Citra membuka matanya perlahan , kepalanya terasa sangat sakit . Darah kering masih mengalir di pipinya , dia cuba meronta-meronta melepaskan ikatan di badannya , sedar saja dari pengsan dia sudah berada di tempat yang gelap .
Dia cuma ingat yang dia keluar dari rumah pergi ke pintu pagar rumah affan masa majlis pertunang mereka di langsungkan kerana dia dapat panggilan dari orang yang dia tak kenal .
Kepalanya dipukul kuat dari belakang sehingga dia tak sedarkan diri .
"Lepaskan aku la !" Jerit citra kuat . Dia masih meronta kuat tapi sayang ikatan di badannya sangat kuat .
"Tolong !" Jeritnya sekali lagi . Sial la siapa pula yang culiknya kalini , citra memandang sekeliling bilik gelap itu . Kosong , hanya dia seorang yang terikat di kerusi .
"Ish , ingatkan dah keluar dari rumah neraka tu tenang la sikit hidup aku . Rupanya tak " bebel citra seorang diri . Dia buntu macam nak selamatkan dirinya dan dia sangat yakin orang yang di rumah sana pasti tak perasan kehilangannya .
Sedangkan di rumah affan sudah huru-hara dengan kehilangan citra . Lagi-lagi afzan , dia sudah seperti orang mati bini . Matanya tajam memandang laptop yang memain video rakaman cctv , afzan mengengam tangannya bila melihat citra di pukul kuat di bahagian kepala
Shit ! Dia takkan lepaskan orang yang sudah cederakan bakal isterinya .
Ardeela , lestari dan may berusaha menenangkan puan malika yang dari tadi tak berhenti menangis . Mereka bertiga juga risau dengan keselamatan citra , hati mereka juga terbakar melihat sahabat baiknya cedera .
Affan dan izham diam memerhati harriz yang fokus mencari location citra . Nasib la di baju citra mereka selitkan gps kecil di batu berlian , setiap baju tunang mereka ada satu gps kecil . Afzan dapat rasakan musuhnya pasti akan membuat onar di majlis pertunang mereka dan tekaannya tepat .
"Muqris ! Aku dah jumpa location citra" afzan bangun dari duduknya berjalan menghampiri Harriz , mukanya hanya dingin . Dia melihat tanda merah mengelip di laptop milik harriz , bibirnya terukir senyuman sinis .
Afzan merengangkan otot-ototnya , "argh , akhirnya aku keluar juga" ujarnya sinis . sekarang yang kuasai dirinya bukan lagi afzan tapi raden , sisi gelap dalam diri afzan . Matanya berubah menjadi biru gelap , affan dan yang lain perasan perubahan afzan hanya mampu mendiamkan diri .
Kalau raden sudah menguasai tubuh badan afzan jangan harap mereka dapat hentikan kekejam lelaki itu .
"Korang tunggu apa lagi ? Nak tunggu perempuan tu mampus baru nak gerak ?" Itu la raden , tak pernah nak hormat orang . Mulutnya setanding dengan perangai , kejam .
"Jom la , ardel tunggu sini jaga mama" arah affan lembut , ardeela mengangguk kepala mendengar arahan bakal suaminya . Raden mencebik bibir melihat affan bersweet-sweet di depannya .
"Kau kalau nak sweet- sweet kat sini baik tak payah ikut . Nak muntah aku tengok" ujar raden selamba , anak jarinya mengorek lubang hidung yang terasa gatal .
"Kau diam la , nanti kau kahwin hari-hari kau hadap bende sama" balas affan , tangannya lincah mengambil pistol dan masukkan dalam hoodienya . Lepas kehilangan citra mereka semua tukar baju biasa .
"Memang mampus afzan aku buat"
"Dah bodoh , asyik gaduh je berdarah telinga aku dengar korang berdua memekak" marah izham dari tadi dia tahan je bila affan dan raden tak berhenti bergaduh .
Elok-elok peluru dia nak terbenam kat kepala musuh jadi terbenam kat kepala dua beradik ni pula nanti .
"Chill la perempuan tu tak mati lagi" makin geram izham dengan raden yang selamba tu . Harriz menenangkan adik sepupunya dia pun geram juga dengan raden tapi sekarang ni keselamatan citra lagi penting .
