Severus sa zobudil v zlej nalade. podrazdene odhodil prikrívku a pozrel na prázdne miesto vedla neho. Odfrkol si a prešiel do kupelky kde sa rychlo omyl a presiel do obyvacky k stolu ktory bol neskutocne zapratany. Pozrel von oknom. Na oblohe este svietili hviezdy. Stlacil si silno koren nosa a zhlboka sa nadychol. V hlave citil tupu zacinajucu bolest. Vydychol a otocil sa k dveram.
Navliekol si plast a kracal po tichej chodbe. Dlhu dobu premyslal. Snazil sa zit ako pred tym ale nebolo to jednoduche. Videl ju vsade vnarala sa mu do snov a jej vycitave smaragdove oci. Rychlo.potriasol hlavou ked ho nohy zaviedli na miesto kde vrazil do Giry. Strazkyna sa.na neho otocila a zamracene prizmurila oci.
,, Neviete davat pozor?" Zavrcal zlostne ked na neho nastvane pozrela a prekrizila si ruky ma prsia.
,, Vy by ste asi mal zauvazovat nad okuliarmi." Zasycala nakvasene. Severus sa nadychol aby jej nieco odsekol ked sa vedla nej objavila Lili.
,, Vsetko vporiadku?: spytala sa ked jej obaja odcekli ,, Fajn!" Ked sa za ich chrbtami ozval hruby zachropteny hlas.
,, Co je Snape usporiadavas seansu smrtozrutov?" Podpichol ho Alastor Moody a jeho drevena noha robila po dlazke klop klop.
,, To sedi Divooky." Vyplul jeho meno majster nenavistne. Divoky sa na neho pozrel svojim nezviklym okom a uchechnul sa.,,Čo je Snape už nie si u Toho-koho- netreba-menovať vítany?" vysmieval sa mu Moody, Severus len niečo zavrčal. Lili pozrela na oboch profesorov a bola si istá, že ak nezasiahne zrejme na seba vytasia aj prútiky. Odkašlala si keď na nu všetci traja pozreli.
,,Severus na slovičko." ozval sa za ich chrbtami Dumbledor ktorý sa tam náhle objavil. Bol aj čiastočne rád,že ho vyslobodil no už v duchu premýšlal čo Dumbledor od neho bude chcieť. Keď vošli do jeho pracovne sadol si na ponúkane kreslo.
,,Severus chcem ťa požiadať o jednu laskavosť."
Mlcal a cakal co z riaditela vypadne tentokrat.
,, Chcem od teba aby si zistil co bude prvou ulohou." To mladeho muza zaskocilo. Zdvihol obocie.
,, Chcete aby sme podvadzali?" Spytal sa chladne.
,, To som nepovedal, Severus. Iba ta ziadam aby si zistil co je prvou ulohou. Harry zo strazkynou boli vybrany nedobrovolne a mali by sme im dat sancu sa pripravit. Ide tu predovsetkym o Harryho bezpecnost."
,, Preco stale uprednostnujete Pottera? A co strazkyna? Ta moze kvoli nemu umret?" Zasycal Severus zlostne vyskocil z kresla a zacal razovat po kancelarii. Albus spolu s ostatnymi riaditelmi ho pozorovali.
,, Tak to nesmies brat."
,, Vazne? A ako Albus? Neustale uprednostnujete toho spratka pred ostatnimi. Aku mate istotu ze kvoli svojmu lajdactvu nepride o zivot? Vy viete dobre co su zac tieto suboje."
,, Mam to chapat tak ze Ti na nej zalezi." Majster mlcal a Albus si to potvrdil a preto zmenil taktiku.
,, Urob to aspon kvoli Lili. Aby mala sancu ochranit seba a chlapca." Zamerne vynechal Harryho meno pretoze mu bolo jasne, ze ho to vzdy podrazdilo.
,, A potom co?"
,, Potom najdeme sposob ako im to povedat aby sme neporusili pravidla."
