45. Vianocny vecierok

88 2 0
                                    

Severus si odpil z pohara alkoholu ked sa dvere od jeho bytu otvorili a dnu vosla Lili. Presla ku kreslu, odopla si opasok a polozila ho nan a usadla. Pozoroval ju hodnu chvilu kim prehovoril.
,, Trapi ta nieco?" Spytal sa.
,, Premyslam nad tym vsetkym co sa udialo a myslim si, ze Albus mal pravdu."
,, V com myslis?"
,, Neni to predsa divne? Harry nikdy netuzil ist do tejto sutaze a preco casa vybrala mna a Harryho? Preco nas dvoch?"
,, Hm mozno si myslela ze sa k sebe ako sutazny par hodite." Tipol si Severus.
,, Hlupost taky magicky artefakt ako je casa rozozna magicku moc cohokolvek. Musela vediet ze aku moc mam."
,, Ano ale zjavne ten kdo do case hodil Potterove meno to nevie."odvetil jej a odlozil knihu o elixiroch.
,, Uz sa Vam podarilo zistit co je druhou ulohou?" Spytal sa a podal jej salku caju ktory vdacne prijala. Upila si z neho a polozila ju na stolik vedla kresla.
,, Bohuzial ani nie. Mne vajce dalo inu odpoved ako Harrymu." Profesor elixirov sa zamracil pretoze jej odpovedi moc neporozumel.
,, Ked otvorim vajce ja  vydava to zvuky istej bytosti s ktorou ako strazkyne roky bojujeme. No ked ho otvori Harry spieva urcitu piesen."
,, A vies o com?"
,, Znie to ako nieco co vravi zoberieme ti nieco co ti je srdcu blizke a mas len hodinu kim sa nieco nestane. Je to dost hadankovite ale znelo mi to ako spev vodnych ludi.."
,, Hadam nechcu druhu ulohu robit pod vodou!" Zvolal Severus poburene.
,, Neviem ale podla tej melodie by to malo byt jak na susi tak aj vo vode."
,, Druha uloha ma prebiehat v january Lili v jazere bude neskutocna zima!"
,, Mne to nehovor! Povedz to tomu kto vymyslel tieto ulohy."
Ako sa ukazalo, vajce v sebe ukryvalo 2 napovedy a ked nad nimi Lilo zo Severusom dumali prisli na to co by to mohlo byt. Lili sa pomocou Giri pripravovala na stred neziaduceho tvora a Harry hladal v kniznici nieco co mu pomoze pod vodou vydrzat hodinu. Severus sa znacne zabaval na tom, ze na tuto ulohu nepoziadal Nevilla o pomoc kedze vedel o rastlinach vsetko pretoze to bol jediny predmet v ktorom vynikal no necakana pomoc nakoniec prisla od niekoho od koho to nikto necakal.

