Lili dopadla na tvrdu dlazku ked sa zdvihla a hladela do oci ministra magie Kornelia Fudga. Ten sa na nu usmial a priam s nadnasajucim pocitom prehovoril.
,, Pomahali ste na uteku panu Potterovi a jeho dvom kumpanom. Co ste hladali na ministerstve magie?"
,, Stratene ponozky." Odsekla mu Einuka ked kutikom oka zbadala Severusa, ktory sedel v obecenstve sudu a aj ked mu nevidela priamo do tvare citila ako mu cukaju kutiky ust.
,, Tak Vam to pride smiesne ohrozovat pracu ktoru vykonavame?!" Skrikol na nu Kornelius a ukazal na nu prstom.
,, Na mna sa Vase prava nevztahuju. Nie som carodejnik ani mukel. Ak ste si nevsimli som strazkyna. Mojou ulohou bolo chranit Harryho pred takymi ako ste vy Kornelius."
,, Ako sa opovazujete!" Ozvala sa Dolores pohorsene.
,, Dovolujem! Starocia carodejnici plienili nase domovy a my sme im nic nespravili. Chamtivost po moci Vam zmenila usudok. Kedysi carodejnici a strazkyne zili v miery!"
,, Ten mier skoncil ked ste sa pridali na Grinwaldovu stranu." Vacsina carodejnikov Dolores prikivovala a pohorsene sa mracila na dievcinu.
,, Mozno bol pre vas zlocinec no nam priniesol vyslobodenie!" Odsekavala mu Lili zlostne ked sa jej ruky zacali triast a ziar z dlani oziarila miestnost. Severus citil ako jej hnev zacina bublat a vedel ze nema daleko od toho aby vybuchla no Kornelius si zjavne nic nevsimol.
,, To je zrada!" Vykrikla Dolores pohorsene spolu s niektorimi prisediacimi.
,, Prahnete len po moci len preto ze nam v krvi koluje Merlinova krv!"
,, A DOST! Ako sa opovazujete pospinit meno samotneho Merlina!" Vykrikol ked Lili vstala miestnost a stolicky sa zacali triast oci jej nabrali nadych zeleneho ziariveho smaragdu ked zasycala:
,, JA SOM MERLINOVA DCERA!"
,, To je ruhanie!" Ozvali sa vykriky ked sa nahle ozvalo tresknutie a miestnost oziarila ziara. Vykriky sa stupnovali ked nahle vsetko pohaslo a Severus zbadal Lili lezat omracenu na zemi. Jeden z Voldemortovych smrtozrutov Lili omracil.
,, Okamzite ju vezmite do podzemia a urobte odber!" Vykrikol Kornelius.Albus sa prebral ked sa ozvalo hlasne PUK a neobjavil sa Severus znacne rozruseny. Zhodil zo seba cestovny plast a presiel k policke s elixirmi.
,, Severus." No muz ho ignoroval.
,, SEVERUS!" Zdoraznil muzove meno ked sa k nemu otocil a Albus okamzite spoznal elixir v muzovej pravej ruke.
,, Vsehodzusom to iba zhorsis." Odvetil mu vazne.
,, A co mam podla teba urobit beru ju na odber a vies dobre co to znamena." Vedel to az moc dobre.
,, Najdi Mloka Schamandera a posli ho k odberu on uz bude vediet co ma robit."
Sice Severus nechapal co ten podivny chlapec moze pomoct no urobil ako mu Albus povedal.Muz prutikom nutil Lili kracat dalej. Takto ma dopadnut? Zlostila sa na Einuku ktora tentokrat nezasiahla ba jej este vyse uskodila. Presli cez dvoje ciernych dveri ked si uvedomila kde ju vedu. Oddelenie temnot bolo opradene tajomstvami ked dvere pred nou sa otvorili a muz ju popostrcil k inym pracovnikom a zavrel dvere. Bola to miestnost kde bola iba nejaka obycajna stolicka ked jej carodejnica naznacila aby sa na nu posadila. Lili chvilu vahala.
