Kauan odotettu joulutanssiaispäivä. Aamuauringon säteet tulvivat makuusalin korkeiden ikkunoiden verhojen välistä sisään herättäen minut ja muut seitsemäsluokkalaiset Rohkelikkotytöt. Kaikki olivat jo aamusta alkaen hyväntuulisia, mikä oli hyvä asia.
"Huomenta Ava", Emma hymyili tullessaan suihkusta.
"Huomenta. Oletko valmis viettämään elämäsi ihanimman päivän?" kysyin ja nappasin samalla pyyhkeeni mennessäni kylpyhuoneeseen.
"Pikemminkin illan, mutta joka tapauksessa olen valmis", Emma virnisti.
Kun olin käynyt suihkussa, pukeuduin pikaisesti, ja kun me kaikki olimme valmiita, lähdimme aamiaiselle. Oleskeluhuoneessa meitä odottivat Kelmit ja Lucas. Pojat olivat yhtä pirteitä kuin me. Olin iloinen huomatessani, että Lucas hymyili aidosti. Hän alkoi varmaan pikkuhiljaa päästä yli Andreaksen kuolemasta - tai mistä minä sen voisin tietää. Olin taas vetämässä asiasta omia johtopäätöksiäni.
"Tulittehan te viimein. Odotimme teitä varmaan puolituntia", Sirius valitti leikillään.
"Taitaa herroja vain hieman jännittää", näpäytin ja virnistin.
"Asiasta toiseen, teidän kannattaa varata tanssiaisiin tyynyjä", Emma totesi, kun lähdimme kohti Suurta salia.
"Ai, miksi?" James ihmetteli.
"Ettei teitä satu, kun kaadutte. Avan tekemät mekot ovat niin upeat, että tulette varmasti pyörtymään", Lily vastasi hymyillen viattomasti.
"No en nyt menisi sanomaan, että me pyörtyisimme, mutta se on varmaa, että Avan luomukset ovat upeita", Lucas hymähti.
Istuimme Rohkelikkojen pöydän päähän ja ehdin juuri ottaa aamiaista lautaselleni, kun McGarmiwa ilmestyi luoksemme.
"Herrat Potter ja Lupin. Seuratkaa minua. Te myös neidit Evans ja Evergreen", McGarmiwa tokaisi.
"Mitä me olemme tehneet?" James älähti, mutta McGarmiwa vaiensi hänet katseellaan.
"Kyse on joulutanssiaisista. Muistatte varmaan, mitä rehtori Dumbledore sanoi niiden alusta. Johtaja- ja valvojaoppilaat aloittavat tanssiaiset yhteisellä valssilla", nainen huomautti.
"Mutta eihän Jada ole valvojaoppilas, eikä sen puoleen johtajaoppilaskaan", Sirius huomautti.
"Minä tiedän sen vallan mainiosti herra Black, mutta tietojeni mukaan hän on herra Lupinin tanssiaispari, joten asia koskee myös häntä", McGarmiwa tokaisi.
James, Lily, Remus ja Jada lähtivät Rohkelikkojen tuvanjohtajan perässä ulos salista, kun taas me muut jäimme aamiaiselle.
"Ava, jos Regulus aikoo tehdä sinulle jotain -", Sirius aloitti.
"Etköhän sinä ole jo vähän liiankin suojeleva Avaa kohtaan Anturajalka?" Peter keskeytti.
Hätkähdin hieman kuullessani tuon huomaamattomimman Kelmin puhuvan. En tiennyt milloin hän oli viimeksi puhunut minun kuullen, enkä aina tajunnut hänen läsnäoloaan. Taas tässä huomattiin, etten ajatellut muita lähellä olijoitani.
"Sirius, ei veljesi uskalla tehdä Avalle mitään. Hän tietää, että sinä rankaisit häntä", Lucas totesi tyynesti.
"Sitä paitsi, miksi Regulus satuttaisi Avaa, kun hän selvästikin pitää hänestä?" Alexandra virnisti.
Pyöritin silmiäni, mutta en voinut olla huolestumatta Alexandran sanoista. Olin itsekin huomannut ne katseet, joita Regulus minuun loi. Hän selvästikin piti minusta. Minäkin pidin hänestä, mutta pidin myös Siriuksesta. Ennen pitkää minun pitäisi valita jompikumpi, mutta en haluaisi. Tiesin, että tulisin loukkaamaan jompaakumpaa, tekisin mitä tekisin.
YOU ARE READING
𝔸𝕧𝕒 𝕊𝕡𝕣𝕚𝕟𝕘𝕗𝕚𝕖𝕝𝕕: 𝕍𝕦𝕠𝕤𝕚 𝕧𝕖𝕝𝕙𝕠𝕛𝕖𝕟 𝕡𝕒𝕣𝕚𝕤𝕤𝕒
FanfictionAva Springfield, nuori muotisuunnittelijalahjakkuus saa kuulla vanhempiensa kuolleen ja joutuu muuttamaan tätinsä luokse Englantiin tutusta kotimaastaan Kaliforniasta. Hän ei ole muutosta hetkeäkään iloinen - varsinkaan, kun joutuu jättämään vanhan...