36. vlkolak, jednorozec a pegas

87 3 0
                                    

Slnko pomaly zapadal za horizont ked sa dvere otvorili a dnu vosli dvaja muzi. Jeden bol starsi druhy ocosi mladsi a hadali sa. Ten starsi mal na sebe ten najkriklavejsi habit aky mohol mat a hyril roznymi farbami. Jeho dlha seda brada sa mu jemne chvela pod naporom emocii ked presiel k stolu a sadol si. Polmesiacikovite okuliare hladeli na muza ktory zastal pred stolickou a tvaril sa nahnevane. Zatinal peste a pohlad mu stvrdol. Mal na sebe cierne nohavice a habit s mnozstvom gombikov v strede a z rukavou mu vytrcali uhladne rukavy bielej kosele ktora bola schovana pod cernym plastom. Chladnu bez emocii tvar lemovali dlhsie havranie vlasy a chladne onixove oci sa leskli vo svetle sviecok. Cierne obocie sa mracilo a pery boli stiahnite do pevnej linky. Bol skoro tak vysoky ako starsi muz a mal mierne robustnu postavu vdaka ktorej bol mrstny. Dlhe jemne prsty narabali z nozom precizne no jemne a keby si niekto k nemu privonal ucitil by jemnu vonu byliniek.
,, To je moje posledne slovo Severus!"
,, Ako mozes byt tak pokojny! Uvedomujes si co za sialenost zas Barty vymislel? A v tomto ja mam podporovat svojich studentov?" Hromzil zlostne mladsi muz.
,, Chlapce, do zalezitosti ministerstva je lepsie sa nevkladat, vidis nakoniec ako to dopadlo."
,, Hmm." Zavrcal profesor elixirov a sadol si. Albus na neho pozrel cez okuliare.
,, Ako sa ma Lili?" Spytal sa po chvilke. Severus cakal, ze sa na to opyta.
,, Dobre vacsina ran sa zahojila takze zaciatkom skolskeho roka moze nastupit." Odvetil chladne.
,, Vies, ze na to som sa nepytal." Velmi dobre to vedel no odpoved mu nemohol dat lebo to nevedel. Lili sa rany hojili rychlo no ci sa stala vlkolakom nezistil a ona mu to neulahcovala.
Ked si zvliekol plast Lili mu skocila na chrbat a olizla mu lico.
,, Och boze!" Utrel si ho ked sa zahihnala a on ju opatrne zo seba striasol.
,, Mala by si brat ohlad na starca."
,, Starca hej? Nevyzeras ale hej mas pravdu si stary." Severus na nu vrazedne pozrel a presiel do kuchyne.
,, Co? Vidis tu mas prvy sedivy vlas takze stary si." Znova hodil na nu prisny pohlad ked sa zasmiala a hodila sa do kresla ked im doniesol caje.
,, Takze o com ste sa s Albusom bavili?
,, Nemozem Ti to povedat." Odchlipol si z horuceho napoja ked si obaril jazyk a sykol.
,, To myslis vazne? Som strazkyna! Si povinny mi to povedat."
,, Nie pokial to ja uznam za vhodne."
,, Preco?" Pozrela na neho nechapavo.
Severus sa zatvaril, ze premysla a nakoniec odvetil:
,, Pretoze ani nie pred mesiacom ta napadol vlkolak a mimochodom stale si mi nepovedala, ci ta Lupin pokusal." Zdvihol obocie a opatrne si odpil.
,, Takze ak chcem vediet o com ste sa bavili musim Ti povedat ci som nakazena?" Spytala sa vystrazne.
,, V podstate ano." Vedel, ze kraca po tenkom lade no potreboval to vediet.
,, Naco to potrebujes vediet?" Spytala sa podozrievavo. Vzdychol si a odlozil salku na stol a nahol sa k nej. Na jej nezvycajne oci mu dost dlho trvalo kym  zvykol.
,, Pretoze ak si tak aby som ti mohol varit protivlkolaci elixir."
Lili sa oprela  a ostrazito ho sledovala ked Severus ucitil ze vzduch presicuje divoka magia. Vyckaval chcel jej dat cas  aby sa rozhodla. Nahle sa magia stiahla, Lili vstala a presla k nemu a obkrocmo si na nejo sadla. Zaskocila ho tym. Objala ho rukami okolo krku a pozrela na neho.
,, Daj mi cas." Pozrela prosebne a on iba prikivol.
,, Spln ale pride za 3 tyzdne." Upozornil ju.
,, Ja viem." Dychla na neho a jemu sa zatocila hlava. Naklonil hlavu a otrel sa jej perami o jej spodnu ked mu vysla v ustrety a oplacala mu bozky. Citila ako sa vzrusil a pousmiala sa do jeho ust.
Nakoniec sa z jeho objatia vymanila a presla k svojmu kreslu.
,, Mali by sme zajst k Ollivanderovi." 
,, Kedy."
,, Cim skor tym lepsie." Lili pochopila.

