Oli kesäkuun 28. päivä. Eli toisin sanoen kolmanneksi viimeinen päiväni Tylypahkassa. Istuimme ystävieni kanssa aamiaisella Rohkelikkojen pöydän ääressä ja minusta tuntui ettei kukaan seitsemäsluokkalainen puhunut mistään muusta kuin illalla olevista päättäjäisjuhlista.
"Meidän ei siis tarvitse etsiä paria sinne?" Lucas varmisti.
"Ei. Päätimme tehdä niin, että arvomme parit hitaita tansseja varten. Muuten ei oikeastaan ole väliä", Lily vastasi.
"Mitä kaikkea olette suunnitelleet illaksi?" Alexandra uteli.
"Olen pahoillani, mutta me emme aio kertoa", James virnisti.
"Tulkaa, mennään tekemään jotain kivaa ennen päättäjäisjuhlia", Remus totesi ja me kaikki - minä, Jada, Emma, Lucas, Lily, Alexandra, Isabella ja Kelmit - lähdimme ulos Tylypahkan tiluksille.
Aurinko paistoi lämpöisesti kirkkaalta taivaalta ja ensimmäistä kertaa pitkään aikaan vain nautin elämästä. Istuimme järven rantaan juttelemaan ja tekemään kaikkea tylsää - kuten heittelemään kiviä veteen. Olin onnellinen, että kaikki oli hyvin ja a pian koulu olisi ohi. Vaikka toisaalta, Tylypahka oli koulu, jonka en olisi halunnut loppuvan koskaan. Kaiken sen rauhan ja onnen keskellä en edes osannut odottaa, ettei kouluvuoteni päättyisikään niin iloisissa merkeissä kuin olin kuvitellut.
***
"Tervetuloa seitsemäsluokkalaisten päätösjuhlaan rakkaat ystävät!" James kailotti Suuren salin edessä korokkeella, kun kello oli seitsemän illalla ja juhlat alkoivat."Tänään on luvassa niin hidasta kuin nopeaakin tanssia, paljon ruokaa ja juotavia sekä muuta hauskaa", Lily ilmoitti.
"Aloitamme juhlat perinteisellä valssilla, joihin olemme arponeet parit, joten olkaa varuillanne", Jamesin virne ei voinut olla mitään muuta kuin pahaa enteilevä.
"Okei, tanssiparit ovat seuraavat: minä ja Dawn Buckley, Sirius Black ja May Burrows, Remus Lupin ja Stella Brooks, Peter Piskuilan ja Ellie Townsend, Lucas Fowler ja Madison Wells, Snivellus Kalkaros ja Alexis Potter - olen pahoillani serkku - Lucius Malfoy ja Alice Prewett, Ethan Holden ja Narcissa B...Malfoy, Daniel Carpenter ja Emma Lake, Will Crawford ja Jada Evergreen, Hale Schreave ja Eden Springfield - vannon, että arvoimme sen - professori Fredrik Schreave ja Ava Springfield, Nicolas Springfield ja Isabella Chamberlain, Jake Farley ja Alexandra Rowley, Rodolphus Lestrange ja Lily Evans..."
Nimet vain jatkuivat ja jatkuivat. Kesti ikuisuus ennen kuin James pääsi listan loppuun ja oli aika aloittaa ensimmäinen valssi. Hakeuduin Fredrikin luokse ja katsoin tuota parikymppistä miestä tutkivasti.
"Kerrohan, kauanko olet suunnitellut häitäsi Alexisin kanssa?" utelin, kun liityimme muiden tanssivien parien seuraan.
"Kruunajaispäivästäni asti. Tapasin Alexisin siellä ja myönnetään, rakastuin häneen heti ensi näkemällä", Fredrik vastasi virnistäen poikamaisesti, mikä sai minut nauramaan.
"Tämä on outoa. Jos et olisi kieltäytynyt naimasta Edeniä, vihaisin sinua yli kaiken, koska olisit pilannut siskoni elämän", mutisin.
"Maailmassa on paljon ihmeellisiä asioita, joita emme voi ymmärtää. Kohtalo päättää miten käy eikä sitä pidä vastustaa", Fredrik totesi.
Lopun ajan ensimmäisestä valssista ja sitä seuraavista tansseista, joihin oli määrätty parit, olimme molemmat hiljaa. Kello oli jo puoli yhdeksän, kun tarjoilupöydät täyttyivät toinen toistaan herkullisemman näköisillä ruuilla ja baaritiskiä, jonka Lily ja James olivat Suureen saliin järkänneet, hoiti joku pelottavan näköinen vanha noita. Jostain ilmestyi erehdyttävästi diskopalloa muistuttava suuri pallo, joka leijui ilmassa päidemme yläpuolella. Dj:nä toimi joku seitsemäsluokkalainen Puuskupuh, jota en tuntenut.
YOU ARE READING
𝔸𝕧𝕒 𝕊𝕡𝕣𝕚𝕟𝕘𝕗𝕚𝕖𝕝𝕕: 𝕍𝕦𝕠𝕤𝕚 𝕧𝕖𝕝𝕙𝕠𝕛𝕖𝕟 𝕡𝕒𝕣𝕚𝕤𝕤𝕒
FanfictionAva Springfield, nuori muotisuunnittelijalahjakkuus saa kuulla vanhempiensa kuolleen ja joutuu muuttamaan tätinsä luokse Englantiin tutusta kotimaastaan Kaliforniasta. Hän ei ole muutosta hetkeäkään iloinen - varsinkaan, kun joutuu jättämään vanhan...