Severus sledoval tok svojich spomienok a prutikom do nich stuchal a hľadal len tu jednu. Vynarala sa jedna spomienka za druhou keď sa pred ním vynorila jej tvár. Zatajil dych a do srdca sa mu vkradala beznádej keď potriasol hlavou a zachytené znova prutikom odokril ďalšiu spomienku až ju našiel. Nadýchol sa a ponoril tvár do myslomisly a otvoril oči priamo pred jeho postavou ktorá kracala k domu. Vedel co tam uvidí no tentokrát hľadal niečo iné. Keď jeho spomienkové Ja vstúpilo do zničenej izby, Severus prešiel okolo a porozhliadol sa po miestnosti. Zničené hracky na ktorých usadol prach boli porozhadzovane po celej miestnosti. Triesky a zničený nábytok sa povaloval vedľa mŕtveho tela Lili Potterovej. Ignoroval svoj priduseny výkrik žiaľu keď sa k nej zrútil a nechal svoje ja sa k mŕtvej žene pritisknut. Sledoval stopy Einuky až ju zbadal. Klacala v rohu kde bol najväčší tieň a pozorne sledovala chlapca ktorý pomrnkaval v postieľke keď náhle vyštartovala. Severus ustúpil dozadu a sledoval ako sa prstom dotkla chlapcovho cela keď náhle spomienka skoncila. Podráždene zavrcal. Už vedel kde presne hľadať.
Lili Potterova si všimla Severusove zmenené chovanie. Na stretnutia radu chodil v zadumcivej nálade a väčšinou bol duchom neprítomný. Nespoznala ho a preto mala o neho obavy. Predsa len bol to jej priateľ zo školských čias a aj keď už boli dospelý stále voči nemu cítila určitú náklonnosť. No všimla si aj toho ze už viac na ňu nehľadí tak ako po minulé roky kedy pomalí bozkával zem po ktorej chodila. Dokonca sa nenechal zatahovat do slovných súbojov s Jamesom a Siriusom ktorý sa ho snažili vyprovokovať a väčšina členov radu si jeho zmenu v chovani všimli. Dokonca aj Albus. Severus nemal záujem niekomu vešať na nos že chcel zmeniť osud ktorý ich čakal len sa nevedel rozhodnúť ci obetovať Harryho rodičov alebo naopak im pomôcť prežiť útok Voldemorta. Vedel presne kedy nastane jeho pád a taktiež si bol vedomý toho, že ak zasiahne možno nebude dôvod aby strazkyne prišli do Rokfortu a tým pádom by sa nikdy už nestretol s jeho Lili. No mal právo takto sobecky vziať malému dieťaťu rodičov? A co ak raz by sa Harry dozvedel, že on obávaný profesor elixirov zapríčinil smrt jeho rodičov len preto ze bol sebec a obetoval ich kvôli strazkyni? A co ak by sa to raz dozvedel Dumbledor. Ten chlap mal neskutočný talent o všetkom vedieť a nikomu nič nepovedat. Severus si s tým lámal celú schôdzu hlavu a neprítomný hľadel niekde do neznáma.
,, Halooo zem vola Severusa." Po chvíli zaznamenal že niekto na neho vola a otočil hlavu smerom k zvuku hlasu. Všimol si ze väčšina radu sa poberá preč no Lili ho ostražito sledovala. Poposadol si pričom ucitil,že habit si prisadol a neprijemne ho tlačil no ignoroval to.
Keď odišiel aj posledný člen Lili si presadla k nemu a pozorne sa zahľadela na muzovu tvar. Všimla si tej nebadane zmeny v jeho očiach aj keď nasadil svoju chladnú masku a dotiahol sa par centimetrov od nej.
,, Čo je to stebou? Akoby si to nebol ty." Severus mlčal. Nemal v úmysle jej vešať na nos co sa odohráva v jeho hlave.
,, Nič co by bolo?" Zavrcal podráždene a vstal.
,, Sev počkaj. Viem ze sa s tebou niečo deje toto nie si ty." Chitila ho za lakeť keď sa k nej otočil.
,, A čo ti vadí? Ze mam ine záujmi ako len prenasledovať teba?"
,, Tak som to nemyslela a ty to vieš. Bojím sa o teba. Odkedy si nám povedal co si spravil už to nie si ty."
,, A co odomna očakávas? Ze sa Vám budem omluvat každý deň či čo. Vieš dobre ze taky nie som tak nerob zo mňa hlupáka."
,, Bože s tebou je ťažká komunikácia."
,, Bude lepšie keď ma budeš ignorovať."
,, Ale...." zhacila sa Lili a rozšírili sa jej oči údivom.
