Severus kráčal tmavou tichou ulicou Godrikovej uzlabiny a jeho čierny dlhý habit rozviroval prasnu cestu za nim. Vôbec sa netešil na to co ho onedlho čakalo no dal Albusovy sľub že navštívi Lili a Jamesa. Ukryli sa tu po tom co vyšlo najavo ako ich Severus zapredal svojmu pánovi. No nevedeli kto ohrozil ich životy. Severus pohol z branickou ktorá za skripotu sa otvorila a on pomaly stúpal po schodoch až zastal pred zelenými dverami a zabuchal na ne. Otvorila mu Lili ktorá držala na rukách drobné dieťa s hustými čiernymi vlaskami a zelenými očami ako mala jeho matka. Lili si odhrnula vlasy, usmiala sa na muža a pustila ho dnu.
,, Severus som tak rada ze ta vidím." Preniesla a položila dieťa do ohrádky a prešla na gauč k Jamesovy ktorý prepaloval pohľadom svojho soka zo školy.
Severus mlčal a pozoroval oboch no nakoniec uvoľnil svoj napnuty postoj.
,, Poslal ma Dumbledor aby som Vám povedal, že ja som dal znenie proroctva Temnemu pánovi." Prehovoril do ticha jeho sýty baryton. Sledoval ako Lili zbledla a prikrila si ústa rukou a James vyskocil z gauča a obaja mierili na seba prutikmi.
,, Vedel som,že nie si nič iné len obyčajný vrah!" Zasycal na neho Potter čím ale Severusa neviviedol z miery. Lili okamžite Vyskočila z kresla a postavila sa medzi mužov.
,, Odložte tie prutiky! Prosím!" Pozrela na manžela ktorý po chvíľke ho zložil. Otočila sa k nemu.
,, Severus prosím!" Muž po hodnej chvíli odložil prútik a otočil sa obom chrbtom.
Lili naznačila Jamesovi aby ich spolu nechal a opatrne prešla k svojmu bývalému priateľovi.
,, Sev?" Mlčal. Pozoroval ako vo svetle pouličnej lampy skacka drozd a zrejme niečo hľadal pod zub.
,, Preco si to spravil?"
,, Preco ta to zaujíma?"
,, Pretože som bola tvoja najlepšia priateľka...a priatelia si takéto podrazy nerobia."
Kim sa s ním rozprávala všimla si ze pred ňou nestojí ten Severus ktorého kedysi poznala. Toto bol iný muž. Mala z neho pocit akoby prežil nejaké veľké trápenie. A choval sa aj úplne inak ako si pamätala. Keď chodili spolu do školy bol do nej platnicky zamilovaný a keď prijala pozvanie na rande od Jamesa Pottera vedela,že mu tým zlomila srdce. Považoval to za zradu keďže James Severusa neznášal. A nikdy jej túto zradu neodpustil. Niekedy premýšľala aké by to bolo byť s ním no Severus bol samotár. Nevyhladaval spoločnosť, dievčatám sa vyhýbal a ona vedela ze nikdy by s ním nebola stastna.
Stále mlčal. Ruky ktoré mal zapnuté za chrbtom sa nepohli a Lili sa mierne náhla aby mu videla do tváre. Bola zmenená. Ta jeho chladná maska bola menej viditeľná a jeho čierne onixove oči vyzerali zmeknuto. Celkovo na ňu budil dojmom zamilovaneho muža.
,, Niekoho si stretol." Pretiekla potichu no on iba otočil hlavu späť a sledoval drozda ako úporne bojuje s dažďovkou.
,, Nikdy som si nemyslela...."
,, Že čo? Ze nájdem ženu ktorá by mi dokázala opatovat lásku?" Otočil sa k nej keď ju to zaskočilo. Nikdy nehovoril o citoch.
,, Nie som monštrum za aké má považuje tvoj manžel s partiou. Aj ja mam city Lili." Otočil sa k nej celý a ona ustúpila.
