30. Patronus

73 2 0
                                    

Lili sa trhnutym prebrala z hlbokeho spanku a zmatene sa obzerala okolo seba. Chvilu jej trvalo kym si uvedomila, ze je v nemocnicnom kridle. Stolicka pri jej posteli bola prazdna no citila Severusovu magiu ktoru tam po sebe zanechal.
Pretocila sa na chrbat a zavrela oci. Znova sa stalo to coho sa obavala. Ako mohla byt taka hlupa a zabudnut na Dementrov. Ved ich na to Albus upozornil hned po prichode do skoly.  Otvorila oci a hladela do stropu ked sa dvere na nemocnicnom kridle otvorili a dnu vosiel Lupin.
,, Ahoj! Ako sa citis?" Spytal sa ustarane a sadol si na Severusove miesto.
,, Ujde to." Zamumlala. Lupin chvilu mlcal a ked sa nadychol, ze jej nieco povie predbehla ho.
,, Naucis ma vycarovat Patronusa?"
,, Ja?" Vyvalil na nu oci a ona prikivla.
,, Verim, ze aj Severus by to dokazal ale je prilis vsak vies..." prikivol.
,, Samozrejme ak si to zelas." Pousmial sa a dohodli sa na prvy vecer hned ako ju Poppy prepusti.

Lupin presiel popri nej a zastavil sa celom k nej. Bola taka krehka no aj ked sa nezdalo mala silneho ducha. Vyzarovalo z nej odhodlanie a sila.
,, Kuzlo ktore sa ta pokusim naucit sa vola Patronus. Je to kuzlo ktore dokaze odohnat kazdeho dementra. Cim si silnejsia tym vacsieho patrona vies vycarovat."
,, Dobre."
,, Vyhladaj si v spomienkach nejaku stastnu ktora je natolko silna, ze si ju vies zivo predstavit. Potom povies expecto patronum."
,, Expecto patronum." Zopakovala po Lupinovi a prikivla.
,, Cvicit budeme na prizraku pretoze je to bezpecnejsie ako cvicit na skutocnom dementorovi."
,, Dobre."
,, Mozme?" Prikivla a vytiahla spomienku a vyckavala. Lupin prutikom odopol klipy a z truhlice vyletel dementor a chrcivo sa nadychol.  Lili vyckavala a ked bol blizsie skrikla  protikuzlo ked z konca jej prutika vyletela nadherna lan a pristala pred dementorom ktory cuvol. Celou silou sa rozbehla a vrazila do prizraku ktory skoncil v truhlici ktora sa vzapati zacvakla. Lupin mal pocit, ze sa bude vznasat.
,, Bravo! Hned na prvy krat! Uzasne! Skusime znova." A Lili sa znova podarilo vycarovat patrona. Lupin bol nadseny.

Severus zaklopal na dvere ked ho hlas pozval dnu.
,, Severus pod sadni si." Ponukol ho Albus.
,, Albus nieco sa deje."
,, Nerozumiem." Severus si vyhrnul lavy rukav a jeho znamenie bolo cierne a vystupene.
,, Uz par dni ma pali." Albus nepokojne presiel po tetovani.
,, Myslis, ze sa mame bat?"
,, Ak dovolis zajdem za Luciusom. Bude vediet viac."
,, Dobre ale bud opatrny." Prikivol.

