35. Luku. Nyt ne suhdesotkut vasta alkavat.

128 18 1
                                    

Olin aina kuvitellut, että kun koulu taas alkaisi, kaikki olisi normaalia, mutta ei. Ensinnäkin, Eden lajiteltiin Korpinkynteen. Olin hieman pettynyt, kun hän ei tullutkaan Rohkelikkoon, kuten olin toivonut, mutta ainahan ei voinut saada sitä mitä halusi. Edeniäkin harmitti hieman, kun hän ei ollut samassa tuvassa kanssani, mutta hän sai onneksi heti ystäviä Korpinkynnestä. Alicen ystävät Daniel Carpenter ja Ethan Holden, sekä pari Korpinkynsityttöä - May Burrows ja Dawn Buckley - olivat ottaneet hänet heti porukkaansa.

Toiseksi, Ean oli lajiteltu Rohkelikkoon Emman tavoin. Hän oli hyvää pataa kaikkien ikäistensä Rohkelikoiden kanssa, mistä Emma näytti olevan helpottunut. Hän oli pelännyt, että Ean kokisi olonsa yksinäiseksi täällä. Pelko oli ollut turhaa, koska Eanilla riitti kerrottavaa Kaliforniasta ja meidän pelastusreissustamme - siitä hän tosin oli itsekin vain kuullut. Minua nauratti, kun poika lisäsi tarinaan ylimääräistä draamaa ja taisteluita.

Kaiken tämän lisäksi hänestä oli tulossa kovaa vauhtia samanlainen kuin Sirius - naistennaurattaja. Hän oli vasta viisitoista, mutta silti hän käyttäytyi samalla tavalla kuin Sirius useimpien tyttöjen seurassa - tai siis, ei Sirius enää niim tehnyt. Uusi Ean hämmästytti minua, mutta se suorastaan järkytti Emmaa.

Kolmas ongelmani oli, että en ollut nähnyt Regulusta vielä kertaakaan, vaikka koulua oli ollut jo pari päivää. Minusta alkoi tuntua, ettei poika ollut edes palannut Tylypahkaan. Oli hyvin mahdollista, että pojan vanhemmat olivat siirtäneet tämän Durmstrangiin, mutta en halunnut uskoa, että se olisi totta. Jos Regulus olisi joutunut vaihtamaan koulua, se olisi minun syytäni.

"Mitä mietit?" Lily kysyi, kun pukeuduimme koulupukuihimme.

Oli torstai 3. tammikuuta ja tänään tapaisin uuden opettajani, joka tulisi Reguluksen tilalle, koska poika ei saanut enää edes opettaa minua.

"Vähän sitä sun tätä", vastasin Lilylle ja vilkaisin peiliin.

"Mites Schreaven pojat? Mitä he nyt tekevät? Hehän ovat molemmat jo koulunsa käyneet", Alexandra uteli.

"En tiedä. Eden lupasi kertoa minulle tänään. Hän ja Hale kirjoittavat toisilleen aika usein", hymyilin itsekseni ajatellessani, miten selvästi siskoni oli ihastunut Haleen.

"Heillä taitaa olla vähän jotain juttua", Jada virnuili harjatessaan hiuksiaan.

"Sitä minäkin mietin. Ei siinä mitään. Hale on kiva poika ja jos hän tekee Edenin onnelliseksi niin mikäs siinä", totesin ja nappasin koululaukkuni.

"Mennäänkö?" kysyin ja tytöt nyökkäsivät.

Kun saavuimme oleskeluhuoneeseen, huomasimme, että pojat olivat jääneet odottamaan meitä. He eivät näyttäneet huomaavan meitä, koska heillä oli mielenkiintoinen keskustelu meneillään. Jäimme seuraamaan sivusta, miten pojat juttelivat melko kovaäänisesti meistä.

"Miksi minulla on sellainen tunne, että Lily vain pilailee kustannuksellani, eikä oikeasti edes haluaisi olla kanssani?" James huokaisi haroen hiuksiaan.

"Tiedätkö, minulla on ihan samanlainen olo Avan suhteen", Sirius virnisti.

"Niin no...mistä sitä tietää. Tyttöjen mieli kun toimii niin arvaamattomasti", Lucas vitsaili.

"Ai? Onko Emmassa jotain vikaa?" Sirius kysyi kohottaen kysyvästi toista kulmaansa.

"Ei. Ei tietenkään", Lucas virnisti.

"Yllättävän nopeasti Alexandra kyllä toipui siitä, että hylkäsit hänet tanssiaisissa", hän huomautti ja Sirius virnisti.

"Mitä minä sille voin, että olen niin ihana, ettei minua voi vihata?"

𝔸𝕧𝕒 𝕊𝕡𝕣𝕚𝕟𝕘𝕗𝕚𝕖𝕝𝕕: 𝕍𝕦𝕠𝕤𝕚 𝕧𝕖𝕝𝕙𝕠𝕛𝕖𝕟 𝕡𝕒𝕣𝕚𝕤𝕤𝕒Where stories live. Discover now