ze je to namysleny arogantny blbec ktory nenavidel vsetko a vsetkych no ten bozk ju zmiatol pretoze si myslela, ze ma urcity zaujem o nu. Sestry jej odchod povazovali za nepristojni no jedine stastie bolo, ze sa mohla vyhovorit na ochranu. Kim nad tym premyslala vsimla si, ze Harry, Ron a Hermiona si suskaju medzi sebou a preto sa presunula blizsie k nim aby ich pocula.
,, Si si ozaj isty ze to bol Snape?"
,, Ano videl som ho obsmietat sa okolo 3 poschodia." Odvrkol Harry podrazdene a Lili na Severusa pozrela. Ten sice sustredene mal sklonenu hlavu nad nejakym pergamenom ale vedela, ze sleduje vsetko co sa v triede dialo. Zuzila oci a tvar jej stvrdla. Ked sa ozval zvonec a hodina sa skoncila chcela odist ked ju Severusov hlas zastavil.
,, Lili porozpravajme sa."
,, Nemame sa o com rozpravat!" Vstal a podisiel az k nej. Dvere ucebne sa zavreli a zacaroval ich proti odposluchu.
,, Stalo utiekla si z vecierka a nic si mi nevysvetlila." Na to sa k nemu sprudka otocila. Z oci jej slahali blesky a znova mal pred sebou obraz Lili Evansovej.
,, A co si cakal! Doviedol si ma na vecierok smrtozrutov! A tam sa dozviem, ze som len naplastou za tvoju byvalu nenaplnenu lasku?! Je to od teba podle! Co si cakal, ze ma dostanes do postele?!" Zasycala na neho
,, Nie tak to nebolo..."
,, Vazne? A ako teda?!"
Severus na nu chvilu hladel. Predstava, ze by jej mal povedat, ze mu na nej zalezi... ked dlhsie mlcal Lili pokrutila hlavou otocila sa a rozrazila dvere. Zvesil ramena pretoze vedel, ze ju tym sklamal ale on jej nevedel vyjadrit svoje city. On taky nebol.

Kracal potichu aby ho nezacul az sa dostal ku koncu chodby ked vytiahol prutik a prirazil ho k stene.
,, Ale ale pozrime sa koho to tu mame."
,, S s s s Sn Sna pe c c co?" Vykoktal muz
,, To sa pytam ja Quirell co mas zalubom? Zakradas sa o 1 v noci a aka nahoda ze zrovna na tretie poschodie."
,, H...ha...dam.... si nem....nemyslis ze..."
,, A predstav, ze myslim. Daj si na mna pozor!" zavrcal na neho nenavistne.
Eleanor zdvihla hlavu od knihy ked sa dvere na byte otvorili a jej vnuk vosiel dnu. Mal zase jednu zo svojich zlych nalad a ona vedela, ze vtedy je najlepsie  ho nechat na pokoji. Severus presiel k stoliku kde mam flakon alkoholu, nalial si do poharika, presiel ku krbu a sadol si do kresla oproti kozubu kde veselo pukotal ohnik. Napil sa a hladel do ohna. Pozorovala ho ked nakoniec prehovorila.
,, Hladala ta tu strazkyna." Okamzite zdvihol hlavu a poposadol si.
,, Co chcela?"
,, Neviem nepovedala mi ale vraj pride za tebou po ranajkach." Odvetila a sledovala jeho reakciu. Severus sa tvaril chladne a ziadna emocia neprenikla skrz jeho masku ked otocil hlavu spat do ohna.
,, Vsimla som si, ze zrejme ma pre teba urcitu slabost." Povedala potichu. Mlcal ked zavrela knihu a presla ku krbu kde si sadla do druheho kresla a pozrela na jeho tvar.
,, Severus poznam ta prilis dobre a viem, ze ta strazkyna je az napadne podobna Lili Evansovej..." otocil sa na nu a zamracil sa.
,, Nechcem aby si vyslovovala jej meno."
,, A ty si musis uvedomit, ze si to dievca uz dlho oplakaval je cas aby si sa pohol dalej! Pozri sa je strazkyna a vies dobre ako to u nich chodi. Nie si pre nu tten pravy a nikdy nebudes. Ak ta jej magia nepritiahla nepatrite k sebe a keby aj dokazes zit s tym, ze ju vystavis nebezpecenstvu tym, ze si smrtozrut?"
,, Bola to hlupost."
,, Viem ale ona to nevie. V ich zivote je podstata to aby chranili carodejnikov a zivot carodejnika ktory sa stane ich zivotnym partnerom. A sam predsa vies, ze by ta chranila dokial by pri tom nezomrela to by si chcel? Najdi si carodejnicu z cistokrvnej linie ktoru neohrozis. Ak by si sa s tou strazkynou dal dokopy dokazes niest aj to riziko, ze moze zomriet ked ta bude chranit?"
Severus vedel velmi dobre, ze mu babka dobre radi ale on to nedokazal. Kazdu noc videl tie smaragdove oci a znova a znova citil jej pery na svojich. Nie citil k nej nieco no jeho arogancia a hrdost mu branili v tom aby jej povedal pravdu. A taktiez vedel, ze jej magia ho neuznala za jej zivotneho partnera aj ked to medzi nimi zaiskrilo. Bol z toho vsetkeho podrazdeny a nervozny ked dopil alkohol a vstal.
,, Kam zas ides?!" Otocila sa za nim Eleanor.
,, Idem sa len prejst." Zamrmlal.
,, Teraz? Ved je vela hodin."
Nepovedal nic no otvoril dvere a vysiel na chodbu a zabuchol ich a vydychol si. Hrad bol tichy a vsetci uz spali kim on sa bezcielne potuloval. Sice parkrat hladal stopu Lily no tento vecer pre zmenu nehliadkovala a tak sklamane siel dalej az kim si neuvedomil, ze je na 3 poschodi. Uz sa chcel otocit ked zacul tichy zvuk a vdaka rokom spionstva zacul melodiu. Presiel az k dveram a prilozil k nim ucho. Bola to jemna a ticha hra na lutne ked opatrne otvoril dvere. Trojhlavy celeborn spal tuhym spankom a Severus vosiel dnu. Opatrne aby robil co najmensi hluk podisiel az k harfe. Padacie dvierka boli otvorene a on si klakol a nazrel dnu. Vytiahol prutik a namieril ho dnu. Bol zvedavy co je dole a kim skumal otvor nahle si uvedomil, ze nepocuje melodiu. Pozrel dohora a v tom momente na neho hladeli 3 pary zltych oci a otvorena tlama plna zubov...

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now