14 | A Big Chaos

206 27 0
                                    

Rina's POV :

Aku hanya memerhati tindakan Fifi yg mula bergerak ingin menutup pintu kelas sebaik sahaja semua pelajar berlalu keluar. Namun belum sempat ditutup rapat, tubuh rampingnya tiba-tiba tertolak ke belakang sedikit saat ada tangan yg menolak kasar pintu tersebut dari luar.

"Kau tengah buat apa ni hah?" suara keras milik Danny kedengaran menyoal gadis pink itu dengan wajah berkerut serius miliknya.

Mataku segera melirik sekilas ke arah Ary. Sama sepertiku, mata gadis itu turut sedang memerhati setiap pergerakan Danny yg sudahpun melangkah masuk diikuti dengan dua lagi rakan baiknya di belakang.

Perhatian kami semua beralih sepenuhnya ke arah tiga pelajar lelaki tersebut. Wajah serius masing-masing sepadan dengan wajah yg dipamerkan oleh kami berempat saat ini. Suasana tegang di dalam kelas yg terlalu tebal sangat melemaskan.

Please guys, harini baru second day.

Aku perasan si lelaki berkacamata merenung tajam wajah ketuaku. Matanya meliar ke sekeliling kelas dan saat ianya berlabuh pada wajah Adam yg berdarah, matanya serta-merta membulat.

"Weh, kau apahal?" jelas nada terkejut pada suaranya seraya menghampiri rakan baiknya itu.

Rayyan dan Danny turut melangkah mendekati rakan mereka. Pandangan mereka bertembung dengan renungan tajam milik Ary yg paling dekat dengan si lelaki berlesung pipit. Melihatkan tangan gadis merah itu yg turut berdarah, tidak perlu menyoal, soalan mereka sudahpun terjawab.

"Ni mesti kerja kau kan?" Areyz menyoal keras lalu menghampiri tubuh Ary.

Gadis itu terus meraup kasar rambut hadapannya. Tabiat yg sering dilakukan oleh si gadis saat dia semakin hilang kawalan pada barannya dan berusaha untuk bertenang. Wajah Areyz dipandang.

"Bukan salah aku. Kawan kau yg nak test skill tangan dia dengan aku tadi."

"Apa masalah kau sebenarnya? Kau tu dah lah perempuan, buat pulak perangai buruk macam ni."

Nia mula kelihatan menggigil menahan marah. "Kau kalau tak tahu apa-apa baik kau diam je. Ni tak, tak tahu apa-apa lepastu datang sini berlagak setia kawan konon nak pertahankan member baik kau. Eh pergi mampos lah bodoh!" kasar bicara gadis itu dengan wajah yg sudah merah padam.

"Kau ni memang tak reti malu kan? Kau tak kesian ke dekat mak ayah kau hantar kau pergi sekolah suruh belajar? Bukannya suruh kau datang sini belasah orang. "Areyz membalas lancar, jelas kelihatan geram dengan bicara Nia yg begitu padu membidasnya.

Dan kali ini, Nia terdiam. Wajahnya berubah seratus peratus sebelum pandangannya jatuh ke wajah Ary.

Woah, ini sudah lebih.

Menerima pandangan daripada Nia, mata hazel si gadis merah serta-merta membesar tanda memberi perhatian pada postur tubuh dan riak sensitif yg ditunjukkan oleh gadis itu. Helaan nafas kasarnya akhirnya kedengaran.

"Mind your fucking language, Syed Areyz."

Baru sahaja lelaki berkacamata itu ingin bersuara membalas, niatnya terhenti separuh jalan sebaik sahaja matanya menangkap pergerakan Ary yg tiba-tiba menarik kerusi di belakangnya ke hadapan lalu melabuhkan duduknya di situ tanpa kata. Wajah gadis itu kelihatan berkerut tidak selesa. Bukan hanya aku, namun semua perhatian manusia di dalam kelas kini tertumpu ke arahnya kerana hanya gadis itu yg tiba-tiba bergerak malah melabuhkan duduknya di atas sebuah kerusi.

"Ary, kau okay?" Fifi pantas menyoal seraya menghampiri tubuh gadis itu.

Kepalanya dibawa memandang lama ke arah Knightz sebelum matanya jatuh pada wajahku.

Young Blooded MafiaWhere stories live. Discover now