Renuisse's POV :
Aku merenung kosong gari besi yg melilit pergelangan tanganku. Sejak dijadikan sebagai tahanan, hanya itu pekerjaan yg mampu aku lakukan setiap hari. Merenung dan merenung tanpa henti. Perlahan kepalaku diangkat merenung pula pintu besi yg sudah mengurung diriku sejak- entah berapa lama aku di sini. Mungkin sudah hampir sebulan atau mungkin juga lebih. Tanpa aku tahu penyebabnya. Tanpa aku tahu apa sebenarnya salahku sehinggakan dikurung di sini.
Not just that, Phoenixz are no longer with me. They're gone. Phoenixz are gone for real. I am now only a useless boss without his gang, without his mafia, his power.
Semuanya kerana gadis itu. Si gadis merah. Tubuhku hanya dijadikan sebagai punching bag buatnya. Buat si gadis yg semakin lama semakin jelas kebenciannya terhadap diriku. Mataku dibawa pula meneliti parut-parut baru dan juga luka yg sudahpun ingin membaik di sekitar tubuhku. Kebanyakan kecederaan yg aku perolehi sudahpun pulih kerana sudah terlalu lama si gadis merah tidak datang untuk melakukan rutin hariannya denganku. Sudah lama aku tidak melihat mata hazel yg penuh kebencian itu. Hanya seorang lelaki sahaja yg sering ke bilik kurunganku untuk menghantar makanan. Salah seorang lelaki yg ditahanku sebelum ini untuk mendapat perhatian si gadis merah.
Fikiranku tidak pernah berhenti menyoal.
Di mana salahnya? Apa silapku?
Namun tiada jawapan jelas yg mampu menerangkan setiap satu sikap gadis itu saat bersamaku. Apa yg jelas hanyalah Arlyssa mengenali keluargaku. Gadis itu juga cukup kenal dengan Louis. Dan mereka semua sebenarnya sudah lama pergi dari sisiku. Perbualanku bersama si gadis kembali diulang tayang tanpa henti.
"I can never expect you to come by yourself. I just have stopped searching since last year."
She searching for me. And she talked about Louis, a lot. Almost too much. Not to mention the look she had. Full with grudge and hate. It always seemed like she actually have a thing with Louis in the past.
"What did my brother do?"
"What did you brother's do?" gadis itu ketawa layaknya seorang psiko. "You don't want to know."
"Then why did you locked me here without telling me what exactly you want?"
"I already made it clear what I want." mudah dia menjawab.
"What?"
Senyuman sinisnya terukir. "Isn't it obvious? I want you, " jari telunjuknya bergerak menunjuk ke arahku. " dead." tangannya dibawa ke lehernya sendiri, membuat gerakan tangan tanda mati.
"Then why do I here, still breathing right in front of you?"
"Oh don't bother yourself," senyum sinisnya melebar. " maybe it's just not your time yet?"
"You're a coward." aku meludah ke arahnya.
Gadis itu ketawa lagi. Ketawa yg berjaya menegakkan setiap satu bulu roma yg berada di kawasan tangan dan juga di belakang leherku.
"You don't know me bastard," senyuman sinisnya masih di situ namun matanya memegang api kemarahan, cukup untuk menjelaskan bahawa senyumannya saat ini hanyalah buat yg luaran sahaja. "Don't test my patience because I have a short one. But I see, you're so eager to join your family huh?" sebelah keningnya terjongket naik ke arahku saat menuturkan ayat terakhirnya.
Aku terdiam serta-merta. Dan aku sangat pasti bahawa riak wajahku sudahpun berubah sepenuhnya saat ini kerana gadis itu ketawa lagi.
"Do you know why your parents died?" riak sinisnya tiba-tiba berubah prihatin.
YOU ARE READING
Young Blooded Mafia
Mystery / ThrillerWARNING : This story contains very strong language, drug abuse, and little torturing that might not be suitable for those who are underage. Read at your own risk though, you've been warned. ***** "There's still some time left for you to take a step...