TOTS: Y 58

260 41 0
                                    

 𝐓𝐑𝐀𝐍𝐒𝐌𝐈𝐆𝐑𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍 𝐎𝐅 𝐓𝐇𝐄 𝐒𝐎𝐔𝐋: 𝐘𝐔𝐄 𝐘𝐔𝐄

Setelah mereka hilang dari pandangannya, Dia pun mengangkat tangannya ke atas, seakan-akan memberi isyarat kepada sesuatu.

"Cui Ling disini" ujar Cui Ling yang muncul secara tiba-tiba di belakang Yue Yue itu.

"Apa kau sudah menyiapkan semuanya?"

"Sudah, dan ini bajunya"

Cui Ling memberikan pakaian baru Yue Yue itu ke tangan Xiao ba.

"Cik Muda.. tidak lama lagi ia akan bermula, sudah tiba masanya untuk Cik Muda bersiap" ujar Xiao ba sambil memandang wajah Yue Yue yang kelihatan begitu serius itu.

Mendengar kata-kata Xiao ba itu, Yue Yue pun menganggukkan kepalanya. Dia sudah tidak sabar untuk melihat reaksi mereka nanti.

Dia akan memastikan rancangannya itu akan berjalan lancar dengan sempurna.

Beberapa minit telah berlalu, Bai Feng mula merasa tidak tenang apabila kelibat Yue Yue masih tidak kelihatan dari tadi.

Tidak lama lagi, persembahannya akan bermula. Jika Yue Yue tidak datang pada waktunya, Perkara buruk pasti akan berlaku.

Dengan senyuman manis yang terukir dibibirnya, ia menamatkan tariannya disitu. Saat ia menamatkan tariannya, Semua tetamu disana menepuk tangan mereka sambil tertawa bahagia.

Mereka senang dengan persembahan yang dibawa oleh Puteri Kesayangan Kerajaan Langit iaitu Puteri Mahkota Tian Mu Yun.

Melihat mereka senang dengan Persembahannya itu, dia pun mengalihkan pandangannya ke arah Bai Feng yang sedang duduk berdekatan dengan Putera Mahkota Tian itu.

Ia berfikir yang dia berjaya membuat Bai Feng gembira melihat persembahannya seperti orang lain tetapi tanggapannya itu salah.

Raut wajah Bai Feng pada ketika itu kelihatan seperti sedang merisaukan seseorang dan dia tahu siapakah orang yang ia risaukan itu.

"Hey, lihat lihatt.."

"Woaa, Puteri Mahkota Tian sedang memandang Yang Mulia Long.. Apakah ada sesuatu yang kita tidak tahu"

"Puteri Mahkota Tian memang sesuai menjadi pasangan Yang Mulia Long. Mereka kelihatan serasi"

"Tapi.. dimanakah pasangan Yang Mulia Long tadi?"

"Aa gadis itu?"

"Ya, dimana dia?"

"Apa dia tidak tahu Peraturan Kerajaan Langit?"

"Tch! Layakkah dia menjadi pasangan Yang Mulia Long dengan perangainya sebegitu?"

Percakapan mereka yang semakin kuat itu menjadikan Bai Feng dalam tumpuan mereka.

Bai Feng sudah tahu perkara ini akan terjadi, walaupun percakapan mereka sudah didengarinya tetapi dia tetap menunjukkan sikap yang tenang.

Sementara itu tidak jauh dari aula utama Istana Kerajaan Langit itu, Yue Yue sedang memakai pakaiannya dengan secepat mungkin kerana ia sudah mendapat isyarat dari Cui Ling yang namanya sudah menjadi perbualan hangat disana.

Kini Yue Yue memakai bajunya yang sesuai dengan seleranya. Setelah ia selesai memakainya, Yue Yue pun berjalan keluar dari bilik pertukaran pakaiannya itu.

Sebaik sahaja ia memandangnya, Xiao ba pun terdiam. Dia tidak menyangka pakaian itu sangat sesuai dengan Cik Mudanya berbanding pakaian tadi.

Bajunya yang mendedahkan bahu dan separuh dadanya itu kelihatan begitu sesuai dengan aura yang dimiliki oleh Yue Yue.

Elegant, hanya itu yang terlintas difikirannya.

"Xiao ba?"

"Eh, aa.. maaf.. Xiao ba.. Xiao ba sangat menyukai Cik Muda 😭😭" Ujarnya sambil memeluk Yue Yue dengan erat.

Tindakan Xiao ba itu membuat Yue Yue terdiam. "Eh? Xiao ba?"

"Cik Mudaa..Cik Muda kelihatan begitu sesuai dengan baju ini😭 dan Cik Muda sangat CANTIKKKKK!!!" Ujarnya lagi.

Mendengar ia berkata sedemikian, Yue Yue pun tertawa kecil. Dia senang dengan reaksi Xiao ba itu.

"Bukankah ini hasil tangan kamu juga? Kau yang menolongku kan? Jadi ini hasil tangan kamu, Xiao Ba.. Terima Kasih" Kata Yue Yue sambil tersenyum manis.

Melihat ia tersenyum begitu, Dia pun memeluk kembali tubuh Yue Yue itu dengan erat kerana dia gembira dengan kata-kata yang diucapkan oleh Yue Yue itu. Hal itu membuatkan ia senang.

"Sudah sudah.. mari kita kesana sekarang.."

"Hmm" Xiao Ba meleraikan pelukan itu lalu dia mengangguk perlahan.

Tanpa membuang masa mereka pun...

- CONTINUE

HEHEHEHEHE.. SEE YOU SOON 🐾

Transmigration of the soul: Yue YueWhere stories live. Discover now