𝐓𝐑𝐀𝐍𝐒𝐌𝐈𝐆𝐑𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍 𝐎𝐅 𝐓𝐇𝐄 𝐒𝐎𝐔𝐋: 𝐘𝐔𝐄 𝐘𝐔𝐄
Dia memberhentikan langkahnya apabila dia sudah berada dihadapan Qing Yuan dan Yue Yue lalu bermulalah lakonannya dengan wajahnya yang innocent itu.
"Jelaskan."
"Ehh, tunggu Qing Yuan it-"
"Yang Mulia.. Ru Shi akan bercakap perkara yang sebenar.. sebenarnya, sehari sebelum Yue Yue tidak pulang ke kediaman Zhen selama dua hari itu.. Ada seorang lelaki yang bernama Long Bai Feng, dia ialah Penguasa kerajaan laut. Dia kata dia ingin berjumpa dengan Yue Yue dan setelah itu mereka berdua berjumpa." Kata Ru shi sambil memandang Yue Yue.
Mendengar cerita Ru Shi tadi membuatkan Qing Yuan mendiamkan dirinya. "Yang Mulia jangan marah dengan Yue Yue.. iniii.. ini semua salah Ru Shi. Kalau Ru Shi tidak menghalang perjumpaan mereka pasti.. Pasti Yang Mulia tidak akan marah seperti ini.. Ru Shi minta maaf kepada Yang Mulia atas perangai buruk Yue Yue itu" ujarnya lagi sambil melutut di hadapan Qing Yuan.
"Tsk! ZHEN YUE YUE! APA KAMU MASIH TIDAK SEDAR AKAN KEBAIKAN KAKAK KAMU KEPADA KAMU?!!"
"Hah?! Dia yang memulakannya.. apa mereka gila?!" Ketus Yue Yue dalam hati.
Melihat Yue Yue masih berdiri tegak di hadapan Ru Shi itu membuatkan kemarahan Perdana Menteri Zhen itu semakin meningkat.
"Y-yang muliaa, Jika Yang Mulia tidak percaya kata-kata Ru Shi, Ru Shi juga ada bukti yang mereka pernah berjumpa iaitu bedak pemerah pipi Naga Putih" ujar Ru Shi sambil mengesat air matanya yang palsu itu.
"Apa yang dia buat lagi? Kenapa dia tidak ma-"
"Cukup untuk harini"
"Eh?"
"Ha?!"
Tiga patah perkataan itu membuatkan semua orang yang berada di aula utama itu terdiam. "Apa yang bermain dikepala otaknya?!"
Qing Yuan melepaskan tangan Yue Yue dari lengannya lalu dia memandang Yue Yue dengan dingin. Melihat tatapannya itu membuatkan Ru Shi merasa bahagia. Dia tidak menyangka yang Qing Yuan pada akhirnya akan membenci Yue Yue tetapi tekaannya itu adalah SALAH.
Ketika suasana menjadi muram tiba-tiba Qing Yuan mengangkat Yue Yue ala style bride.
Tindakan Qing Yuan itu mengejutkan mereka semua termasuk Yue Yue. Dia tidak pernah menyangka yang Qing Yuan akan mengangkatnya seperti itu setelah ia memandangnya dengan tatapan yang dingin.
"Bakal isteri ku, jika kau mahu sesuatu yang seperti itu.. kau tidak perlu menjumpai mereka lagi.. hanya katakan kepada ku dan aku akan membawakan kamu semua keinginan kamu itu" ujar Qing Yuan sambil tersenyum manis.
"Menyeramkan.. DIA SANGAT MENYERAMKAN!!!" Gumam Yue Yue dalam hati.
Setelah Qing Yuan berkata sedemikian, mereka pun berlalu pergi dari aula utama itu.
"ARGH!! SIAL!! DIA BENAR-BENAR MEMBUATKAN AKU MELUAT.. ZHEN YUE YUE KAU.. KAU AKAN MATI DI TANGANKU! KAU TIDAK AKAN PERNAH MENDAPAT KEBAHAGIAAN!!" Gumam Ru Shi sambil mengigit jarinya. Dia sudah tidak dapat menahan kebenciannya terhadap Yue Yue.
YOU ARE READING
Transmigration of the soul: Yue Yue
Historical Fiction[ 𝐒𝐏𝐄𝐂𝐈𝐀𝐋 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘 #1 ] [ DALAM PROSES PEMBAIKAN ] Dalam prosesnya untuk menyelesaikan misi, Mo Yue Yue malah diserang oleh musuhnya. Disaat ia tahu ia sudah menjumpai jalan mati, tanpa tersengaja, ia tersentuh buku terkutuk yang akan memb...