Lily vyšla z izby a zostala stať na chodbe. Premýšľala nad tým čo jej profesor elixirov povedal. Kim dumala nad jeho slovami dvere na konci chodby sa otvorili a stala v nich Eleanor zo sviečkou v ruke.
,, Nasleduj ma." Otočila sa a zmizla z dverí keď Lili pomaly za ňou prešla. Ocitla sa v salóniku ktorý bol menší no útulný. Čierna kožená pohovku stala bokom od dverí a žena položila horiacu sviečku na malý stolík vedľa gauča a pokynula jej aby šla k nej. Lili prešla po drahom perskom koberci a sadla si na ponúknuté miesto. Eleanor zaliala čaj a ponúkla jej šálku. Pohodlne sa oprela a upila si dúšok s čaju. Nakoniec šálku odložila na tanierik a uprene pozrela na Lili.
,, Nemozem povedať že schvaľujem Vás vzťah. No Severus dokáže byt neskonale tvrdohlavý takze verím že to čo ti teraz poviem padne na úrodnú pôdu aspoň u teba." Lili mlčala a vyčkávala.
,, Viem čo si zač. Zo začiatku som bola rada, že si našiel dievca. Si pekná, inteligentná, silná čarodejnica ale všimla som si, že tvoja magická stopa je odlišná ako stopy tvojich sestier. Dlho som nevedela prísť na to čím to je dokiaľ ma nenavštívil Dumbledor a nevysvetlil mi čo sa týkalo teba."
Lili sa poposadla na pohovke, zamracila sa. Takze Albus chodí a výprava na počkanie čo je zač?
,, Netvár sa tak prekvapené Lili."
,, Vám to vadí." Skonštatovala mladá dievčina.
,, Vadí pretože to ohrozuje môjho vnuka. Myslim, že sa nebudem mýliť keď poviem že to zranenie čo som mu ošetrovala bola asi tvoja práca?" Pozrela na ňu prenikavo. Lili sa mracila ešte viac.
,, Poviem to iba raz. Neželám si aby si s mojim vnukom niečo mala. Zaslúži si ženu hodnú jeho postavenia a majetku. Ty nemáš nic on zdedí všetko toto čo vidis a plus peniaze. Spoločnosť tá nikdy neprijme a neuzná za jeho manželku. Navyše vaše dieťa by nikdy nebolo plnohodnotným dedičom a taktiež chcem aby si vedela, že ja s Hugom Vám nikdy nedáme požehnanie." Dievčina mlčala. Vedela pridobre že vzťah s profesorom bol bez akejkoľvek budúcnosti. Predpokladala to no jej slova ju zaboleli.
,, Ak ho miluješ necháš ho žiť tak ako sa na čarodejníka jeho postavenia hodí." Lili vedela, že Eleanor ma pravdu. A aj keď jej rozum jej to správne argumentoval srdce hovorilo niečo iné.
,, Nechaj ho aby si založil rodinu po ktorej túži. Ak ho naozaj miluješ necháš ho ísť svojou cestou." Jej slova sa jej zabodovali do srdca. Zavrela oci a pred ňou sa začala vynárať jeho tvar. Jeho nádherne temne oci, krásne pery a jeho šibalsky úsmev ktorý bol len jej. Zhlboka sa nadýchla a pomaly prikivla. Pomaly vstala a pozrela na Eleanor.
,, Povedzte mu aby ma nehľadal." A s tým rýchlo odišla prec.Severus sa pomaly preberal z hlbokého spánku. Rana na lopatky ho už tak nebolela keď sa pretočil na opačnú stranu. Miesto vedľa neho bolo prázdne a nedotknuté. Pomaly sa posadil a pretrel si tvár a vstal. Obliekol sa a keď vošiel do kuchyne našiel v nej sedieť babku a Huga. Eleanor písala nejaký list, Hugo zahĺbený v dennom prorokovi bafkal z fajky. Nalial si kávu a sadol si za stôl a pritiahol si tanier s raňajkami.
,, Vyspal si sa dobre?" Spýtala sa Eleanor bez toho aby zdvihla hlavu.
,, Ano dobre." Odvetil a vzal si druhé noviny, otvoril si rubriku elixíry dneška a zmizol za nimi. Eleanor dopisala list.
,, Eike?" Ozvalo sa hlasne PUK a objavil sa malý škriatok a tak sa hlboko uklonil až mu uši plesli o zem.
,, Pani volala?" Spýtal sa piskľavo.
,, Odnes tento list Hromovi ten už vie kde ho ma doručiť." Škriatok si prevzal list, znova sa uklonil a zmizol. Severus pretočil stránku a šálku kávy ktorú si prikladal položil spat až to hrklo.Rokfort čakajú v novom roku novinky. Bude pod dozorom Vrchnej inšpektorky Dolores Umbregovej.