,, Nie, proste zabudni ze som." Odvrkol jej podráždene a zmizol vo dverách. Lili zostala sedieť a nechápala jeho zmenu. Véd on taky nikdy nebol.Severus nasupene otvoril dvere do svojho bytu na Rokforte a vošiel dnu. Habit zavesil na háčik na dverách a prešiel k oknu. Nadýchol sa a nechal svoje myšlienky prúdiť hlavou. Pozajtra mal Voldemort zaútočiť na dom Potterovcov. Vedel to no stále sa nevedel rozhodnúť co správy. Jeho Lili prítomnosťou Einuky trpela. A on pochopil ze na jej mágiu nebol dostatočne pripraveny a silný. To ze ho pri vybuchoch nezabila nebolo pre to že on bol príčinou ale preto lebo Lili s Einukou uzavrela dohodu. Bol čím ďalej tým viac podrazdenejsi. Jedna jeho časť vedela, že ak odsúdil Lili a Jamesa bude ho to zozierat celý život no bude s nou. A druhá časť ktorá na neho viac pritlačala mu jasné riadila co ma robiť. No ďalšia vec co ho trápilo a lámal si s tým hlavu ako varovať Potterovcov bez jeho zásahu. Ak by ich otvorené varoval rovno by si mohol ísť vykopať hrob pretože by ho Voldemort na mieste zabil. A ďalšia vec bola, že Albusa by nadmieru zaujímalo odkiaľ o útoku vedel. Nadával si do tupcov že nedrzal jazyk za zubami keď sa prebral čím na seba upútal starcovu pozornosť.
Nakoniec sa rozhodol. Sadol si za stôl a začal písať list. Vedel veľmi dobre ako ho zasifrovat aby nezistili skutočného pôvodcu kto list poslal.Predieral sa hustým lesom a aj keď mu konár zatrhol plast nevnímal to. Napredoval dopredu pričom prutikom odsekoval vysoké steblá trávy. Kim sa predieral cez porast mal dokonalý plán ako to spraviť. No ešte pred tým potreboval vidieť ci je tam.
V diaľke začul tiecť potok keď k nemu prešiel. Zohol sa keď si chcel umyť ruky keď na druhej strane zbadal malé dievčatko. Zvedavo na neho hľadelo a vyckavalo. Severusovi sa okamžite rozbuchalo srdce. Bola to Lili. Mohla mať tak 12 rokov a jej smaragdove oči hľadeli na neho bez reakcie. Mala ponorené obe nohy vo vode a podla jeho usadenia tu hľadala pokoj. Napriamil chrbat a venoval jej jeden zo svojich vzácnych úsmevov.
,, Ahoj." Pozdravil ju keď v momente vytiahla obe nohy z vody, vysvihla sa a chcela sa otočiť keď ju jeho hlas zastavil.
,, Lili." Otočila sa k nemu.
,, Odkiaľ viete ako sa volám?" Hlas mala ešte detský no Severus si nemohol pomôcť. Bola to ona len tak mladá.
,, Samozrejme ze viem poznám všetky deti od Vás pretože pochádzam z miesta kde také deti učím." Bola to zjavná lož no Lili to zaujalo a otočila k nemu celym svojim telom. Všimol si ze je pomerne chudsia ako si ju pamatal.
,, Učíte? A co ich učíte?" Spýtala sa zvedavo.
,, Hlavne elixiry. Som z Rokfortu."
,, Čo je Rokfort?"
,, Škola carodejnicka kde sa deti ako ty učia o mágii, magických tvaroch.."
Dievča sa mierne zamracilo.
,, A ako sa voláte?"
,, Som Severus ...Severus Snape a som zo Slizolinu."
,, Slizolinu?" Spýtala sa čím vzrástla ešte viac jej zvedavosť a na jeho potešenie prešla k potoku bližšie.
,, To je koľaj kde som bol a teraz som jej vedúci."
Postavil sa keď ucitil ze jeho kolená už dlhšie nevydržia.
,, A ak by si bola dobra zaviedla by si ma k vašej Pani?"
Lili prikývla a nasledovala ho pričom sa vypytovala ďalšie podrobnosti. Viedla ho podľz vyslapanej cestičky až narazili na dve staršie strazkyne keď Severusovi jedna z nich zaterasila cestu. Severus nahodil svoj najodstrasujucejsi výraz keď zastala.
,, Lili koho to vedies?"
,, To je Severus Snape a je z Rokfortu a chce hovoriť s našou Pani." Dievčiny na seba pozreli. Obe boli v bojovej zbroji z čoho usúdil,že zjavne strážia vchod.
,, Počkajte tu." Prehovorila staršia a zmizla v krovi. Po dlhej dobe co sa mu zdala ako večnosť sa vynorila.
,, Naša Pani Vás čaká. Lili odved Severusa Snapa k nej."
Dievčatko prikývlo a skotacilo pred ním. Predrali sa cez hostinu a náhle sa pred ním zjavila dedina. Boli to jednoduché drevené domčeky a bolo v nej rušno. Všimol si ze zeny sa na neho pozerajú a šepkali si medzi sebou.
Lili zastala pred najväčším domom.
,, Ďalej už musíte sám."
Severus sa na ňu pozrel keď dobehla a on sa nadýchol a vošiel dnu...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...