Lili ho uz cakala v byte. Ked vosiel dnu zvliekol si habit a presiel k stoliku ked si vyhrnal rukavy ked presla k nemu a obtocila mu ruky okolo krku a zalubene na neho pozrela.
,, Vecer pojdem k Luciusovi chces ist somnou?" Spytal sa.
,, Hmm a co za to?" Zdvihol obocie.
,, Co ako za to?" Spytal sa nechapavo.
,, No ak ja pojdem s tebou tak ty budes musiet splnit mne zelanie." Vyjednavala. Severus na nu podozrievavo pozrel.
,, A co by to malo byt?" Spytal sa opatrne.
,, Napriklad by si mohol pol dna tu poletovat ako netopier." Spitla nevinne ked na nu nastvane pozrel.
,, Ak ma zas premenis tak ja teba premenim na mys!"
,, To by si neurobil!"
,, Hej?" Pozrel na nu zlomyselne ked okamzite od neho uskocila no na zemi uz sedela mala ruzova mys. Zapiskala a rozbehla sa na druhu stranu a schovala sa pod skrinu.
,, Varoval som ta!" Smial sa Severus.
Nakoniec sa rozhodol ju nepremenit spat ale nechat ju nech si to este uzije. Sadol si k stolu a dal si od skriatka vycarovat ranajky. Aj ked Rokfortsky skriatkovia varili skvele nemali na jedlo ktore Lili vycarovavala.
,, Das si ranajky?" Spytal sa nevinne a na tanier na zem polozil kusok syra. Myska urazene otocila chrbat a piskala s coho Severus vydedukoval, ze mu zrejme nadava.
S uchechnutim si odpil z kavy a zacital sa do novin. Lili sa podarilo premenit spat a vytrhla mu noviny z ruky.
,, Nemyslite si, ze ste trocha drzi pan profesor?"
,, A vy nie, slecna Mansonova?" Vratil jej to. Chvilu na neho hladela a potom si sadla na stolicku vedla neho prekrizila si nohy a pustila sa do vajicok.
,, Preco chces ist za Luciusom?" Spytala sa a Severus bol pre tento krat rad, ze sa s jedlom nehrala.
,, Myslim si, ze sa nieco chysta. Pali ma predlaktie." Pozrela pozorne na neho.
,, Myslis, ze sa Voldemort vracia?"
,, Nedivil by som sa keby mu k navratu dopomohol Black." Zavrcal podrazdene.
,, To znamena, ze budes v nebezpecenstve nevedia, ze si Albusov speh." Skor to skonstatovala.
,, Nesmu sa to dozvediet." Lili si preliezla k Severusovi na kolena obkrocmo a hladela na neho s obavami.
,, Nechcem aby sa Ti nieco stalo." Povedala potichu a jeho to mierne vyviedlo z rovnovahy.
,, Budem opatrny."
,, Ja.. chcela som ti to dat uz davnejsie no nebola som si ista ale teraz viem ze to chcem." Ked zdvihol obocie vedela, ze nechapal o com hovori.
,, Zavri oci." Ked ich zavrel vedel, ze neni s tym moc stotozneny no veril jej. Lili mu prilozila ruky k spankom a prenikol jej do mysle. Sledoval jej spomienky ked jednu z nich zastavila.

Jeho pohlad zabludil k pohladu mladej dievciny zo zelenymi smaragdami. Akoby sa cas zastavil a vsetko to zaniklo v prazdnote. Bol uviaznuty v jej pohlade a hypnotizovane sledoval jej tvar. Bolo to ako vo sne no sen to nebol. A potom to vsetko zaniklo.

Lili ho viedla spomienkami z jej zivota ked si nahle vsimol zeleny zablesk. Krik, tmu a tichy narek. Severusa zamrazilo a v zatylku sa mu zjezili vsetky chlpy. Donutil Lili sa vratit spat a sledoval tu spomienku.
Zena s rysavymi vlasmi ustupovala pred Voldemortom a kricala ,, prosim len nie Harryho!"
,, Uhni ty hlupe dievca!"
,, Avada Kedavra." Zeleny zablesk osvetlil Severusovu bledu tvar ked zena dopadla k jeho noham. Muz ju prekrocil a podisiel az ku koliske s dietatom.
,, Avada Kedavra!" Zamieril na dieta no nahle Severusa oslepilo a videl stromy. Nerozumel tomu co videl no okamzite pochopil. Lili mala v sebe spomienku zo dna kedy zomrela Lili Evansova a jej syn porazil Voldemorta. Ale preco ju ma ona? Co ma s tym spolocne? Poznala Evansovu ale ze by to ani nevedela. Ved na fotkach videla Lili a nikdy mu nepovedala, ze ju pozna iba ak....
Iba ak o tejto spomienke nevedela. Nosila ju v sebe a nemusela o nej ani vediet. Mozno aj jej podoba s Evansovou ma nieco docinenia s tou spomienkou. Kim dumal nad tym uvedomil si, ze Lili prestala vysielat spomienky a ostrazito ho sledovala.
,, Je ti zle?" Spytala sa ho.
,, Nie preco?"
,, Si hrozne bledy asi to bol hlupy napad prepac."
,, Nie bolo to uzasne." Usmial sa na nu pricom si zaumienil zistit co za spomienku to bolo. Lili sa tvarila nad mieru spokojne takze usudil, ze zrejme nepostrehla, ze mu ukazala nieco mozno co ani nechcela..

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now