Severus rýchlo preletel text a zamracil sa. Toto nedopadne dobre. Síce Dolores nepoznal osobne no na fotke mu prišla okamžite nesympaticka. Zdvihol hlavu a pozrel na babičku a vstal.
,, Odchádzam kde je Lili?" Až teraz si uvedomil, že ju nikde nevidel. Eleanor vedela, že tá otázka príde.
,, Odišla ešte včera v noci"
,, Kam?!" Pozrel na ňu nechápavo.
,, To nepovedala iba som Ti mala odkázať, že ju nemáš hľadať." Severus na ňu hľadel akoby stratil reč no rýchlo sa spamätal.Albus si odpil dúšok z čaju a položil ho na tanierik.
,, Ten čaj je vynikajuci Molly." Tá sa začervenala a rýchlo sa točila okolo hrncov. Dvere do kuchyne sa otvorili a dnu vošiel namrzeny Severus a sadol si dostatočne daleko od Sirius ktorý ho zlomyseľne sledoval.
Albus mu podal noviny a zdvihol obočie. Pozrel na fotku ženy v ružovom s úlisnej úsmevom a stiahol obočie.
,, Predpokladám, že článok si čítal."
,, Čítal. Ozaj sa ministerstvo rozhodlo zasahovať do vzdelávania na Rokforte?"
,, Bohužiaľ ano."
,, A nedalo sa tomu nejak predísť?" Ozval sa z rohu Remus ktorého si Severus nevšimol.
,, Bohužiaľ som nezohnal nového učiteľa obrany proti čiernej mágii a minister mi jasne naznačil, že kvalifikovaného človeka ma."
,, To chceš povedať že táto ružová ropucha bude učiť?" Spýtal sa Severus zo znechutenim.
,, Kdo vie možno sa do teba zamiluje Srabus." Podpichol ho Sirius na čo mu majster elixirov venoval znechutený vyraz. Albus na neho karavo pozrel keď mykol pleciami.Školský rok začal no behom prázdnin Severus na Lili nenarazil. Poslal jej niekoľko listov no školská sova sa vždy vrátila bez odpovede. Nakoniec sa utešoval myšlienkou, že sa stretnú pri večeri.
Kim sedel za stolom a vyčkávali na príchod prvákov všetci si suskali keďže miesta pri stoloch boli prázdne. Nestala tam ani jedna strazkyna čo ho značne znepokojilo. Žeby im ministerstvo nariadilo aby sa stiahli?lamal si s tým hlavu dokiaľ sa dubové dvere do veľkej súrne zo skriptom neotvorili a na jeho úľavu zbadal Giru s Gabriel ako vedu hlúčik ustrachanych prvacikov. Mierne sa nahol keď zbadal Lili ktorá kráčala s Amy na konci skupinky. Cez jeho masku neprenikla žiadna emócia no srdce sa mu rozbúchalo ako zvon keď zostala stať. Pohľadom ju hypnotizoval no ona sa na neho nepozrela ani keď triediaci klobúk zaradil posledného študenta.Albus vstal a roztvoril náruč a usmial sa na študentov a neskôr na strážkyne. Lili cítila jeho pohľad na sebe no ignorovala ho. Bolo to tak správne navyše ukázala sa aj jeho práva tvar. Doteraz nevedela prekusnut jeho reakciu a mala pocit že ju v tomto zradil. Vedel do čoho ide. Zamracila sa keď zrazu vstala mala ružová staršia žena a úlisnej sa usmiala na všetkých okolo.
,, Ministerstvo sa rozhodlo tento rok zmonitorovat mojou pomocou výučbu na Rokforte..." profesorky si vymenili prekvapené pohľady a od študentov sa zdvihla vlna rozhovorov. Lili pomaly prešla ku Gire ktorá mala ruky prekrizene na prsiach a mracila sa na ženu.
,, Kto to je?" Zašepkala tak aby ju počula len ona.
,,Netusim. Ale tento školský rok bude ešte zaujímavý." Pozrela na sestru ktorá sa pozrela na Dolores a stiahla sa.
,, Mimochodom profesor Snape sa stále na teba diva."
,, Viem." Povzdychla si Lili. Gira mierne pootocila k nej hlavu a zdvihla obočie.
,, Rozišli ste sa?"
,, Je to komplikovane."
,, Ja som ti hovorila, že to nemá budúcnosť je to čarodejník ty si strazkyna! Keď už tak sú dobrý maximálne na splodeniu potomka ale nie na rodinný život. Čo si si myslela?"sycala po nej keď Lili na ňu hodila zamračený výraz.
,, Dobre ešte dlho ma budes buzerovat?"
,, Dávaj si pozor na jazyk!" Odsekla jej sestra zlostne a otočila sa jej chrbtom. Lili začínala dozadu hoc vedela, že ju Severus sleduje...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...