14. Severusova nenavist

125 4 0
                                    

Lili rychlo kracala po chodbe a slzy jej tiekly prudom. Vzlykala ked citila tu sialenu bolest v srdci. Rychlo vybehla po schodoch do veze a dosla az k jej okraju. Vedela, ze to co prave spravila bolo spravne no jej srdce hovorilo opak. Snazila sa skrotit svoje rozburene emocie no nebolo to take jednoduche. Zhlboka sa nadychovala ked pozrela na les. Ano musi to spravit.
Kracala po mokrej trave az k zaciatku zakazaneho lesa. Obzrela sa naposledy na hrad a vrkocila dnu.

Severus zurivo skrtal vety na pergamene a snazil sa ziskat kontrolu nad sebou ked vybuchol. Vyskocil z kresla a zacal razovat po byte a hromzil. Boze ako sa mohol nechat takto dopalit! Ako mohol byt tak hlupy a pustit si tu spinu k telu. Nenavidel sa, ze sa nechal tak obalamutit. A nenavidel ju. Znenavidel ju natolko, ze druhy den rano budil taku hrozu, ze kazdy zo stipkom zdraveho rozumu mu zmizol z cesty.  Mal tu najhorsiu naladu aku mohol mat a ani Eleanor mu ju nevedela zmenit ked si vsimol, ze dievciny su zhrknute pri kraji chrabromilskeho stola a potichu sa vypravaju. Lili medzi nimi nebola. Odfrkol si. Akoby ho to zaujimalo. Upil si z ciernej kavy a pustil sa do hrianky.
Albus ho pozorne sledoval a vsimol si jeho zlu naladu a pochopil, ze sa Lili rozhodla.
Dni plinuly no Slizolinska strazkyna sa neobjavila. SeverusovaĽB nalada bola na bode mrazu a aj ked si to nechcel priznat chcel vediet preco Lili nahle zmizla z hradu. Bolo to snad preto, ze sa zaplietla s nim a takto ju Albus potrestal?
Odpovedel nedostal od nikoho. Lili z hradu zmizla a zdalo sa, ze ani ostatne skrazkyne si netrapili nad tym hlavu.
V jesenne rano ked uz v lepsej nalade vosiel do Velkej siene sa usadil za stol, nalial si kavu a pritiahol si tanier s parkami. Sien sa postupne plnila studentmi a objavili sa aj strazkyne. Kim Severus zjedol jeden parok vsimol si, ze sa sum zdvihol a ked zdvihol pohlad pochopil preco. Do siene vstupila dievcina a on zneistel. Bola to Lili. No bola ina. Vlasy mala stiahnute do zadu a posplietane do vikingskeho ucesu tvar pomalovanu a krivala. Severus si vsimol obvaz na nohe a typicka rukavica na jej pravej ruke ktoru nikdy nedavala dole  jej chybala. Pohlad mala chladny a kruty. Presla az k stolu a otocila sa mu chrbton akoby tam ani nebol. Parok do ktoreho chcel zahriznut vratil spat na miesto ked si vsimol jazvy na ramenach a ked mierne pootocila hlavu vsimol si dlhu jazvu na spanku ktora sa tiahla az cez vlasy. Gira, Amy a Gabriel k nej podisli a Gira sa s nou zacala rozpravat.
Ked ju uzrel prvy raz vo dverach skoro mu zabehlo. Bola to Lili ale aj nebola. No odfrkol si. Nenavist v nom sa rozsirovala ako choroba.

Hodina elixirov sa vliekla. Ostrazito sledoval studentov a ignoroval dievcinu pri stene. Snažil sa jej všemožne vyhýbať no zdalo sa, že dievčina mu číta myšlienky.
Na chodbách nikdy nehliadkovala a nezúčastňovala sa žiadnych iných aktivít. No za to sa jej začali študenti báť. Už to nebola tá milá usmiata slizolinska strážkyna ale namosúrena, podráždená dievčina ktorá sa všetkým vyhýbala.
,, Si môže ruku podať zo Snapom! Neviem kto je horší či ona alebo Snape." Vrcal Ron podráždene keď Hermiona pretocila oči.
,, A čo si čakal? Vieš predsa že na chodbách nesmieš čarovať tak čo sa sťažuješ?"
,, Ano ale nie je Vam to divne?"
,, A co ako?" Spytal sa Harry a natiahol sa po vajicka.
Prave okolo nich presiel namosureny majster elixirov a sadol si na svoje miesto.
,, Najskor tu bola a zrazu zmizla a Snape sa tvari akoby mu niekto uvaroval. Viete si predstavit co to bude dnes zas za hodinu? Neviem naco tam ta sprosta strazkyna je..."
,, RON!!!" Zhikla Hermiona ked na nu nechapavo pozrel.
,, Co?"
,, Nesmies takto o nich hovorit! Je to nebezpecne." Ron si odfrkol a zacal sa ladovat slaninou. Znechutene na neho hladela nakoniec si povzdychla a pozrela na ucitelsky stol. Severus Snape sa prave hadal zo svojou babickou a bledol od zlosti. Sprudka vstal a vyrazil prec. Starsia zena si povzdychla a pokrutila hlavou.
Eleanor bola smutna. Poznala svojho vnuka pridobre aby vedela, ze ho nieco trapi. Velmi jej to pripomenulo ten den ked zomrela Lili Potterova.

