11 | Common Sense

201 27 0
                                    

Hey guys, author nak mintak maaf atas mixing languages antara Malay dengan Eng yg terlalu banyak dalam setiap chapter. I really think it might be disturbing you but, uh, I couldn't help myself. Part of them want to come out just like that. :-)

Ary's POV :

Semua persiapan untuk bertolak balik sudahpun selesai hasil kerjasama dari yg lain. Menyarung leather jaket hitamku ke tubuh, langkah terus diatur keluar daripada rumah penginapan tersebut sebelum mataku meliar ke arah anak-anak buahku yg sudahpun menunggu di luar.

Dipandang setiap satu wajah mereka dengan kening yg berkerut sebelum mataku berhenti di satu wajah.

Fadh.

Langkahku terus diatur menuju ke arah lelaki itu.

"Kau dah okay?"

Lelaki itu terus tersenyum dengan anggukan kecil.

"Dah, boss." Rina yg sedang bersandar seraya berpeluk tubuh di sisi kereta si gadis pink dia pandang sekilas. "Doktor kita dah tolong rawatkan saya tadi." senyumannya melebar.

Pandanganku serta-merta jatuh pada wajah si gadis ungu itu yg sudahpun tersengih. Senyumanku terus terukir buatnya.

Rina sememangnya memegang satu lagi peranan yg sangat penting di dalam Darkrose selain menjadi salah seorang daripada anggota terkuat. Selain bomb dan sniper, ilmu perubatan juga adalah bidangnya.

"Boss macam mana?"

Soalan Fadh kembali menarik perhatianku, membuatkan aku kembali menoleh memandangnya.

"Rina cakap boss kena tembak. Hidung boss tu okay? Tak patah kan?" prihatin lelaki itu menyoal seraya meneliti hidungku yg sudahpun bertampal plaster.

"Aku ok, dia cakap hidung aku cuma retak sikit. Aku bantai plaster jelah." kedua-dua belah bahuku diangkat tanda tidak peduli sebelum melangkah ke arah BMW milik Fifi.

Beg pakaian dan senjata milikku terus dimasukkan ke dalam bonet kereta tersebut yg sememangnya sudah terbuka.

Selesai, aku terus berpaling memandang anak-anak buahku yg sedang menunggu di belakang.

"Budak-budak tu mana?"

Soalan pertama yg aku nak tanya dari tadi sebenarnya.

"Dengan saya, boss." Nana menjawab sebelum memandang ke arah Alex, selaku pemandu kenderaan yg akan dinaikinya sebentar nanti.

"Ben?" aku menyoal lagi dengan kening yg sudah terjongket naik ke atas.

Mataku sempat melirik sekilas ke arah si gadis tinggi lampai yg hanya beku di tepi Nana.

"Saya yg bawak dia, boss." Jack yg menjawab.

Aku hanya mengangguk sedikit tanda mengerti sebelum kembali bersuara, "Aku nak Alex lead kita. Jack tengah. Aku drive belakang sekali. Faham?" arahanku keluar dalam nada yg tegas.

"Faham, boss."

Alex dan Jack menjawab serentak memandangkan mereka berdua yg menjadi pemandunya.

"Nia," aku memanggil.

Gadis itu terus berpaling memandangku.

"Kau nak naik dengan aku ataupun dengan Jack?" aku menyoal perlahan namun tidak sedikitpun memandang ke arahnya sebaliknya aku bergerak membuka pintu kereta di bahagian pemandu.

Tidak menunggu jawapan daripada gadis itu, aku terus memboloskan tubuhku ke dalam diikuti dengan Fifi dan juga Rina. Mataku memerhati gadis itu dari cermin pandang belakang. Nia kelihatan termangu buat seketika sebelum langkahnya perlahan diatur ke arah kereta yg dinaikiku.

Young Blooded MafiaWhere stories live. Discover now