33. Rozuzlenie

74 2 0
                                    

Severus nasiel Lili na Astronomickej vezi kde sedela na kraji okna a sledovala zapadajuce slnko. Vlasy jej  rozcechral jemny vanok. Videl, ze ruku ma nahrubo obviazanu no presakovala cez nu krv.
,, Pamatas sa ked sme sa tu stretli prvy krat?" Spytala sa ho bez toho aby sa otocila.
,, Pamatam." Otocila sa k nemu a jej skumave oci si ho prehliadli ked sa oprel o stenu.
,, Co chces Severus?" Spytala sa vazne a v prvom momente nepochopil otazku.
,, Co naozaj chces? Ja som len obycajna strazkyna ktora bojuje. Ja Ti neviem dat rodinu ani rodinny zivot..neviem Ti dat dieta...Povedz mi aky ma zmysel nas vztah?" Severus mlcal. Liline slova ho jednak zranili a jednak chapal, ze Lili ma pravdu. Oni dvaja nemali buducnost. To ze spolu chodili a zili bolo len pre Severusa spestrenie no nepremyslal co bude dalej az strazkyn nebude treba. Co potom? Dokaze ju nechat ist a tvarit sa, ze bola len chvilkovou zabavou? Severus vedel na to odpovedat okamzite. Nedokazal ju opustit. Lili sa pre neho stala stredobodom vesmiru v jeho mizernom zivote. Ked sa rano zobudzal oproti nej a videl ju ako spi. Prial si aby sa vedla nej zobudzal az do konca svojho zivota ale on bol carodejnik a ona strazkyna. Uvedomoval si, ze ona je ten dovod preco zrazu rad pozeral na hviezdy. Po nociach pobehoval po zakazanom lese po trave bosy. A tesil sa na kazdy den. No ked si predstavil, ze Lili zrazu nebude jeho den zosedivel a zatiahli ho cierne mracna zlej nalady a pochmurnosti. Nie ak Lili bude musiet odist on pojde s nou.
,, Boli ta to?" Spytal sa po hodnej chvili.
,, Nic co by stalo za rec." Hompalala nohou na kraji okna a on mal sto chuti ju z toho okna odtiahnut. Presiel az k nej a sadol si vedla nej.
,, Ukaz." Ked odviazal posledny kus obvazu hodnu chvilu civel na 3 hlboke skrabance. Jednak bolo hlboke ale aj zapalene. Vytiahol z plasta masticku ked mu chytila ruku.
,, Nie tvoje maste niektore zranenia nedokazu vyliecit."
,, Mas to skarede musime to vyliecit."
Chitila mu ruku.
,, Nechaj zahoji sa to." Pohladila ho po tvari a pousmiala sa na neho.

Lili presla k vstupnym dveram, vytiahla prutik, zhlboka sa nadychla a vysla von. Slnko zapadalo a ona presla po jarnej trave az presla ku stromom kde pred nimi sa rozprestieralo jazero. Sepia sa este vyhrievala v poslednych paprskoch ked Lili presla za stromy a obzrela sa. Nechcela aby ju niekto videl. Cupla si k brehu kde voda olizovala kamene a chvilu hladela na jazero. Znova sa obzrela na hrad a ked sa uistila, ze ju nikto nesleduje, odviazala si zranenu ruku ktora jej zacala znova krvacat. Snala si kozennu rukavicu a namocila ju dlanou hore tak aby jej voda olizovala dlan kde svietila skareda jazva v tvare hviezdy. Lili sa zhlboka nadychla a zavrela oci. Voda sa zdvihla a pretiekla jej pomedzi ruky. Nahlila sa aby zahojila rany. Olizovala ich svojimi studenymi jazykmi a hojila ich a nakoniec zatvarala. Dievcina sa striasla ked sa rozburena voda stiahla spat a spokojne sa vratila omyvaniu kamenov.
Zhlboka dychala ked jej telom presla energia. Pozrela na ruku kde ostali len tri jazvy ktore boli pamiatkou na utok hypogrifa. Rychlo si ruku ofacovala a vydala sa spat do hradu.