,, Nemusis sa bat moja mila neboli to a nic Ti nespravime." Nedovercivo hladela na zem ked nakoniec jej netrpezlivo poklopala po spanku a Lili citila malatnost. Akoby vsetky problemy nakoniec ustali a zmizli.
,, Sadni si na tu stolicku zlatko." Lili s prazdnym vyrazom presla az k stolicke a sadla si.
,, Lili Mansonova bola ste odsudena za velezradu a bude Vam odobrane magicke jadro." Citala rozsudok ina zena ked sa strazkyna prihlupo usmiala.
,, Damy vykonajte trest." Tri zeny sa postavili doprostriedka a namierili na dievca prutiky a zacali odriekavat kuzelnu formulu.
Nahle sa otvorili dvere a dnu vosiel Mlok. Poobzeral sa a zbadal Lili z ktorej prudila magia.
,, Zelate si? Spytala sa ho zena a premeriala si ho.
,, Ano." Odvetil ked jeho kufrik sa otvoril vybehol z neho cudesny tvor a vrazil do zien. V tom momente vznikol zmatok ked Mlok sa otocil na Lili ktora sa spamatala.
,, Skoc!" Skrikol na nu ked si vsimla otvoreny kufor. Rychlo sa premenila na striebristeho levharta zhodila z noh tri zeny a skocila do jeho kufra ktory rychlo zaklapol a kim sa pracovnici k nemu dostali premiestnil sa.Severus nechal na seba tiect horucu sprchu a zo zavretymi ocami premyslal. Vratil sa zo stretnutie a nemal vobec radost z toho co ho tam cakalo. Ze sa Temny pan zblaznil si uz myslel davno ale ze sa naozaj zblaznil sa mu potvrdilo az dnes. Ako si to predstavuje ist do hrobky ukradnut Albusov prutik? Nebol z toho vobec nadseny. Nie ze by si ten blb po prutik isiel sam ale on posle jeho. Akoby nestacilo ze ho znenavidel vsetok carodejnicky svet este ma aj vyplienit Albusov hrob. Zastavil vodu, zobral si uterak s ktorym sa poutieral az si ho uviazal okolo bedier a vysiel zo sprchy. Pozrel sa do zrkadla. Videl v nom zradcu. Rozhnevane udrel pastou do zrkadla ktore puklo ked sa ozval cingavy zvuk a ked sa pozrel na ruku uzrel svoju obrucku. Uvolnil sa, zvliekol si ju z prsta a krutil ju medzi prstami. Vdaka Mlokovi ktory Lili zachranil mohla teraz slobodne putovat po krajine s Harrym a hladat horcraxy. Ak ked ho Mlok ubezpecoval ze Lili bola v uplnom poriadku mal pocit, ze mu nieco taji. Povzdychol si, navliekol si ju spat na ruku a vysiel do izby kde mal zlozene veci. Presiel okolo steny ktoru mal polepenu s oznamami kde bola vypisana odmena na Harryho a jeho priatelov. Chybala mu. Neskutocne mu chybala a ked ju zabadal na ministerstve bol to pre neho sok...
Lili si prehodila nohu cez lavicu a posadila sa. Pritiahla si tanier z teplou polievkou a sledovala Harryho, Rona a Hermionu ako sa vadia o dalsom mieste horcraxu ked si prehovorila:
,, Nechcem sa do toho miesat ale este stale ste neznicili ten medailon."
,, Lili ma pravdu v prvom rade musime zistit ako ho znicit." Ozvala sa Hermiona.
,, Premyslal som nad tym. Podla tej knihy by to mohol byt aj mec Richarda Chrabromila."
,, Ako si na to prisiel?"
,, Ukovali ho skriatkovia. Ich umenie predmetom davalo moc do seba vsetko vstrebat a posilnit." Ozvala sa Lili ked Hermiona sa pleskla po cele.
