Severus schádzali pomaly po schodoch a sledoval miestnosť ku ktorej sa blizil. Jeho kroky sa niesli po celej miestnosti no on odhodlane kráčal ďalej. Bol to pomerne veľký dom s vysokým stropom no jednoduchý bez nejakých caciek. Po pravej strane stal dlhý drevený stôl na ktorom boli poukladáme taniere zrejme k obedu a po stenách rôzne zbrane. Na konci bola veľká stolička na ktorej sedela žena. Ani mladá ani stará oblečená v bielych priliehavé šatách. Mala dlhé zlaté vlasy až po pas a na tvári jej hral jemný úsmev. Sledovala muža až kim neprešiel k nej.
,, Vitajte." Privítala ho. Mala melodický hlas a usmievala sa. Severus sa zamracil, výstrel chrbat a založil si ruky za chrbát ako to mal vo zvyku a mierne naznačil úkon hlavy.
,, Dobrý deň." Odzdravil slušne.
,, Čím sme si zaslúžili takú vzácnu návštevu pan Snape?" Spýtala sa a ponúkla mu stoličku na ktorú si po sekundovom zaváhaní sadol.
,, Prichádzam k Vám s istou záležitosťou. Vyslal ma Dumbledor aby som Vás vyhľadal."
,, Nepoznám pána Dumbledora ale počula som o ňom."
,, Chce umožniť vzdelanie aj Vašim talentovaným dcéram a preto ma poslal aby som vybral jedno dieťa ktoré bude môcť ísť študovať k nám na Rokfort. Dieťa ktoré ma talent na mágiu." Upresnil. Žena okamžite pochopila a prikývla.
,, Mate na to dieťa nejaké špeciálne požiadavky?" Spýtala sa.
,, Musi to byť dieťa ktoré dovŕšili vek 11 rokov. V takom veku k nám nastupujú prváci." Upresnil Severus.
,, Chápem. Mam len jednu dcéru v tomto veku a mali ste možnosť sa s ňou už stretnúť." Severus sa uspokojenie v duchu zaradoval. Nemusel aspoň vymýšľať kadejaké testy ktoré by zvládla len Lili.
,, Výborné tu je list kde sú napísané presne inštrukcie ako sa dostane na Rokfort a tu," podal jej druhu hrubsiu obálku ,, Nájdete požadované veci k výučbe. Ak by ste potrebovali s niečím pomôcť stačí poslať sovu." Vstal a chcel sa rozlúčiť keď ho žena zastavila.
,, Počkajte pan Snape. Zaujíma ma ci v tej skole vyučujete?"
,, Som Profesor a učím elixiry a som vedúci Slizolinskej fakulty."
,, Iste. Myslím, že pred tým ako výslem dcéru k Vám študovať mal by ste o nej niečo vedieť..."
,, Madam všetko potrebné vieme takže nemusíte sa ničoho obávať. Vaša dcéra je v dobrých rukách." Ubezpečil ju Severus sebavedomo.
,, Nuž keď viete potom som rada. Tešilo ma Profesor Snape."
Severus sa rýchlo Rozlúčil a keď prechádzal po ich dedine obzeral sa ci niekde neuzrie Lili no nebola tam a tak sklamane prešiel až na koniec dediny a odmiestnil sa na Rokfort.
Ze urobil katastrofalnu chybu pochopil až o niekoľko rokov neskôr, no tentokrát s triumfom na tvári si pripíjal ohnivou whiskey vo svojom byte a gratuloval si ako úžasné dokázal Lili dostať do Rokfortu. Urobil všetky opatrenia aby sa Albus nič nedozvedel a postu od Strazkyn presmeroval na seba.Strop odzrkadloval počasie ktoré sa práve prehanalo vonku keď si Severus sadol na svoje miesto za učiteľským stolom a nalial si chladený džús a odpil si. V sieni bolo hluk a on netrpezlivo očakával prváčikov. Keď si mysel už ze čakanie trvá večnosť, dvere sa otvorili a dnu rezkym krokom hnala prvákov Minerva. Aj keď už mala svoje roky stále bola čiperna ako za mlada. Severus netrpezlivo zabubnoval prstami po stole a podráždene flochol na učiteľa obrany proti čiernej mágii profesora Quriella a znova upriamil svoj pohľad na prvákov a pátral po Lili.
Keď začalo triedenie z radu vystúpil syn Lili a Jamesa Potterovych a keď klobúk vykrikol CHRABROMIL vedel, že nikde inde by ho ani nezaradil.
