2 | Little Family

405 35 3
                                    

Ary's POV :

"BOSS!"

Terhinjut bahuku saat suara nyaring seorang gadis tiba-tiba memekik di tengah ruangan orang ramai yg sedang ke sana dan ke mari dalam keadaan tergesa-gesa dengan luggage mereka yang diheret bersama. Serentak aku dan yang lain berpaling ke arah datangnya suara tersebut. Kelihatan Nana sedang melambai-lambai di ruangan menunggu bersama Jack di sebelahnya.

"Boss, sini!" Nana masih melambai-lambai teruja.

Kepala Luth digeleng perlahan. Wajah jengkelnya terpamer saat menoleh memandangku. "Saya tahu lah dia rindu boss tapi tak payah lah sampai macam tu sekali, kan boss?"

Aku hanya tersenyum nipis manakala Fifi ketawa. "Yelah, dia kan 'ditinggalkan' dekat sini dengan yang lain. Maunya tak sakit otak dia duduk dengan tiga orang jebon dekat rumah tu."

Luth berpura-pura terkejut memandang Fifi dengan mata membulat.

"Kau panggil diaorang jebon?" senyuman sengetnya mula terpamer. "Jack mesti marah kalau dia tahu. Aku cakap dekat Jack nanti, siap lah kau!" Luth ketawa jahat.

"Shut up, you sadist disgusting ugly horrible creature!" Fifi sudah merepek dengan nada kasar.

Mata Luth kembali membesar, kali ini benar-benar terkejut. "What the fuck that was supposed to mean huh?!" wajahnya berkerut. "Kau cakap aku," jari telunjuknya naik menunjuk diri sendiri. "disgusting, ugly creature?"

Giliran Rina dan Nia pula yg ketawa terbahak-bahak. Fifi memang ada habit 'menyumpah' orang tiba-tiba dalam English macam tu bila dia geram.

"Yes and I hate you." selamba Fifi membalas dengan senyuman jahatnya.

"I am three years older than you, you know."

"So what?" gadis itu mengibas rambut di bahunya ke belakang mengenai tepat ke wajah Luth. "I still hate you." selamba dia bersuara seraya melajukan langkahnya ke tempat Nana dan Jack yang sedang menunggu, menghiraukan wajah cemberut milik Luth.

Senyuman kecilku terukir saat melihat wajah lelaki itu. Salah dia. Luth sejenis yg suka cari pasal dengan semua orang. Cuma dua, dia menang atau Darkrose yg menang. That's it.

Aku membawa kepalaku menoleh ke arah Raiz yg berjalan rapat di sebelah kananku. Lelaki itu turut terhibur memerhatikan karenah rakan-rakannya. Bertembung mata dengannya, senyumanku melebar.

Yup. Aku dah selesaikan semuanya. Aku dah bercakap dengan Raiz dan aku juga dah selesaikan semua masalah aku dekat sana dalam masa tiga hari yg tinggal sebelum akhirnya kami semua bertolak balik ke Malaysia. Dalam diam, mentalku mula menyiapkan dirinya sendiri dengan kenyataan bahawa selepas ini aku perlu ke rumah kedua orang tuaku.

'Habislah kau, dia akan buat luka kau tu berdarah balik!'

Wajahku terus berkerut. Suara tu dah datang. Niatnya hanya satu seperti selalu, sengaja ingin mencabar amarahku. Perlahan kepalaku digeleng sedikit seraya berbisik perlahan buat diriku sendiri.

"It's okay, Ary. He's not worth it. Kau dah biasa hadap dia sebelum ni."

Akhirnya aku bertenang dengan sendirinya dari perasaan huru-hara yg bermain di minda. Tanggapanku serta-merta dibawa pergi saat tubuhku dibawa ke dalam satu pelukan kejap milik Nana. Pelukannya aku balas sebelum tubuhku dipeluk pula oleh satu lagi tubuh sasa milik Jack dari sisi.

Luth sudahpun menayangkan eye roll miliknya.

"You guys are being so dramatic." dia mendengus perlahan. "Dah la buat macam boss sorang je yang pergi sana 6 bulan. Kitaorang ni dah jadi macam roh-roh terbiar pulak dekat sini."

Young Blooded MafiaWhere stories live. Discover now