~83~ Psikolog

936 103 114
                                    

Yalgın

Güz, kalabalığa teşekkür ederken gülümseyip elimi omzuna koydum, ayakta duracak halim kalmamıştı. Üç saattir sahnedeydim ve ayaklarım altındaki zemini hissetmiyorum. Cidden. Ben önden inerken peşimize takılan Mirza bana bir kadeh uzattı. Onu sağ kolum ilan etmiştim. Hakkını veriyordu, ha?

"Müthiştiniz!"

"Eh, biliyoruz,"dedim gülüp.

Dayaktan kurtardığım çocuk önüme atladı. "Yalgın, teşekkür ederim. Yine..."

"Önemli olmadığını söylemiştim."

"An-Anladım. Baş başa konuşalım mı?"

Arkama gergin bir bakış atınca onayladım, kötü bir şey olacakmış gibi hissetmekten kendimi alamadım.

Tuvaletlere doğru yürüdük.

"Riva'ya güvenme,"dedi tek nefeste.

"Neden?"

Telefonunun ekranını bana çevirdi. Riva ve bazı çocuklar videoda konuşuyordu.  

"Ne ödleksin Riva,"dedi Erol. "Gözlerini korkutacaklar, hepsi bu."

"Suçsuz birini öldüresiye dövmeyecekler,"diye teyit etmeye çalıştı Riva.

Turgut volta attı. "İki sallayacaklar ki Yalgın'ın dikkatini çeksin. Tamam?"

"Tamam. Yalgın ayırmaya çalışmazsa?"

Turgut kahkahayı patlattı. "O asla duramaz, yarası var."

"Yarası mı?"

"Güz'ü göt gibi bıraktığı zamanı hatırlayacak, korkak gibi kaçmıştı."

"Tamam... Akdeniz'e veya başkasına olay sıçramasın yeter."

"Bak bak, vefalı arkadaş,"diye alay etti Erol. Akdeniz bu çocuk yanlış yaparsa kurban olabilir. Bunu aklına not etti. "Endişelenme. Dostluğa inanırız."

"Akdeniz hangisi? Ona göre uzak duralım,"dedi Turgut.

Riva mekanı dışarıdan gösterdi, Akdeniz üzgün bir şekilde barda oturuyordu. Yanında Mirza vardı, konuşuyor olmalılardı.

"Mirza da,"dedi Riva aniden. "O da dışında."

"Yalgın'ın itibarı da zedelenecek,"dedi Erol kendinden emin adımlarla gezinerek. "İbneleri buraya gelmeye korkacak. Ve sen Behzat'ın gözüne gireceksin."

"İnan, Yalgın züppenin tekidir. İnsanlara tepeden bakar, içini rahat tut."

Riva, Yalgın'ın onunla gitarda karıştırdığı bir teknikle alay ettiğini hatırladı. Güz'ün ilişkisiyle nasıl böbürlendiğini... Akdeniz'i zorla kendilerine benzetme çabalarını..."Güz?"diye sordu Riva alçak sesle.

"Güz olayı öğrenirse Yalgın için gelir. Behzat onun öfke sorunlarına kafayı yiyor. Bir taşla iki kuş."

"Öfke sorunu mu?"

"Oo evet, tam zırdelidir."

"Boş muhabbeti keselim de işimize bakalım. Adamlar on dakikaya gelir, Yalgın'ı bu tarafa çek."

Riva konuşma ardından bara geri döndü.

Akdeniz'in yanına otururken içinde aptal bir his vardı. Acıma gibi... Ama onların yerine geçme düşüncesi çocuğu şeytana çevirmişti.

Ritim [BXB]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin