44. Luku. Yllätyshyökkäys.

106 16 2
                                    

"Hei. Sinä taidat olla Ava?" tuo tuntematon tyttö totesi kysyvään sävyyn ja nyökkäsin.

Tytöllä oli platinan vaaleat hiukset ja samanlaiset suklaanruskeat silmät kuin minulla. Hän näytti melko nuorelta, mutta oli todennäköisesti ainakin kahdeksantoista, koska en ollut nähnyt häntä ennen täällä Tylypahkassa. Se tarkoitti sitä, ettei hän voinut olla enää koulun oppilas - ehkä. Ainakaan minun päätelmieni mukaan.

"Olen Scarlett Springfield. Kuulemani mukaan olet serkkuni", tyttö kertoi.

"Serkkusi? Oletko sinä serkkuni? Tai siis, onhan se toki mahdollista, koska en tiedä juurikaan mitään suvustani", totesin hämmentyneenä.

"Voisimmeko me mennä johonkin rauhalliseen paikkaan juttelemaan?" Scarlett kysyi ja nyökkäsin.

"Edenin on paras tulla mukaan. Hän on kaksoissiskoni", sanoin ja viitoin Edeniä tulemaan luoksemme.

"En tiennyt, että sinulla on siskokin", Scarlett totesi hämmentyneen näköisenä kätellessään Edeniä ja tämän mukana tullutta Halea.

"Kyllä minulla on. Minusta tuntuu, että meidän pitää puhua ja paljon. Jätän vain lapun studion oveen ja voimme mennä jonnekin rauhallisempaan paikkaan, kuten pyysit", sanoin serkulleni ja kiinnitin muotistudioni oveen kyltin, jossa luki: "Suljettu. Jätä viesti oven vieressä olevaan laatikkoon."

"No niin. Mennään vaikka pihalle", totesin ja lähdin johdattamaan Scarlettia ulos Tylypahkan tiluksille Halen ja Edenin seuratessa perässä.

Pysähdyimme järven rantaan ja sulatimme taikasauvoillamme lumet pois kaatuneen puunrungon päältä, jotta pystyimme istumaan sille. Käännyin katsomaan Scarlettia kysyvästi ja tämä aloitti selityksensä.

"Kuten kerroin jo, olen Scarlett Springfield, serkkunne. Olen Joseph ja Claire Springfieldin lapsi ja 18-vuotias noita. Isäni on Robert Springfieldin isoveli, joten tämän vuoksi oletin olevani sukua teille", Scarlett kertoi.

"Suvustamme on siis elossa muitakin kuin perheeni ja Miranda-täti?" varmistin ja Scarlett nyökkäsi.

"Meistä moni on vielä elossa. Molemmat isovanhempasi, heidän sisaruksiaan, lapsiaan ja lapsenlapsiaan", hän kertoi.

"Voisimmeko saada tietää heistä enemmän?" Eden pyysi ja Scarlett nyökkäsi hymyillen hieman.

"Isänne vanhemmat ovat nimeltään Kristoff ja Pamela Springfield. Heillä on kolme lasta, Joseph, Robert ja Miranda. Kristoffilla on kolme sisarusta, Richard, Sam ja Grace. Heistä vain Samilla on lapsia. Hänen vaimonsa nimi on Irene ja heillä on yksi lapsi Holly, jolla puolestaan on lapsi Luke Avery. Luke on teidän pikkuserkkunne", Scarlett kertoi ja sain huomata, että sukuni oli oikeastaan aika suuri.

"Äitinne puolelta taas, mitä olen Newsomeista kuullut, äitisi vanhemmat - Anne ja Zachary - ovat elossa. Äidilläsi on yksi veli, Tyler Newsome ja hänellä on vaimonsa Laurenin kanssa kaksi lasta - Jacob ja Allison Newsome. Hekin ovat serkkujanne. Siinä se taisikin olla", Scarlett lopetti.

"Varttuiko Nicolas isäni vai äitini veljen luona?" kysyin.

"Meillä. Olen tuntenut veljesi koko ikäni. En tiedä mitä oikein tapahtui, mutta täytettyään seitsemäntoista hän pisti välit poikki meihin", Scarlett huokaisi haikeana.

"Olemme aina ennen olleet läheisiä", hän lisäsi.

"Nicolas pisti välit poikki myös kummitätinsä kanssa", muistelin.

Niin matami Rosmerta oli ainakin sanonut minulle.

"Niin. Hän otti etäisyyttä kaikkiin läheisiinsä. Luulen, että se johtuu siitä, että sukumme kuuluu pimeyden velhoihin ja noitiin. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta tietenkin", Scarlett totesi.

𝔸𝕧𝕒 𝕊𝕡𝕣𝕚𝕟𝕘𝕗𝕚𝕖𝕝𝕕: 𝕍𝕦𝕠𝕤𝕚 𝕧𝕖𝕝𝕙𝕠𝕛𝕖𝕟 𝕡𝕒𝕣𝕚𝕤𝕤𝕒Where stories live. Discover now