Otvorila opatrne dvere ked sa vzpriecili. Oprela sa do nich viac az nakoniec pod naporom tlaku povolili a ona prepadla dnu. Po zemi sa povalovali mnozstvo knih, ban, kotlikov. Bol tam neskutocny bordel cez ktory sa ledva prebrodila. Spinave pohare sa povalili vo vstupnrj halr a ked sa jej podarilo prebrodit az k spalni opatrne otvorila dvere. Nakukla dnu.
Severus sedel na zemi z roztrhanym habitom na tele, vlasy mal spinave a pozliepane na tvari bradu a vo vzduchu bolo citit alkohol. Pokrcila nosom bol tam neskutocny smrad a dufala, ze nadoby ktore boli pri stole plne zltej tekutiny nie su plnene mocom.
,, Severus." Oslovila muza ktory si znova upil z flase. Neodpovedal a ani nijak nedal najavo, ze by ju zaregistroval.
,, Severus!" Zvisila hlas no on ju nadalej ignoroval. Povzdychla si a presla az k nemu a ked odpratala spinave veci z postele sadla si vedla neho.
,, Severus hovor somnou."
,, A o com?" Hlas mal mdly a bez zaujmu.
,, Chapem, ze Lilina smrt ta zasiahla ale musis sa pohnut dalej takto nemozes zit!" Ked nereagoval polozila mu ruku na hlavu a pohladila ho. Vidiet ho takeho uzialeneho...

Severus si tu spomienku premietal v hlave no nevedel ci by bol radsej keby strazkyna nezila alebo neexistovala no aj ked si to nechcel priznat stale niekde hlboko v sebe citil lasku k nej no musel ju utat. Nakoniec k inym myslienkam prisiel a postaral sa o ne Harry Potter

Rano sa zobudil dost skoro. Dlho civel do stropu a ked sa pretocil na bok zrak mu padol na prazdne miesto vedla neho. Prave na tom mieste kazde rano vidaval smaragdy ktore ho rano budili. Stlacil si silno koren nosa pretoze zacinajuca bolest hlavy mu pokazila naladu. Vysvihol sa do sedu a pretrel si tvar. Nakoniec vstal a odsuchtal sa do sprchy.
Prave docitaval poslednu rubriku z prvej strany v dennom prorokovi ked sa objavila Eleanor. Zahlbene cital ked si k nemu prisadla a upravovala si rukav.
,, Dobre rano." Pozdravila vnuka.
,, Mhmm." Severus zavrcal no nastastie to babicka nekomentovala. Zazvonila na zvoncek ked sa nahle objavil skriatok.
,, Dones nam ranajky." Skriatok sa uklonil a zmizol. Sledovala majstra elixirova ktory ju nadalej ignoroval a vyckavala. Ked sa pred nich objavili naliala si caj a vzala si do ruk pecivo.
,, Mal by si sa najest." Upozornila ho. Severus sklonil noviny a zaskulil na stol. Skriatok si dal na ranajkach zalezat no tentokrat Severusa chut presla. Bolest hlavy bola prisilna a nechut prisla okamzite ked sa pozrel na stol.
,, Mal by si sa najest."zopakovala no on iba zlozil noviny a vstal od stola.
,, Kde ides?" Spytala sa a sledovala ho.
,, Idem sa prejst." Zamumlal, navliekol si svoj cierny plast otvoril dvere a vysiel na chodbu. Prechadzal tichymi chodbami pretoze vacsina studentov este bola v posteli ked zahol za roh a zostal zarazene stat. Aj ked ho vyjav ktory zbadal sokoval nedal na sebe nic poznat.
Pri stene bola opreta Lili a ruky mala oprete o Lockhartovu hrud. Ten bol na dievcine nalepeny ako lepidlo a bozkaval ju na pery. Severus si v prvom momente myslel, ze ich prichitil sa bozkavat no z ich postojov sa dalo vycitat, ze muz sa snazil dievcinu bozkavat no ta mu davala najavo, ze nechce. No to Severus nevidel jeho zlost mu zatemnila zmysli a rozum ked sa rozisiel az k nim.
,, Ako vidim dobre sa zabavate." Jeho chladnu hlas plny nenavisti oboch vylakal az nadskocili. Lili na neho pozrela no on sa na nu zamerne nepozrela.
,, Kto by to povedal mal som lepsiu mienku o strazkynach."
,, Och Severus prave sme..."
V
,, Viem co ste robili len by bolo fajn keby ste to robili inde ale zrejme slecne Mansonovej to neprekaza robit na chodbe aby ju kazdy videl." Odpovedal Severus chladne a slomyselne sa uskrnul. Lili na neho zaganila.
,, To nie je vobec pravda!"
,, Usetrite ma Vasich vylevov slecna." Mavol rukou a ona pretocila oci.
,, No bol by som radsej keby ste sa vyse starali o druhych a ako o seba nemal som pocit, ze ste nam ponukli zvadzanie." Lili radsej mlcala no jeho slova ju boleli.
Ked sa vracial po chodbe spat premyslal nad tym co videl. Mal vediet od zaciatku, ze je to len pobehlica co si uzije s jednym a skoci za druhym. Kim takto dumal nahle si uvedomil, ze vsade na chodbe je voda. Ked zarol za roh zastal.
,, POTTER!!!" Chlapec sa strhol a otocil k nemu. Na tvari mal zufali pohlad ked si vsimol, ze za chlacom z fakle vysi nieco....ved to bola Filchova macka! A hned nad nou nadpis cervenou farbou:

Tajomna komnata je opet otvorena! Nepriatelia potomka majte sa na pozore!!!.

Severus Snape a Strazkyne I.Onde histórias criam vida. Descubra agora