𝐓𝐑𝐀𝐍𝐒𝐌𝐈𝐆𝐑𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍 𝐎𝐅 𝐓𝐇𝐄 𝐒𝐎𝐔𝐋: 𝐘𝐔𝐄 𝐘𝐔𝐄
Angin yang melanggar lembut kulitnya yang terdedah itu membuatkan dia merasa sedikit kesejukkan. Yue Yue mendongakkan kepalanya ke atas untuk melihat langit malam yang dihiasi dengan bulan purnama itu.
Hari ini adalah malam bulan purnama yang pertama.
"Bulan purnama.. esok dia akan pergi. Haa, nampaknya setelah ini aku perlu menghadap mereka seorang diri" gumamnya dalam hati sambil menggenggam erat lengannya itu.
"Cui Ling.. apakah Cik Muda sedang memikirkan Yang Mulia Wu?" Ujar Xiao ba dengan nada yang berbisik.
Cui Ling yang berada diatasnya itu hanya mengangkat bahunya sedikit menandakan dia tidak beberapa pasti dengan kata-kata Xiao ba itu.
Namun, jika ia melihat tatapan mata Yue Yue yang sedang melihat Bulan Purnama itu, dia dapat merasa yang Yue Yue memang sedang memikirkannya atau sebaliknya.
Tidak lama kemudian, Yue Yue tiba-tiba mengeluh kecil. Xiao ba memandang Cui Ling lalu dia kembali memandang Yue Yue yang ada dihadapannya itu.
"Cik Muda Yue sedang mengeluh 个_个" ujar Xiao ba dengan nada yang berbisik.
"Xiao ba.. bahaya!" Cui Ling tiba-tiba menarik tangan Xiao ba untuk berdiri jauh dari pintu masuk bilik itu.
Xiao ba yang terkejut memandang Cui Ling dengan tatapan yang kehairanan. "Shh, dia datang"
"Ah! CIK MUDA YUE?! apa dia tahu kita sedang-"
"Xiao ba"
"Yikkkkkk ⊙﹏⊙" ⟵ xiao ba.
"Errr.. yaa, Cik Muda Yue?" Jawab Xiao ba dengan nada yang perlahan.
"Apa yang kamu lakukan tadi?"
"Hum? Aa? Sayaa.. sayaa"
"Xiao Ba?" Yue Yue sengaja menekan suaranya.
Kerana Yue Yue tahu, hanya dengan cara itu saja Xiao ba akan menjawabnya dengan jujur.
"Nampaknya bakal isteri ku suka menafikan yang dia sedang merindui ku" suara yang berasal dari belakangnya itu membuatkan Yue Yue sedikit terkejut.
Yue Yue berdiri kaku saat dia berada tepat dibelakangnya. Xiao ba yang sudah ketakutan terus berlari keluar dari bilik Yue Yue itu. Tidak lama setelah itu, Cui Ling juga berjalan keluar dari bilik Yue Yue setelah ia memberikan tunduk hormat kepadanya.
"Cui Ling akan keluar sekarang. Selamat Malam, Cik Muda Yue dan Yang Mulia Wu" katanya terus ia berjalan keluar dari bilik Yue Yue itu.
Tidak dilupakan juga, ia juga menutup pintu bilik itu agar mereka berdua dapat berbual dengan nyaman.
"Qing Yuan"
"Aku fikirkan kamu tidak akan mengingati ku lagi" katanya sambil memeluk Yue Yue dari belakang.
Tindakan Qing Yuan yang memeluknya secara tiba-tiba itu membuatkan ia terkejut. "Ka-"
"Shh, aku mahu menenangkan fikiran ku."
Mendengar kata-katanya itu, Yue Yue pun hanya membiarkan ia memeluknya. Melihat Yue Yue sudah tidak melakukan apa-apa dia pun menundukkan badannya sedikit lalu dia meletakkan dahinya di bahu kanannya.
Saat ia melakukan itu, Jantungnya tiba-tiba berdegup kencang.
Badummm badummmm badummm...
Qing Yuan dapat mendengar degupan jantung Yue Yue yang kencang itu.
"Kenapa dia tiba-tiba melakukan seperti ini?"
Walaupun jantungnya sudah seperti ingin tercabut tetapi Yue Yue tetap kaku disitu. Tubuh dan pikirannya tiba-tiba berlainan pendapat.
"Kau tahu.. aku sangat benci melihat milik ku disentuh orang" walaupun suaranya kedengaran perlahan, namun dia tetap dapat mendengarnya.
"Maksud kau?" Yue Yue cuba memahami kata-katanya itu.
Soalan yang ditanyai oleh Yue Yue itu tidak dijawabnya. Membuatkan soalan itu hilang tanpa jawapan.
Keadaan kembali senyap seperti tadi. Apa yang Yue Yue dengar pada saat itu hanyalah keluhan yang keluar dari mulut Qing Yuan.
"Qing Yuan? Apa kau baik-baik saja?"
Akhirnya Yue Yue bersuara kembali. Mendengar soalannya itu, Qing Yuan kembali mengeluh kecil. Tidak lama setelah itu, Dia pun meleraikan pelukan itu.
"Qing Yuan?"
Yue Yue menoleh kebelakang untuk melihat wajah Qing Yuan itu, Setelah ia melihatnya, dia dapat merasakan yang Qing Yuan dalam keadaan yang tidak baik.
"Apa yang terjadi?" Yue Yue mengulangi soalannya.
Dan kali ini soalannya itu dijawab oleh Qing Yuan. "Kau sudah mendengarnya?"
Yue Yue mengangguk kecil. Dia faham apa yang dimaksud oleh Qing Yuan itu.
"Aku sudah mendengarnya dari Cui Ling"
YOU ARE READING
Transmigration of the soul: Yue Yue
Ficción histórica[ 𝐒𝐏𝐄𝐂𝐈𝐀𝐋 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘 #1 ] [ DALAM PROSES PEMBAIKAN ] Dalam prosesnya untuk menyelesaikan misi, Mo Yue Yue malah diserang oleh musuhnya. Disaat ia tahu ia sudah menjumpai jalan mati, tanpa tersengaja, ia tersentuh buku terkutuk yang akan memb...