Lili hladela na mnozstvo podlhovastych krabiciek v regaloch a cakala. Ollivander sa vynoril zo zavesu a pozrel na Lili.
,, A slecna Mansonova co Vas ku mne privadza po tolkych rokoch?"
,, Potrebujem novy prutik." Ollivander sa na chvilu zatvaril prekvapene.
,, A Vas prutik?"
Severus z habitu vybral prutik a polozil ho na pult. Predajca si ho pozorne prezrel zackal a otocil sa. Chvilu prezeral krabice a nakoniec vytiahol jednu a otvoril ju a natiahol k Lili. Prutik bol skoro rovnaky ako predchadzajuci. Lili ho vzala do ruky a svihla nim ked zrkadlo za Severusom explodovalo. Rychlo ho vratila spat.
,, Hmm zaujimave no nic." Presiel na druhu stranu a vytiahol dalsi. Bol hnedy zo zlozitymi vzormi. Znova ho vyskusala a vyklad vybuchol. Ollivander zackal a presiel dalej.
,, Skuste tento." Podal jej orandzovej farby no znova ten isty vysledok. Ollivander presiel za zaves a dlho ho nebolo az sa objavil po 10 minutach. Niesol dlhsiu krabicu a polozil prutik pred nu. Severus zo zaujmom sledoval co sa stane no ked ho Lili vzala do ruky nestalo sa nic.
,, Hmm." Muz znova presiel na druhu stranu. Lili sa otocila na Severusa ktory na nu hladel ostrazito. Jeho habit bol pokryty prachom no on nepohol ani brvou. Nakoniec Olivander polozil pred nu biely prutik zo zlato-sivo- ciernymi odleskami a ked ho Lili chitila do ruky ucitila teplo. Svihla prutikom a z jeho konca vyletelo par zelenych iskier.
,, No vida a predsa." Zamrmlal Ollivander a pozrel na dievcinu.
,, Mate neobycajnu magiu slecna." Pozrela na neho zo znacne zmetenym vyrazom na tvari.
,, Tento prutik ktory drzite v rukach bol stvoreny pre temnu bytost a nie pre carodeja ani pre strazynu." Odvetil vazne ked sa Severus zamracil. Zdalo sa, ze tato informacia Lili skor rozrusila. Pozrel na nu. Prezerala si prutik zo zaujmom.
,, Nedalo by sa najst pre nu vhodnejsi prutik?" Spytal sa. Ollivander na neho pozrel ako na blazna.
,, Tak ale magia prutikov nefunguje pan Snape. Prutik si slecnu Mansonovu vybral. Iny prutik jej nebude sluzit tak ako tento."
,, Ano ale vravite ze tento prutik bol pre temnu bytost cim ale slecna Mansonova nie je." Poukazal na fakt.
,, Iste viem co som povedal no prutik nerozlisuje ci ten kto sa ho dotkne je clovek alebo strazkyna alebo temna bytost. Reaguje vyslovene na magiu ktoru dany clovek alebo bytost  a slecna Mansonova ma v sebe magiu ktoru prutik uznava ako pravoplatneho majitela. Isteze jej mozem dat vyskusat vsetky prutiky no pre nu je tento najvhodnejsi. 38cm neohybny pevny stvoreny za mesacneho uplnku zo srsti sedeho vlkolaka,rohu zlateho jednorozca a kridiel cierneho a bieleho pegasa. Je jedinecny a jediny svojho  druhu. "
Severus z uctou hladel na prutik v Lilinej ruke. Tvory ktore dali cast zo seba aby vznikol takyto prutik boli legendou.
Lili vytiahla mesec zo zlatom ked Ollivander zdvihol ruky a pokrutil hlavou.
,, Tento prutik je vynimocny nechcem zan ani knut."
Ked obaja kracali ulicou Severus premyslal nad slovami stareho muza. Ak je ozaj prutik tak mozno mozno by mohol raz pomoct pri zniceny Voldemorta ak by povstal. Kim dumal nad tym Lili presla k nejakemu vykladu a s nosom prilepenym na sklo hladela dovnutra. Pozrel sa na co tak uprene hladi ked si vsimol ze to bola nova kozena vystroj pre bojovnikov. Ked sa nan dlhsie pozeral musel uznat ze vyzera lepsie ako to co mala Lili na sebe hlavne by nemusela nosit plast ktory jej zavadzal a bola z neho nervozna pretoze v lambade a sortkach vzbudzovala v sikmej ulicke viac pozornosti ako by si zelal kedze vdaka tomu kazdy vedel, ze ma cest zo strazkynou. Pozrel si na sumu ktoru pytali za toto oblecenie a skoro onemel. Suma bola privysoka na to aby si to mohol dovolit kedze ho Hugo odstrihol od rodinneho trezoru zil iba z toho co zarobil ako profesor elixirov. Aj tak vacina penazi isla do prisad ktore potreboval a do jeho sukromnej zbierky. Lili peniaze nemala kedze ako strazkyne si lovili peniaze nepotrebovali. Pohla sa dalej no Severus si urobil v hlave pripomienku, ze na tu vystroj sa este popyta a pokracoval dalej po ulici. Nakoniec presli do deraveho kotla odkial sa premiestnili na hrad...

Severus Snape a Strazkyne I.Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt