13 | Class Fight

218 30 2
                                    

Ary's POV :

Pinggan spagheti yg sudah dijamah separuh aku tolak sedikit ke hadapan saat sudah hilang kemahuan untuk menelan makanan. Perbuatanku itu serta-merta menarik perhatian Fifi di sebelah.

Sebelah keningnya terjongket naik ke atas memandangku penuh tanda tanya.

"Kenapa tak habis?" dia menyoal.

Rina yg sedang menikmati muffin coklat di tangannya turut memandangku.

"Dah kenyang," ringkas aku membalas sebelum menghabiskan sisa air sirap yg hanya berbaki sedikit di dalam gelasku.

Suasana di Cafe sangatlah bising dengan suara-suara pelajar yg sedang berkumpul dan berbual rancak sesama mereka. Mataku memerhati setiap satu pelajar-pelajar RGH yg melalui kawasan mejaku dengan renungan tajam. Masing-masing berjalan kaku saat di hadapanku tanpa sedikitpun mengangkat wajah.

Dan di kiriku, aku perasan kehadiran Quinns yg baru sahaja melabuhkan duduk di salah sebuah meja tidak jauh dari Darkrose namun sangat pasti bahawa empat pasang mata gadis di sana sedang memberikan renungan tajam buat aku dan dua lagi rakan baikku.

"Kau rasa kenapa Nia taknak makan?" suara Fifi yg tiba-tiba menyoal berjaya menarik perhatianku.

"Haah, dia jarang tak makan waktu rehat kecuali kalau dia sakit," Rina menyampuk bersetuju dengan mulut yg agak penuh. "Dia breakdown lagi ke?" gadis itu menyoal pula sebelum memberi gigitan besar kepada sosej yg dibelinya sebentar tadi.

Kini kedua-duanya merenungku meminta jawapan.

"Nah, I'm sure she's doing just fine." ingatanku tiba-tiba melayang kepada sesuatu.

"I fucking care for you!"

Aku sebenarnya masih tak percaya yg aku keluarkan ayat tu dekat dia tak kira berapa kali pun aku fikirkan pasal benda tu. It's a little bit..embarrassing.

Yep. I literally just spat the word 'care' out, for once. Even worse, in anger.

"Oh ok," Rina membalas selamba seraya mengangkat kedua-dua belah bahunya dan kembali menikmati makanan di hadapannya.

Aku hanya mampu menggeleng perlahan melihat tingkah laku gadis itu yg terlalu asyik dengan semua makanannya.

Fifi pula yg kembali bersuara. "So, dia dah cakap ke dia nak buat apa dengan Ben?"

"Tak pasti," nafas berat aku hela keluar. "Alex pun takde cakap apa-apa lagi pasal benda tu."

Fifi sudah terangguk-angguk sendiri tanda mengerti. Suasana yg kembali sepi antara kami bertiga membuatkan ingatanku kembali melayang ke tempat lain.

"Do you like it?"

Aku tersentak. Mataku dikerdipkan beberapa kali memproses soalannya sebelum kepalaku segera dibawa lurus kembali memandang ke hadapan.

"No, I don't."

Lelaki itu tiba-tiba mengeluh perlahan sebelum menoleh memandangku.

"I thought you'd like it." matanya kembali jatuh merenung lukisannya di atas meja. "Aku rasa skill aku mungkin tak cukup bagus lagi." dia berbisik perlahan lebih kepada dirinya sendiri namun aku masih dapat menangkap setiap butir bicaranya.

Skill apa? Teknik dia dah cukup bagus. Lukisan tu perfect. Anybody with a pair of eyes would say that. Yeah, unless me.

Why would I say the truth for this shit?

"I guess.." Rayyan bersuara perlahan, riaknya berkerut kecewa.

Wait a minute..

"..this is just not good."

Young Blooded MafiaWhere stories live. Discover now