𝐓𝐑𝐀𝐍𝐒𝐌𝐈𝐆𝐑𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍 𝐎𝐅 𝐓𝐇𝐄 𝐒𝐎𝐔𝐋: 𝐘𝐔𝐄 𝐘𝐔𝐄
BRUKKKK..
"SIAL! macam mana dia boleh kembali!" Jeritannya yang kuat itu membuatkan pembantu peribadinya terkejut sedikit.
"C-Cik Muda" dia cuba menenangkan Cik Mudanya namun, dia mendapat yang sebaliknya.
PAPP !!
Wajahnya di tampar dengan kuat oleh Cik Mudanya sendiri. "KAU TIDAK PERLU MENENANGKAN AKU!" Kata Ru Shi dengan nada yang marah.
"M-maaf" ujarnya dengan nada yang perlahan.
"CK! Dasar pembantu bodoh!"
"Ru Shii"
Kedatangan Ibunya (PUAN ZHEN) itu membuatkan kemarahan Ru Shi mengurang.
Ia memeluk Ru Shi yang sedang dalam kemarahan itu. Sebelum ia duduk disebelahnya, ia memberikan isyarat kepada para pembantu yang berada disana untuk keluar dari bilik ru shi itu.
Setelah semuanya keluar, dia pun kembali memandang wajah anak kesayangannya itu. Tatapannya penuh kasih sayang.
"Jangan risau, Mama ada idea" katanya dengan nada yang serius. Raut wajahnya juga kelihatan serius.
Mendengar kata-kata Ibunya itu, Ru shi pun memeluk erat tubuh Ibunya itu sambil tersenyum licik. Dia percaya dengan ibunya kerana ibunya tidak pernah mengecewakannya.
Yue Yue menghela nafas panjang sebelum ia kembali memulakan percakapannya dengan Qing Yuan.
"Mengapa Yang Mulia memakai topeng muka?" Katanya sambil memandang wajah Qing Yuan yang dingin itu.
Ya, wajah Qing Yuan sekarang kelihatan sangat dingin daripada dingin yang ia selalu nampak ketika Qing yuan memakai topeng mukanya itu.
"Apa kau tidak merasakan apa-apa dari aku?" Ucapnya dengan nada yang serius.
Yue Yue menggelengkan kepalanya kemudian ia kembali menatap wajah tampan Qing Yuan itu.
"Ahh, dunia ini makin menarik."
(QING YUAN W/O TOPENG MUKA 😌)
"Kenapa? Apakah aku sepatutnya akan merasakan sesuatu yang mematikan atau sebaliknya?" Ujar Yue Yue
"Mungkin." Balas Qing Yuan sepatah.
Mendengar jawaban Qing Yuan itu membuatkan Yue Yue sedikit kesal dengannya.
"Baiklah, mari kita kembali serius. Apa tujuan kau untuk membawa aku ke sini?" Kata Yue Yue dengan nada yang serius dan dingin.
Tatapannya yang penuh kesopanan tadi tiba-tiba berubah menjadi dingin dan serius, begitu juga Qing Yuan.
"Adakah kau sengaja membawa aku kesini untuk melihat wajahmu tanpa topeng itu atau kau ingin membincangkan perkara penting?" Kata Yue Yue sambil memandang Qing Yuan yang berada dihadapannya itu.
YOU ARE READING
Transmigration of the soul: Yue Yue
Tarihi Kurgu[ 𝐒𝐏𝐄𝐂𝐈𝐀𝐋 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘 #1 ] [ DALAM PROSES PEMBAIKAN ] Dalam prosesnya untuk menyelesaikan misi, Mo Yue Yue malah diserang oleh musuhnya. Disaat ia tahu ia sudah menjumpai jalan mati, tanpa tersengaja, ia tersentuh buku terkutuk yang akan memb...