,, Nechcela som ta uraziť."
,, Bol som slepý keď som nevidel ako si sa ku mne ty chovala." Vedela na čo naraza. Lili niekedy zneužívala Severusovu lásku keď potrebovala pomôcť.
,, Mal by som ísť iba tu zbytočne strácam čas." Zavrcal podráždene.
,, Severus počkaj!"
,, Na čo? Neznicili ste mi už dosť život?"
,, Ako to môžeš povedať?" Zastala a rýchlo stiahla ruku keď sa ho chcela dotknúť.
,, Miloval som ta celým svojím srdcom a co si urobila ty?"
,, Sev..."
,, Nehovor mi tak. Už nie som ten hlúpy naivný kamarát s detstva." Zavrcal zlostne. A ona pochopila,že jej kamarát dospel v muža. Muža ktorý vedel co v živote chce.
,, Ako si mohol ísť za nim a povedať mu..."
,, Jednoducho šiel som."
,, Zradil si moju rodinu!" Zvolala na neho a mracila sa.
,, Uvedomujes si co si spôsobil? Naša rodina je v nebezpečenstve. Na co si myslel na seba? Na slávu? Co ti sľúbil za naše životy?" Volala na neho hystericky keď znova pozrel von oknom.
,, Keď som to spravil cítil som sa skvele. Lebo som niekde patril a niekto uznával aj moje schopnosti. Nebol som len ten cudak z mastným vlasmi co sa kamaráti s Lili Evansovou. Bol som niekto. Netušil som ze si vyberie Vás."
,, Mam syna Severus. A mam teraz žiť v strachu ....co si si vôbec myslel?"
,, TY NEVIES AKE TO JE!" Zrukol na ňu muž a z oči mu slahali blesky. Lili pred ním cuvla. Poznala Severusa a keď sa prestal ovládať nebolo radno ho provokovať.
,, TY MAS VSETKO CO SOM CHCEL MAT AJ JA! MAS MUZA DIETA! MAS RODINU. A CO MAM JA!?"
,, Pochopí že to nešlo.. "
,, CO NESLO? NESLO TO PRETO LEBO SI MI ANI NEDALA SANCU TI DOKAZAT ZE ZA TO STOJIM A SLA SI ZA NIM!" Ukazal smerom kde niekde bol James. Lili mala slzy na kraji. Videla a hlavne cítila Severusovu bolesť z toho ze ona je šťastná a on zostal sám.
,, Severus....ja...odpust..... možno by sme mohli...."
,, CO!?" Skočil jej hrubo do reči a sledoval jej slzy.
,, Nie Lili ja už s tebou nechcem mať nič.....pochopil som to aj keď mi to trvalo. Ty nie si ta s ktorou som mal byt. "
,, Severus si môj priateľ...."plakala a snažila sa ho dotknúť keď sa jej uhol a ustúpil.
,, Nie ty nie si ta ktorú som hľadal." Pokrútil hlavou.
,, Musím ísť..."
,, Sev nie nechoď prosím! Daj mi šancu."
,, Šancu na čo Lili? Ty mojou ženou nikdy nebudeš ži si svoj život po boku Pottera." A na to prešiel okolo nej a keď zavrel za sebou dvere srdcervuco sa rozplakala.
Rezko kráčal po ulici a cítil neskonale úľavu z toho ze to všetko so seba konečne vypustil von. Miloval ju ale to bolo dávno. Teraz chcel svoj život zmeniť a vedel presne koho chce. Nezabudol na ňu. Stále si premietal v hlave to co sa mu snívalo a čím ďalej tým viac sa utvrdzoval v tom,že to nebol len sen. A ak správne dedukoval, že pokiaľ Lili a James nezomru ak tomu zabráni Potter bude mať rodičov a jeho Lili bude len obyčajná strazkyna. Nevedel síce kde je Evrwoodsky les no bol ochotný ho nájsť a nájsť ju...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...