Ary's POV :
Tidak menunggu lama, langkahku terus diatur keluar dari bilik yg dipenuhi mayat tersebut. Langkahku dilajukan saat menuruni anak tangga untuk berjumpa dengan anak-anak buahku.
"Boss!" Nana memekik sebaik sahaja ternampak kelibatku.
"Lamanya boss dekat atas. Boss okay ke tak ni?" gadis itu mula membelek-belek setiap bahagian tubuhku.
"Aku o-"
"Oh boss, you've got a shot!" Nana memekik lagi, memotong bicaraku.
Nana, please..just stop shouting. I mean, yeah, I'm just here standing right in front of her.
"Uh, it's fine,"
Anak-anak buahku yg lain mula menghampiri kami berdua.
"Tapi aku rasa hidung aku patah balik." bahuku diangkat sedikit namun serta-merta aku menyesalinya.
Damn..the shot.
Mendengar sahaja ayatku yg terakhir, Rina terus menyentuh hidungku.
Shit. Pantas tangannya aku tepis kasar.
"Kau buat apa ni?!"
"Eh eh kau ni." gadis ungu itu terus bercekak pinggang. "Aku nak tengok lah teruk ke tak luka hidung kau tu. Haritu dah patah, ni dah nak makin elok, patah balik. Kau nak tunggu hidung kau tu hilang dulu ke apa hah?!" suaranya mula meninggi.
"Shut up." malas bertekak, aku terus meninggalkannya lalu menuju ke arah Alex.
"Eh makhluk ni, geram je aku. Aku ni nak nasihatkan dia, untuk kebaikan dia jugak. Maksudnya apa?Maksudnya aku sayangkan dia lah. Bukannya saja-saja, tapi dia...." Rina terus-menerus menyambung bebelannya.
Aku lihat yg lain hanya mampu menadah telinga.
"Kenapa ni, boss?" Luth di sebelah Alex terus menyoal sebaik sahaja melihat wajah berkerutku memerhati sekeliling.
"Jack dah settle part dia?" pantas aku menyoal soalan yg bermain di fikiranku.
"Dah, boss." Luth mengangguk sedikit.
"Dia dah keluar dulu macam yg boss nak." Alex pula yg menyambung.
"Good." nafas lega aku hembus perlahan namun hanya buat seketika apabila aku teringatkan kembali kejadian yg berlaku di tingkat atas sebentar tadi.
"Kenapa pulak ni?" kali ini suara Nia yg menyapa pendengaranku.
Aku tersentak lantas kepalaku menoleh ke arahnya yg kini sudah berdiri di sebelahku.
"Lady boss?" keningnya terangkat naik meminta jawapan.
Shit.
Tidak menjawab pertanyaan gadis itu, nama salah seorang anak buahku terus dipanggil.
"Luth. "
Pantas lelaki itu berpaling.
"Aku nak kau naik tingkat atas sekali."
Semua yg berada di situ terus mempamerkan wajah penuh tanda tanya mereka.
"Kenapa boss?" Luth pantas menyoal.
Aku mengeluh perlahan.
"Kau naik atas, masuk bilik yg ada double door." wajah Nia aku lirik sekilas. "Aku nak kau bawak Ben turun. Dia kena tembak."
"HAH?!!"
Sepuluh suara manusia bergabung menjadi satu lalu bergemalah kawasan bawah villa mewah itu dengan suara-suara mereka. Wajahku terus berkerut menahan perit di telinga.
YOU ARE READING
Young Blooded Mafia
Misteri / ThrillerWARNING : This story contains very strong language, drug abuse, and little torturing that might not be suitable for those who are underage. Read at your own risk though, you've been warned. ***** "There's still some time left for you to take a step...