Harry si pritiahol plast tesnejsie k telu a opatrne cuval dozadu. Pred nich stal chrbtom otoceny bledy Severus Snape a pred nim Alastor Moody. Zjavne ich nevrazivost prerastla do nenavisti podla trasuceho sa majstra elixirov.
,, Nemam snad pravdu Snape?"
,, Tarate nezmysli Moody!"
,, Naozaj? Tak preco sa tu tak plizite ako zlocinec  ach zabudol som ako smrtozrut." Aj ked sa triasol od zlosti hlas mal pevny.
,, To sedi od starca co si moze oci vyocit ked okolo neho prechadzaju strazkyne."
,, Ale ale zavidite? O vas by si ziadna ani kotlik neoprela..." Severus sa nahle otocil a ostrym zrakom sledoval prazdne miesto a zasycal:
,, Potter!" Harry instiktivne cuval dozadu ked si nahle uvedomil, ze Moody ho vidi. Severus natiahol ruky a snazil sa dosiahnut na plast ked ho zastavil Moodyho hlas.
,, Neviem preco Vam Potter tak vyssi v zaludku ale vyzerate ze sa hodite na tyzdeny pobyt u sv. Munga k ludom s poskodenou myslou. Vyzerate ako blazon Snape! Ziaden Potter tam nie je!" Severus sa zhacil a aj ked Moodymu neveril stiahol ruky a naposledy pozrel priamo na Harryho ktory ani nedychal.
,, Len som mal pocit..." zasomral ked Moody zahucal:
,, Vasa posadnutost Potterom je az chorobna Snape. Ci to ma snad aj iny dovod?" Jeho modre oko sa gulalo hore dole co sa Severusovi az zacinalo robit nevolno no tvar neodvratil.
,, Ak dovolite idem robit nieco uzitocnejsie nez tu s Vami klebetit." Odfrkol so Snape posmesne ked za nim Moody predniesol:
,, Iste chodte sa hrat s tymi Vasimi gebuzinami nic lepsieho aj tak neviete." Severus na chvilu zastal pretoze tato veta ho zarazila. Pouzival ju len jeden clovek ale ten zomrel pred mnohymi rokmi. Ale co si pamatal Divookeho vedel, ze nikdy aj ked ho neznasal nezosmiesmoval Severusove nadanie varit elixiry. Nejeden krat mu z nich dal kedze bol clenom Fenixovho radu. Zamracil sa no nasledne odkracal prec.
,, Ste vporiadku Potte?" Zavrcal Moody a palicou sa podoprel a vysiel az k chlapcovi ktory si stiahol plast.
,, Ano pane."
,, Predpokladam, ze ten Vas vecerny vylet ma co docinenia s druhou ulohou."
,, Ech, ano pane."
,, A na co ste prisiel?" Harry mu porozpraval co mu vajce dalo ked si profesor poskrabal bradu.
,, Takze ak som Vas spravne pochopil mate vydrzat pod vodou hodinu ano?"
,, Ano pane ale nenasiel som nic co by mi pomohlo a kuzlo..."
,, Potter naco mate mozog?! Premyslajte!"
Harryho po chvili napadla jedina vec.
,, Ziabrovka! Ucili sme sa o nej na herbologii.."
,, A stavim sa o svoje gate, ze Snape nieco take ma u seba v kabinete..." pomahal mu Moody ked si Harry nahle uvedomil co to znamena.
,, Nemozem ju ukradnut Snapovi! Roztrha ma v zuboch ak to zisti."
,, Potom musite najst sposob ako ju ziskat bez toho aby to Snape zistil."
,, To je nemozne." Odporoval mu ked Moody netrpezlivo buchol palicou.
,, Boze chlapce a to mi hovorili, ze si inteligentny. Pokial viem Snape ma blizko k Mansonovej preco toho nevyuzijes?"
Harry chvilu premyslal ked mu nahle doplo o com stary auror vravi. Pocul tiez klebety o tom, ze Snape a Lili nie su len priatelia ale vraj nieco viac ale veduci kolaje Slizolinu to nikdy nepotvrdil ale ani nevyvratil a tak sa klebety sirili dalej. Moody videl ako mu to doplo.
,, Vyuzi Mansonovej priazni u Snapea a ten jej ziabrovku da ochotne pretoze chce aby slizolin vyhral..."

November sa prehupol rychlo do Decembra kedy Rokfort pokryla biela prikrivka a zacal sa pripravovat na dlho ocakavany vianocny vecierok. Vacsina profesorov vyucovanie prerusila a zapajala studentov do vyzdoby. Strazkyne nahodili nove vystroje ktore im Albus dal spravit. Pre Lili to znamenalo zucastnenie sa vianocneho vecierka ked na zdesenie zistila, ze ma mat partnera. Absolutne netusila koho ma poziadat kedze to vyucujuci nemal byt a vacsina chlapcov jej zacala nadbiehat. Severus to tiez sledoval z nevolou no mlcal.
V ten vecer kedy zacinal vecierok nakracali dnu sampioni zo Strazkynami v zavese. Lili ako jedina nemala partnera co jej ani tak neprekazalo a sledovala ostatnych v tanci. Stala hned vedla Severusa ktory pozoroval svojich hadov a ignoroval Igora Karkarova ktory sa ho snazil zatiahnut do rozhovoru.
Ked odbila polnoc atmosfera sa uvolnila  a Lili s Girou si na tento vecer uvolnene upijali z poharov.

,, Nemozes to viac ignorovat!" Sepkal zlostne Karkarov na Snapea ktory prutikom zametal chodnik od snehu ked sa sprudka otocil a prizmuril oci.
,, Co odomna chces Igor!"
,, Citis snad...znamenie je cim dalej tym jasnejsie...." vyhrnul si rukav ked mu Severus strhol ruku dole a stiahol rukav a varovne na neho zasycal.
,, Tu nie!"
,, Nehovor mi ze ho necitis." Severus mlcal no musel dat mu zapravdu. Uz dlhsiu dobu si vsimal ze sa znamenie viac vystupovalo a on zacinal mat obavy.
,, Otvor oci Igor. Al by to bola pravda mal by si co najrychlejsie ujst zachoval si sa ako zradca a nas pan ta urcite neodmeni za to, ze polka smrtozrutov sedi v Azkabane."zasycal na neho zlostne a nenavist mu priam kricala z oci.
,, Ja? A co ty Severus? Ako privita teba ked sa hras na Dumbledorovho poskoka? Poslusnu hracku.." nedokoncil ked ho Severus prirazil k stene prutikom zapichnutym do jeho krku.
,, Mal by si mlcat." Zasepkal nebezpecne...

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now