𝐓𝐑𝐀𝐍𝐒𝐌𝐈𝐆𝐑𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍 𝐎𝐅 𝐓𝐇𝐄 𝐒𝐎𝐔𝐋: 𝐘𝐔𝐄 𝐘𝐔𝐄
Malam itu, langit malam kelihatan indah. Suasana yang meriah di Istana Kerajaan Langit itu membuatkan ia tidak beberapa senang.
Sudah lama ia tidak mengikuti majlis yang begitu meriah ini. Bahkan, di kehidupan lamanya juga dia tidak pernah mengikuti majlis seperti ini kerana dia selalu sibuk dengan kerjanya..
Saat mereka berjalan sambil bergandengan tangan, Banyak mata-mata yang melirik kearah mereka.
"Siapa gadis yang ada disebelah Yang Mulia Long itu?"
"Siapa dia?"
"Adakah Puteri Langit dilupakan?"
"Hey! Shhh diam!!"
Yue Yue menggelengkan kepalanya. Bai Feng memandang Yue Yue lalu dia mengukirkan senyuman kecil dibibirnya.
"Jangan risau, mereka cuma orang bodoh." Sengaja ia menekan ayat 'bodoh' itu supaya mereka mendengarnya.
Yue Yue kembali menggelengkan kepalanya. Dia tidak menyangka yang Bai Feng akan membalas semula perbualan mereka itu.
Kini Yue Yue sudah berada dihadapan Pintu masuk aula utama Istana Kerajaan Langit itu.
Aula itu kelihatan begitu mewah, Api yang menjadi lampu mereka bukan berwarna merah sebaliknya berwarna biru.
"Ketibaan Penguasa Kerajaan Laut, Yang Mulia Long dan Pasangannya, Cik Muda Zhen Yue Yue." Suaranya yang lantang itu membuatkan semua orang memandang ke arah mereka berdua.
Agak kekok baginya saat mereka dipandang dengan tatapan yang seperti tidak menyahut kedatangan mereka.
Saat ia berjalan masuk ke dalam aula utama itu, matanya tertumpu kepada sosok seorang gadis yang ada di tengah-tengah puluhan orang itu.
Ia mengenalinya.. tatapan gadis itu menunjukkan ketidakselesaan kepadanya. Namun, Yue Yue hanya memilih untuk tetap fokus ke hadapan kerana dia tidak mahu memalukan Bai Feng sebagai pasangannya.
Lagipun, Bai Feng memegang kuasa yang sangat besar dan setiap apa yang berlaku di sisinya itu adalah tanggungjawabnya. Oleh disebabkan itu, Yue Yue tidak mahu membuat apa-apa.
"Ahh, akhirnya kamu datang Long Bai Feng" ujarnya sambil tersenyum lebar. Tangan kanannya menepuk-nepuk bahu Bai Feng dengan sederhana kuat, tidak.. dia menepuknya dengan kuat.
Yue Yue dapat mendengar tepukannya yang kuat itu. "Bagaimana dia boleh menahannya?! Gila!" Bisik Yue Yue dalam hati.
Namun, Yue Yue masih mendiamkan dirinya. Dia hanya melihatnya dengan raut wajah yang seperti tidak berminat untuk masuk campur dalam hal mereka.
Ya benar, Yue Yue memang memilih untuk tidak masuk campur dalam hal Bai Feng kerana itu bukan halnya.
Setelah beberapa saat kemudian, topik perbualan mereka bertukar kepada Yue Yue.
"Jadi.. siapakah gadis jelita yang ada disebelah kamu ini? Kau tidak mahu mengenalkannya?" Ujarnya sambil memandang Yue Yue dengan senyuman yang terukir dibibirnya.
"Zhen Yue Yue. Anak Perdana Menteri Zhen Kerajaan Spiritual"
"Oh, nampaknya kamu anak kandungnya bukan?"
Yue Yue hanya mengangguk kecil.
"Sebentar tadi, Seorang gadis yang Cantik juga memperkenalkan dirinya sebagai Anak Perdana Menteri Zhen tetapi dia sendiri yang memperkenalkan dirinya.. kenapa kamu pula tidak begitu?" Tanyanya sambil memandang Wajah Yue Yue yang tidak terukir senyuman itu.
Ya, sudah lama ia perhatikannya.. namun senyumannya tidak pernah terukir dibibirnya. Bahkan, tadi saat ia cuba membuat Bai Feng sakit, dia tidak bereaksi apa-apa, membuatkan ia ingin tahu lebih dalam tentangnya.
"Yue Yue, ini adalah Putera Mahkota Kerajaan Langit, Tian Yi Qing"
"Bai Feng, Aku boleh memperkenalkan diriku sendiri. Selamat Datang Ke Kerajaan Langit, Aku ialah Putera Mahkota Kerajaan Langit, Tian Yi Qing dan juga musuh utama Long Bai Feng" sekali lagi ia mengukirkan senyuman manis dibibirnya walaupun kata-kata terakhirnya tadi membawa maksud yang gelap.
Setelah Ia memperkenalkan dirinya, Yue Yue pun memberikan tunduk hormat kepadanya.
"Yue Yue senang mengenali Yang Mulia Tian dan Yue Yue juga senang mengetahui Yang Mulia Tian dan Yang Mulia Long saling bermusuhan." Kata Yue Yue dengan raut wajah yang biasa.
Mendengar kata-katanya tadi, Yi Qing pun ketawa gembira. Dia tidak menyangka yang Zhen Yue Yue seorang yang menarik.
"Baiklah, silakan duduk.. Maharaja Tian akan tiba tidak lama lagi" ujarnya kembali serius.
Yue Yue mengangguk perlahan lalu dia dan Bai Feng berjalan menuju ke tempat yang sudah disediakan oleh Mereka.
YOU ARE READING
Transmigration of the soul: Yue Yue
Fiction Historique[ 𝐒𝐏𝐄𝐂𝐈𝐀𝐋 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘 #1 ] [ DALAM PROSES PEMBAIKAN ] Dalam prosesnya untuk menyelesaikan misi, Mo Yue Yue malah diserang oleh musuhnya. Disaat ia tahu ia sudah menjumpai jalan mati, tanpa tersengaja, ia tersentuh buku terkutuk yang akan memb...