Severus zvazoval svoje moznosti. Aj ked ho Lili zradila stale mu na nej zalezalo a urcite by ju nechcel poslat pred ulohu o ktorej nic nevie.
,, Fajn spravim to." Albus vedel, ze neodmietne.
V ten vecer hliadkovala na chodbach Gira s Lili a on sa rozhodol doplnit zasobu byliniek. Kracal po vyslapanom chodnicku. Keby Eleanor vedela kam ide zrejme by ho uviazala k stolicke a urobila by mu hodinovu prednasku o tom aky je nezodpovedny.
Po hodine mal dostatok bylin ked z dialky zacul nejaky tupy uder. Mal sice pud sebazachovy no zvedavost zvitazila. Presiel na koniec chodnika a zahol za strom a prikrcil sa.Albus si upijal z caju a prutikom si vytahoval spomienky do myslomisy ked niekto zaklopal.
,, Dalej." Ozval sa.
Dnu vosiel bledy Severus a Albus mu okamzite ponukol stolicku kde sa zrutil. Rychlo mu vycaroval silny caj a polozil ho pred neho. Odpil si z neho a rychlo sa spamatal.
,, Predpokladam, ze asi uz vies co je prvou ulohou?" Hadal. Severus na neho nepritomne pozrel.
,, Draky." Albus sa napriamil.
,, Albus ako toto mozes dopustit. Mali by oboch stiahnut zo sutaze ak nepridu k uhone bude to zazrak."
,, A to bude tvojou ulohou. Postaraj sa aby sa jeden z nich dozvedel co bude prvou ulohou."
Majster elixirov vstal a presiel k dveram.
,, A Severus," muz sa otocil.
,, Nikto ta nesmie vidiet!" Upozornil ho Albus. Severus mlcal a ked odisiel vysiel na chodbu a mracil sa. Ako pre Merlina da tym dvom vediet co je prva uloha bez toho aby to vedeli. Napadla ho iba jedina vec.
Lili stala pri vitrine s trofejami ked si niekto za nou odkaslal. Obzrela sa. Stal tam veduci slizolinu a cakal.
,, Ano pane?" Spytala sa.
,, Podte somnou." Otocil sa na pate a smeroval do zalarov.
Otvoril dvere na byte a nechal Lili prejst dnu. Mlcala a cakala co jej povie.
Presiel k oknu kde si nalial pohar alkoholu a sadol si.
,, Ako sa dari Potterovi?" Spytal sa nahle co ju zaskocilo. Nemala pocit, ze mal Harryho v oblube.
,, Dobre." Severus si odpil a sledoval ju. Boze ako velmi mu chybala.
,, Prvou ulohou ktoru Vam zadelia su draky." Lili sprudka zdvihla hlavu. Videl v jej ociach prebleskuntie strachu no okamzite zmizlo.
,, Neporusujete pravidla ked mi to hovorite?" Spytala sa podozrievavo.
,, Ano ale robim to kvoli tebe Lili. Postavit ta pred takuto ulohu len s Potterom....nemohol by som s tym zit keby sa Ti nieco stalo." Presiel do tykania. Lili prestupila z nohy na nohu a znervoznela.
,, Hmm to mate asi pravdu." Podisiel az k nej a rukou jej presiel po lici. Pozrela na neho vyplasene.
,, Mala by som radsej ist prepacte pane." Rychlo vyplasene vycuvala von. Severus zaskocene hladel ako zmizla za dverami. Zaskocila ho jej reakcia.Prva uloha sa naozaj blizila a Lili zadelila Harrymu aby si nastudoval vsetko o drakoch. No sama mala obavy z tejto ulohy pretoze nevedela cele zadelenie ulohy. A tak popri strazeni a hliadkovani po nociach studovala vsetko o drakoch a samozrejme sa vyhybala Severusovi ako cert krizu. Bala sa ho...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...