Harry skocil po Ronovej ruke no nestihol ho chytit. Chlapec zo znacnym krikom zmizol pod stromom ked oboch odhodilo od stromu.
,, Harry! To je vrba mlaticka!" Ukazala mu Hermiona na divoko sa ohanajuci strom. Zufali si. Rona odvliekol dovnutra velky cierny pes a oni nerozhodne stali. Obaja premyslali ako dosiahnu aby sa dostali do diery pod stromom ked ich problem vyriesil krivolab ktory sa opatrne preplazil k stromu a packou strcil dohrce ked strom znehybnel.
,, Och skvele! Pod Harry ktovie dokedy takto vydrzi." Chitila chlapca za ruku a obaja skocili do jamy.
Ked sa obaja pozviechali zazali si prutiky a opatrne kracali uzkou chodbou. Z dialky zaculi Ronov krik ked sa obaja rozbehli a par skokmi Harry rozrazil dvere a zbadal kamarata sediet na posteli a drzat sa za ruku. Ron ich zbadal a hoci bol zeleny ukazal prstom na niekoho za nim.
,, Harry! Sirius Black! To on je ten pes! Je to animagus!" Harry si v prvom momente myslel, ze sa Ron pomiatol no za nimi sa zavreli dvere a Hermiona vykrikla. Za dverami stal spinavy a zarasteny a vychudnuty muz. Mal na sebe este vezenske oblecenie a donutil ich cuvnut.
,, Expeliarmus!" Vsetky prutiky sikovno chitil do ruky a uskrnul sa.
,, Ak ste prisli zabit Harryho budete musiet prejst cez nas!" Bojovne sa Hermiona vystrcila pred Harryho ktoreho tento cin dojal.
,, Dnes sa stane iba jedna vrazda!" Odsekol jej Black zlostne a ukazal na Rona ktory este vyse zbledol. V rukach drzal pistiaceho potkana ktory sa mu krutil v ruke no pevne ho drzal.
,, JA?!" No kim stihol nieco povedat, dvere sa sprudka otvorili a dnu vbehol Lupin s Lili a odzbrojili Siriusa. Ten rychlo ustupil k posteli. Lili rychlo skontrolovala deti, schovala svoj prutik a presla k zranenemu Ronovi.
,, Remus! Nasiel som ho je tu!" Drmolil Sirius fanaticky a ten mu podal spat prutik.
,, Nie!" Zvreskla Hermiona hystericky a ukazala na nich prstom.
,, Ako ste mohol! Cely cas ste mu pomahal!"
,, Hermiona tak to nie je!" Branil sa Lupin nestastne.
,, Harry never mu je to vlkolak." Lili sa sprudka otocila a skumavo na muza pozrela ktory vsak detom podal prutiky.
,, Skoncime to Remus."
,, Pockaj! Harry ma pravo sa dozvediet celu pravdu! Musi to pochopit!"
,, Pochopit co? Ze zabil svojho najlepsieho priatela?" Zreval na neho Harry a skocil po nom. Snazil sa Siriusovi ublizit no silne paze vlkolaka ho zdvihli.
,, Harry nechaj ma nech Ti to vysvetlime. Potom si rob somnou co chces." Chlapec nakoniec privolil a nechal ich rozpravat. Sirius zacal a skoncil Remus. Ked dohovoril pozrel na Hermionu.
,, Ako ste vlastne prisli na to, ze som vlkolak?"
,, Ked som pisala pracu pre profesora Snape tak mi vsetky suvislosti zapadli do seba."
,, Severus musel byt rad.Zrejme cakal, ze to zistia aj ostatny."
,, O kom to hovoris?" Pozrel na Lupina Sirius nechapavo.
,, Severus tu uci elixiry."
,, A mal pravdu, ze vlkolakovi sa neda verit!" Obaja muzi nadskocili ked zbadali ako sa vynoril spod nevyditelneho plasta."
,, Dakujem Potter." Na tvary mal triumfalny vyraz ked si vsimol v rohu Lili. Mierne zavahal pretoze nechcel sa postavit voci nej no pevnejsie uchopil prutik.
,, Skvele Black a Lupin. Pan minister si zgustne. A vy pan Potter by ste mi mal byt vdacny, ze Vam znova zachranujem krk! Fajn ja beriem vlkolaka slecna Mansonova vezme Blacka!" Okamzite sputal Lupina ked sa za jeho chrbtom ozvalo:
,, Harry nie!"no kim sa stihol otocit, zasiahlo ho zaklinadlo ktory ho silou vymrstilo a prirazilo o stenu kde sklzol do postele a zostal bezvladne lezat.
Lili chcela vykrocit k nemu aby zistila skody ked si uvedomila, ze ich prezradi.
,, Pan Potter! Utok na ucitela je kvalifikovany ako napadnutie za to Vas mozu vylucit zo skoly!"hukla na neho a zlostne sa na neho osopila.
,, Och boze napadli sme ucitela!" Fnukala Hermiona v kute.
,, Tak fajn pokracujte." Sirius presiel k Ronovi a za jeho protestov mu vytrhol pistiaceho potkana z ruky. S Lupinom na seba pozreli a obaja mavli na unikajuce zviera ked na ich sok sa zo zeme pozviechal maly gulaty muz.
,, Sirius!Remus! Moji drahy priatelia!"
Lili si vsimla ako mu oci utekaju k unikovemu vchodu a tak mu ho zaterasila pricom uzkostne pozrela na Severusa ktory lezal v bezvedomi v posteli. Stvalo ju ze sa dostala do takej nevyhodnej pozicie, ze nemohla Severusa ochranit. Kim sa spamatala Lupin muza sputal a Sirius pomohol Ronovi na nohy. Prutikom ukazal na Severusa ktory sa zacal pred nimi vznasat a vyrazili von. Remus spolu s Petrom kracali prvy, za nimi sla Lili zo Severusom a za nimi Sirius, Ron a Harry.
Ked sa cela skupinka dostala von Rona posadili do travy a Sirius mu prutikom opatrne nasadzoval dlahu aby mu spevnil nohu. Lili stala na kraji a hladela na bezvedomeho Severusa ktoremu hlava nadskakovala.
,, Lili!" Ozval sa vykrik dievcata ked sa okamzite zvrtla. Hermiona ukazovala na Lupina ked zbadala, ze oblaky nad nimi odhlalili spln. Lilo zamrelo srdce. Lupim sa premeni na vlkolaka.
V tom momente sa mu zmenila farba zrenicky a telo sa mu zacalo menit. Sirius zbadal ako sa Peter premenil a skocil po nom pricom obaja zmizli z dosahu.
Severus otvoril oci ked dopadol na zem a pozviechal sa. Posledne co si pamatal bolo ked na neho Potter pouzil zaklinadlo. Chlapca zbadal pri strome a v prvom momente si nevsimol jeho vydesneho vyrazu.
,, Potter!" Schitil ho za rameno bledy od zlosti ked za jeho chrbtom sa ozvalo zavrcanie. Sprudka sa otocil a hladel do oci dospeleho vlkolaka. Zatlacil vsetky tri deti za seba a aj ked vedel, ze proti zvieratu nema sancu chranil ich telom.
Vlkolak zreval a vystartoval proti nemu...

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now