17 | Red Devil

223 29 0
                                    

*this is special tho cuz its Ary's mother's POV. Or not so special? *shrugged shoulders*

Tengku Liyana's POV :

"Mama masih ingat kan macam mana teruknya Arlyssa yg dulu.."

Aku terkedu.

"Caro..." sungguh aku hilang kata.

Kepalaku digeleng perlahan meskipun gadis itu tidak melihatnya.

"Did you remember?" Ary menyoal tanpa nada, kali ini merenung tepat ke dalam mataku.

Dalam sekelip mata, memori hitam si gadis kembali terlayar di dalam ruang kepalaku.

Saat-saat dimana gadis itu berubah menjadi seseorang yg tak mudah untuk diubah. Saat dimana gadis itu mendapatkan gelarannya yg sekarang.

Iblis Merah.

Kenapa perlu diingat semula sisi hitam tersebut?

"Ary, ke-"

"That shit was a part of me."

Segala yg pernah dilakukan oleh si gadis kembali diulang tayang tanpa henti. Bercampur-campur semuanya memenuhi ruang mataku.

ITALY

"Nón farlo! Pér favóre!" (Jangan!Tolong lah!)

Zupp!

"Erh-"

Memancut darah merah keluar tanpa henti saat pisau belati tajam milik seseorang membelah rahang kiri milik seorang gadis berbangsa Itali. Bukaan lebar terhasil di pipi gadis Itali itu apabila pisau belati yg digunakan ditolak laju membelah mulutnya.

Menangis bisu si gadis akibat menanggung kesakitan yg teramat sangat.

Bahagian rahang dan tepi mulutnya yg sudah terbuka luas cuba dipegang namun gadis genit itu kembali menangis kerana kesakitan yg dirasai.

Si pelakunya pula tersenyum sinis. Di sebalik mata hazel memukaunya terpancar api kemarahan yg menggunung tinggi. Batang rokok yg masih terselit malas antara bibirnya disedut lagi kandungannya sebelum kembali menghembuskan asap putih tersebut ke udara.

Tanpa kata, rambut panjang mengurai milik gadis yg sedang melutut di kakinya itu ditarik kasar supaya kepalanya terdongak ke atas memandang wajahnya. Gadis Itali itu pula hanya mampu menangis dan mengerang perlahan.

"P-p-ér..fav..." (Tolong...)

"Erhh!"

Rengekan dan erangan sakit milik gadis itu semakin kuat kedengaran apabila pisau belati yg masih berlumuran dengan darahnya sendiri ditusuk masuk ke dalam mata kirinya pula. Tanpa amaran juga, pisau tajam yg masih terbenam tersebut dipulas dengan sangat-sangat-perlahan sebelum ditarik keluar dengan kasar oleh sang pelaku.

Young Blooded MafiaWhere stories live. Discover now