,, No jasne! Mec Chrabromila je nasiaknuty baziliskovym jedom! Vdaka nemu mozeme medailon znicit!"
,, A ako to chces spravit ked ten mec sa stratil po Dumbledorovej smrti?"ozval sa Ron.,, Stavim sa ze mec ma teraz Snape." Premyslal nahlas Harry.
,, A ako sa teda k nemu dostaneme?" Ozval sa Ron ked Lili vstala a vsetci traja sa na nu obzreli.
,, Idem strazit keby daco zobudim Vas." Preniesla a vysla von.
,, Vsimli ste si, ze odkedy sa vratila uz na Snapea nenadava?" Ozval sa Ron.
,, Mozno mu odpustila." Tipovala Hermiona.
,, Ja stale nerozumiem co na nom vidi? On nedokaze nikoho milovat ved uz len to ako sa ku mne choval!" Prehovoril po chvilke Harry a sledoval miesto kde strazkyna zmizla.
,, Mozno sa stretli."
,, Myslis? A mozno to Snape neprezil." Nadejal sa Ron ked ho obaja sprazili pohladom.
,, Skor si myslim, ze nam ukazal iba tu horsiu stranku a tu kde je milucujuci partner nechce ukazat."
,, Hermiona, Snape zabil Dumbledora ak by bol tak milujuci preco by ho chcela potom zabit?!"
,, Urcite oklamal aj ju." Prikivol Harry ked Ron nahle vyhrkol.
,, Myslite si, ze Snape mal s nou sex?"
,, CO?" Otocili sa obaja na Rona ktory bol cerveny az za usami.
,, Prepanakrala neviem si predstavit ako by sa dobrovolne nechala zviest od niekoho ako je ..." pozrela Hermiona neisto na Harryho.
,, Myslim, ze asi nieco na nom videla kedze bola tehotna."
,, COZE?" Obaja chlapci na nu vyvalili oci a tentoraz zneistela Hermiona.
,, Ona caka dieta z tym mastnym netopierom?" Otriasol sa Ron od znechutenia.
,, No cakala ale uz necaka."
,, A ako to vies? Spytal sa Harry zo zaujmom.
,, Pretoze ked bola tehotna nepremienala sa na zvierata a zrazu ked tehotna nie je sa premiena." Mudrovala Hermiona ked Ron pretocil oci.
,, A to zas vies odkial?" Hermiona ocervenela a cosi zamumlala.
,, Co hovoris?" Spytal sa Ron nevinne.
,, Citala som to v knihe tehotenstva a ich dejiny inych tvorov."
,, Chystas sa snad otehotniet?" Spytal sa Harry zo zaujmom a nevsimol si Ronov nastvany vyraz.
,, No to by som musela najskor niekoho mat." A pozrela na Rona ktory sa obzerl za seba a potom spat.
,, Co na mna pozerate?"
,, Nic nic." Zahovaral Harry ktory pochopil.
,, Mali by sme ist spat zajtra rano by sme sa mali rozhodnut kde sa vydame."
Lili ktora sedela pri kraji stanu hladela pred seba a obcas sa viac zababusila do plasta a utrela si tecuci nos. Tento rok bola zima tuhsia ako obvikle. Sledovala les v ktorom bolo obcas pocut zahukanie sovy ale okrem kvilena studeneho vetra nepocula nic. Ked odbila polnoc nahle uzrela svetlo. Vytasila prutik a sledovala ako sa to svetlo priblizuje ked si nahle uvedomila ze to neni svetlo ale mieri k nej patronus. Bola to nadherna snehobiela lan z ciernimi ocami ked ju sledovala zo zatajenym dychom. Zviera podislo az k nej a stuchlo do nej cumacikom.
,, Nasleduj ma." Prehovoril k nej hlas patronusa ked okamzite spoznala syty baryton. Lan sa otocila a kracala hlboko do lesa. Chvilu postavala kedz vykrocila za nou...
BINABASA MO ANG
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...