44 | Babysit Your Patience

144 20 9
                                    

Hey lovelies! So now we're heading straight to the bitchy part. Just a little reminder for you okeh. Wear your seatbelt.

Rayyan's POV :

Sudah sebulan berlalu sejak sekolah kembali dibuka semula. Sebulan aku tak jumpa dia. Sebulan aku tak nampak langsung walaupun bayang dia dekat sekolah. Sebulan tempat duduk sebelah aku kosong tak bertuan. Sebulan aku call dan mesej dia tapi tiada satu pun yg diberi respon. Sebulan aku rindukan dia.

Aku mengeluh perlahan seraya meraup sekilas rambut lebatku yg berserabai jatuh ke dahi. Tindakan yg sering dilakukan oleh gadis kesayanganku andai dia berasa tertekan atau dalam amarahnya. Aku rindukan dia. Aku betul-betul rindukan dia. Aku tak tahu dia ada dekat mana sekarang dan aku tak pernah jumpa pun apa jawapannya.

"She had a very serious family matter that need to be solve, Ray. You don't need to be worried cause she'll be back soon."

She'll be back soon.
She'll be back soon.
She'll be back soon.

Hanya itu sahaja yg mampu menenangkan kegelisahan yg melandaku dari hari ke hari. Kalau betul pun dia ada urusan keluarga, kenapa perlu off fon? Kenapa tak pernah sekali pun dia cuba jawab call aku apatah lagi cuba untuk call aku sendiri. Dia tak rindukan aku ke?

Namun rakan-rakan gadis itu juga tidak jemu memberi kata-kata semangat agar aku kekal bersabar dan bertenang dan aku benar-benar menghargainya. Aku akan tunggu sampai dia datang sekolah semula.

"So sekarang ni dah kenapa sebenarnya korang nak jumpa Knightz dekat tempat private macam ni?" suara Adam yg tiba-tiba mengembalikanku semula ke realiti. Riak wajahnya tidak senang memandang Quinns di hadapan, terutama sekali kepada Julianna.

"Tulah, benda apa yg penting sangat tu?" Areyz menyampuk seraya berpeluk tubuh. Rambut kami semua bergerak secara tidak terkawal kerana ditiup angin. Kawasan bumbung bangunan ni memang lain macam beranginnya.

"God Areyz, benda ni memang penting. Korang ingat Quinns tak semak ke setiap hari tengok Darkrose tu berkepit je dengan korang? Apa yg bagus sangat diaorang tu tak tahulah saya."

"Kau kalau ajak kitaorang datang jumpa dekat sini semata-mata nak bercakap benda bodoh pasal relationship kitaorang baik tak payah. Kitaorang tak berminat langsung nak dengar. Ray, jom blah." Danny menepuk bahuku seraya bergerak ingin berlalu pergi namun serta-merta terhenti saat mendengar bicara Zara yg hanya diam sejak tadi.

"Ok ok, chill out. Benda ni memang pasal Darkrose, lebih specific, leader diaorang. Ary."

Mendengarkan nama gadis kesayanganku yg tiba-tiba sahaja menjadi topik perbualan saat ini sudahpun berjaya menarik minatku untuk terus mendengar seratus peratus.

"Kenapa dengan Aryana?"

"This is about her biggest shameful secret." wajahku berkerut saat senyuman sinisnya tiba-tiba terukir. "And four of you handsome guys, will be going to do as we says because of it."

**

Two months later.

Fifi's POV :

"Woi sundal! Kau dah kenapa menggedik dengan boyfriend aku hah?!"

Aku mendongak memandang perempuan bermulut puaka yg tiba-tiba menengkingku dengan wajah berkerut.

"Kau dah kenapa?" aku menyoal kewarasannya.

"Kau jangan nak berlagak innocent pulak dekat sini. Kau cuba goda Danny kan tadi?!"

"Aku-" ada pula suara yg memotong.

"Qila, you buat apa ni? Jangan nak buat kecoh dekat kelas ni boleh tak?"

Young Blooded MafiaWhere stories live. Discover now