12 | Masterpiece

216 29 1
                                    

Ary's POV :

Langkahku dibawa ke tingkat paling atas bangunan untuk ke kelas seraya mengelap kawasan buku limaku menggunakan tisu yg diberikan oleh Nia sebentar tadi sebelum membuangnya ke dalam tong sampah yg terletak berhampiran.

Rina kelihatan teruja di sebelahku manakala Fifi dan Nia pula hanya beberapa langkah di belakang kami berdua, berbual dan ketawa. Aku melirik sekilas ke arah jam di pergelangan tanganku sebelum wajahku berkerut sedikit.

Semakin hampir ke kelas Daisy, telingaku sudah mampu menangkap bunyi riuh-rendah suara-suara pelajar dari kelas tersebut, menjelaskan bahawa guru yg akan mengajar kami pada pagi ini masih belum tiba.

Jadi bukan Darkrose je yg datang lambat.

Rina sudahpun tersengih sumbing memandangku, memikirkan perkara yg sama. Aku hanya mengangkat bahu. Baru sahaja ingin melangkah masuk ke dalam kelas, kepalaku bertembung dengan permukaan dinding yg keras.

Shit.

Tubuhku terbawa ke belakang beberapa langkah dengan tanganku yg serta-merta naik mencengkam kepala sendiri. Otak aku bergegar!

"Oh, look who have just arrived."

Hah the wall can talk now.

Kepalaku terus didongak ke atas, bertembung pandang dengan wajah beku si lelaki berambut perang. Di belakangnya turut berdiri tiga lelaki dengan ekspresi wajah yg sama.

"Ary, kau okay?" entah bila Fifi kini berdiri rapat di belakangku.

"Mhm," aku hanya bergumam perlahan.

"Kenapa korang lambat?" lelaki di belakang menyoal dengan sebelah keningnya terjongket naik ke atas.

"Kau semak apahal?" Fifi membalas tidak berpuas hati.

"Well, tu tugas kitaorang." bahu lelaki itu diangkat selamba.

Riak jengkel si gadis pink terpamer.

"Kau tu siapa? Ketua kelas? Pengawas?"

Kali ini lelaki berambut perang di hadapanku tergelak kecil. Matanya masih kekal merenungku saat bersuara,

"Malangnya, ya. Kitaorang pengawas sekolah. In fact, " tangannya dibawa naik menunjuk kepada simbol yg terletak pada dada kirinya lalu diketuk beberapa kali menggunakan jari telunjuknya. "I am the head prefect."

Oh.

So?

Dapat aku rasakan tindakan Rina dan Nia yg turut merapatkan tubuh masing-masing kepadaku seperti Fifi sebentar tadi, bersedia ingin membalas serangan bagi pihak Darkrose.

heh epik duh.

"Kau ada nampak macam kitaorang kesah?" Nia yg terlebih dahulu membuka mulut, diikuti dengan si gadis ungu tepat selepasnya.

"Kalau kau ketua jabatan bomba dan penyelamat sekalipun kitaorang peduli apa." kasar bicara Rina.

"Aku akan ambik nama korang berempat atas sebab datang lewat ke sekolah." lelaki berambut perang membalas, cukup tenang.

Aku terus menggeleng perlahan, jelas membantah bicaranya.

"No way, korang buat kerja pun tak betul. Dari tadi duduk dalam kelas buat apa? Dah kau bangga sangat jadi pengawas, pergi buat kerja dekat bawah lah." wajah tidak beremosi aku tampal saat membalasnya dengan renungan tajam.

"For your information Cik Aryana, kitaorang memang nak turun ke ba-"

"Then turun jelah. Menyemak dengan group aku apahal?" wajahku sudah berkerut tidak senang.

Young Blooded MafiaWhere stories live. Discover now