Ary's POV :
Aku tak suka benda ni. Aku tak suka terlibat dalam perbualan macam ni. Aku dah penat tolak semua benda yg ganggu hidup aku tanpa henti.
Pastinya nanti amarah aku yg akan mengambil alih. Dan syaitan yg menghuni jiwaku benar-benar menyukainya. Dia memuja apabila aku hilang kawalan. Dia mengisi ketagihannya dengan darah mereka yg mengalir hanya keranaku. Menyuap rasa nikmat dan keseronokannya terus jauh ke dalam jiwa dan jantungku. Tertanam di situ, seolah-olah menjadikan aku boneka abadinya.
Mataku yg dipejam rapat perlahan-lahan dibuka, bertembung dengan satu lagi mata yg persis sepertiku. Wajahnya kelihatan merah kerana menahan marah. Wajah yg selalunya berpotensi dalam membuatkan aku hilang kawalan sekaligus memberi makan kepada sang syaitan yg setia menanti.
"Kenapa Ary buat macam tu?!" tengkingan marahnya kedengaran lagi menyoalku.
Riaknya kelihatan tegang sehinggakan urat-urat di dahinya turut timbul dengan mata hazel yg tajam dan lurus merenung ke arah- siapa lagi kalau bukan aku.
"Answer me now, Aryana." keras suaranya memberi arahan kepadaku.
Perlahan-lahan..cebisan bara api di dalamku mulai hidup.
Seperti kebiasaannya, cebisan kecil itu kelihatan sangat cantik dan lembut dalam gerakannya. But beautiful sparkles only for the beginning.
Tanganku naik memeluk tubuh.
"Apa yg Ary dah buat?" aku menyoalnya tanpa mempamerkan riak di wajah.
Renungan tajamnya aku tentang tanpa berniat untuk berganjak.
"Don't act like you don't know, okay? Uncle Malik bagitahu papa yg Ary buat masalah lagi dekat RGH. Kenapa susah sangat nak behave ni? Papa dah tak larat nak hadap parents diaorang semua, Ary faham tak?"
Tengku Ariffin Shah. The biological father. The exact one who has caus the pain that I am suffering now. Too bad I inherited lots of genes from him. Granted, I even change my hair colour because of that.
Rambut hitam kelabunya. Mata brown hazelnya bahkan wajah yg jelas seiras dengannya. Kebanyakan penampilan diriku adalah darinya. Hanya perwatakan mama sahaja yg berjaya mengalir turun kepadaku.
"Ary dengar tak apa yg papa cakap ni?" suaranya kali ini tidak lagi kedengaran keras seperti tadi.
Matanya merenung lama wajahku dengan riak kecewanya.
Nafas berat aku hela keluar. Otakku memainkan semula kata-katanya kepadaku sebentar tadi.
"Kalau papa datang sini semata-mata nak marah ataupun ceramah Ary, you better go home. I don't want to hear anything from you right now, I don't need it."
Kurang ajar? Yeah, you can say all you want. I don't even give a damn.
"Don't be rude, Aryana. I'm your father. Give some respect!" nadanya tinggi di hujung ayat.
Tanpa sedar aku tersenyum sinis.
Respect?
Pastinya, cebisan bara itu tidak akan hanya kekal sebagai bara yg cantik apabila minyak kemarahan dilempar padanya.
Tanpa sedar, langkahku mula diatur perlahan ke arah lelaki itu yg hanya berdiri beberapa langkah di hadapanku. Mataku membesar penuh amaran saat menangkap getaran yg terhasil dari tubuh lelaki itu keranaku, jelas kelihatan bimbang dengan tindakanku yg kini sudahpun mengepal penumbuk di hadapannya.
"I said, " gigiku diketap rapat dengan mata yg tidak lepas merenung ke dalam mata hazelnya. "I don't want to hear anything from you right now. Go home. You're not allowed to be here, understood?"
YOU ARE READING
Young Blooded Mafia
Tajemnica / ThrillerWARNING : This story contains very strong language, drug abuse, and little torturing that might not be suitable for those who are underage. Read at your own risk though, you've been warned. ***** "There's still some time left for you to take a step...