,, Mansonova Liliana." Severus si poposadol keď z radu vystúpila Dievčina. Odkedy ju videl naposledy zmenila sa. Bola vyššia, stihlejsia a pokožka jej stmavla no Severusa upútal jej pohľad keď skamenel. Smaragdovozelene oči žiarili vo svetle sviecok a on pochopil, že Einuka si znova zvolila za obeť Lili. Mal co robiť aby získal svoje sebaovladanie a nepridalo mu keď zbadal, že na dievča hlady Dumbledor tým jeho typickým pohľadom.
,, SLIZOLIN!" Skrikol klobúk a Lili sklzla zo stoličky prešla k stolu jeho fakulty za potlesku spolužiakov ale aj Severusa ktorý bol neskonale šťastný,že je v jeho fakulte.
Po celý čas ju tajné pozoroval a utvrdzoval sa, že spravil správne rozhodnutie. Zaumienil si ju chrániť dokiaľ nebude dosť stará na to aby jej ukazal spomienky. Počká si na ňu. Stala mu za to no teraz prváčikov osobne viedol do slizolinskej koľaje a keď sa zaradili pred krbom všetkých prešiel prísnym pohľadom až sa zastavil na Lili. Videl v jej očiach ten vzdor no aj dychtivost po poznatkoch.
,, Moje meno je Severus Snape a som vedúcim vašej koľaje. Budem Vás učiť elixiry a od svojich študentov vyžadujem slušne chovanie a plne učenie aby ste svojej koľají neurobili hanbu. Zajtra o 8 sú raňajky kde Vám dam rozvrhy. Ak budete mat nejaký problém prídete za mnou. Dobru noc."
Lili s nadšeným sledovala Severusa a hltala každé jedno slovo. Cítila z neho niečo čo na ňu zaposobilo a keď jeho čierny plast zmizol za dverami zosmutnela.
Pomaly otvorila dvere do spálne kde s nou bývali ďalšie tri dievčatá ale nevyzerali že by mali zrovna chuť sa.s ňou kamarátit. Rýchlo sa umyla, prevliekla do pyžamá a zachumlala do perín a s úsmevom sa ponorila do ríše snov.
Ráno vstala skoro, navliekla si uniformu a vydala sa na raňajky. Nebolo to také jednoduché. Ako zistila schody menili smer takže po chvíľke absolútne netušila kam ide no po polhodine bludenia konečne trafila kam mala. Vo vstupných dverách videla ze časť stolov je už obsadená a za ucitelskym stolom sedel aj ich vedúci koľaje a podráždene sa mracil pred seba. Pomaly prešla k stolu a sadla si. Všade vôkol nej bolo jedlo no nakoniec si vybrala hrianky a čaj. Kim jedla Severus začal rozdávať rozvrhy až prišiel k nej.
,, Slečna Mansonova?"
,, Ano pane?"
,, Vás rozvrh." Podal jej papier ktorý si od neho prevzala a zahlbila sa doň. Prvá dvojhodinovka elixirov s ním. Začala sa tešiť.Severus stal za katedrou a prechádzal z tváre na tvár prvákov keď zachytil Lilin pohľad. Videl jej dychtivost po učený a nadšenie.
,, Ako mnohý viete budem Vás po dobu 7 rokov učiť elixiry. Musíte si uvedomiť, že tento predmet nieje len zbesilo mazanie prutikom a odriekavanie kúpeľných formuli, ale aj o preciznosti,presnosti a pozornosti. Naučím Vás všetko od obyčajného elixiru proti prechladnutiu až po oživenie mŕtvej duše. No iba ty co sa tomuto predmetu budú naozaj venovať majú šancu pochopiť ale je tento predmet vo vašom živote dôležitý. Pan Potter keď sa Vám spýtam kde hľadať Bezoar co by ste mi odpovedal? " Spýtal sa náhle Severus q zahľadel sa svojimi onixovymi očami na chlapca v prvej lavici ktorý si miesto toho aby ho počúval písal niečo do zošita. Harry odložil brko a prehĺbil.
,, Neviem pane." Odpovedal skormutene a ignoroval ruku dievčatá ktoré ju malo tak vysoko ze by si ju aj slepý všimol no Snape ju ignoroval. Mlaskol jazykom a otočil sa na stranu kde sedeli študenti z jeho fakulty.
,, Slečna Mansonova?"
,, V žalúdku kozy pane."
,, 10 bodov pre Slizolin." Uznal Severus pochvalne a posmešne si na Harryho adresu odfrkol.
,, Zdá sa ze sláva nie je všetko pan Potter."
Lili sledovala chlapca a aj keď jej ho bolo ľúto mlčala. Hneď v prvý deň jej bolo od starších spolužiakov vysvetlene, že Slizolin nepaktuje s chrabromilom...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...