"Tadi kau juga beria-ria suruh cepat , sekarang tetiba kau pula yang lambat" ujar izham geram . Raden hanya membuat muka tak bersalah , yang kene culik tu bakal isteri afzan bukan dia . Eh bukan kalau perempuan tu kahwin dengan afzan , citra tu akan jadi isteri dia juga ke ? Ye la dia kan dalam badan afzan , cuma watak je berbeza .
"Oh ye eh ? Jom la" dengan lengang lengok raden berjalan ke pintu rumah . Affan dan yang lain mengikut langkah raden dari belakang , kalau raden sudah keluar dia la yang akan mengantikan tempat affan sebagai ketua .
"Eh kejap !" Affan , izham dan harriz tak sempat menghentikan langkah terus merempuh kuat tubuh raden yang tetiba saja berhenti mengejut .
"Kau kenapa setan , lain kali nak berhenti bagi signal bodoh !" Geram betul izham dengan perangai tak senonoh raden . Kenapa la mamat ni muncul ! Kenapa mesti watak sial yang afzan ciptakan .
"Sebelum nak berperang kita kene mintak restu dulu , nanti kalau mati tak ada la berdosa sangat" raden jalan menghampiri puan malika yang tersedu-sedu di sofa . Dia meraih tangan puan malika , bibirnya mencium lembut tangan tua milik puan malika .
Affan dan yang lain terdiam sekejap , sentap woi . Raden ni sejak dah lama tak keluar terus jadi alim eh .
"Raden janji , raden bawa menantu mama balik dengan selamat" puan malika mengangguk , tangannya mengusap lembut pipi anak lelaki bongsunya . Dia faham dengan keadaan afzan , dia tak kesah kalau raden mengambil alih tubuh anak bongsunya .
"Kamu semua hati-hati" raden dan yang lain mengangguk kepala . Mereka juga mengikut mencium tangan puan malika , first time keluar membunuh mintak restu dekat mak .
"Let's go bebeh !" Ujar raden gembira . Kereta sport mereka laju bergerak ke tempat perculikan citra . 'wait for me baby ' ujar afzan gembira .
Ardeela , lestari dan may masih lagi blur dengan perubahan afzan . Raden ? Siapa pula lelaki tu ? Kenapa perangai dia lain dengan afzan , watak raden lebih aktif dari afzan .
Puan malika mengesat sisa air matanya , dia melihat muka bakal-bakal menantunya yang kelihatan sangat blur .
"Yang tadi tu bukan afzan tapi raden sisi gelap afzan" belum sempat mereka hendak menanya lebih lagi puan malika terlebih awal membuka mulut menerang kepada mereka .
"Sisi gelap ?" Puan malika mengangguk kepala , senyuman sayu terukir di bibir puan malika .
"Maksud mama afzan ada penyakit split ?" Soal ardeela , sekali lagi puan malika mengangguk kepala . Dia tahu serba sedikit tentang penyakit split ni , di kolej dulu dia pernah ambil bidang psikologi .
"Dah lama ke afzan ada penyakit split ni mama ?" Soal may pula , tubuh fairah yang tertidur di atas ribanya di betulkan sedikit . Budak kecil ni asyik nak tidur je kerja pantang ada peluang .
"Dah lama , dulu kerap juga raden muncul tapi lepas afzan cuba kawal raden jadi jarang nak tengok raden muncul , dan lepas je citra masuk dalam keluarga mama raden tu ibarat dah tak wujud dalam badan afzan" terang puan malika , ardeela dan yang lain mengangguk kepala . Mereka tak mahu menanya lebih lagi , cukup la sekadar tahu kewujudan raden dalam tubuh afzan .
...
Arghhhhh kenapa rasa macam makin merepek eh ? 😭
Disebabkan hari sabtu tak sempat update chapter baru so harini saya update 2 chapter . Ingatkan nak buat 4 chapter tapi otak saya tak memberi kerjasama 😭🙏
So tunggu la hari jumaat sabtu dan ahad minggu depan .
Thank you kepada semua yang support cerita Ardeela , saya hargai sangat-sangat .
Jangan lupa vote ye semua ! Loveyou ;)
KAMU SEDANG MEMBACA
01 | Affan muqrey : Her protective husband[C]
Action[BOOK 1] [This Ardeela Medina and Affan Muqrey love story] Ardeela Medina. Seorang gadis yang pendiam dan dingin, dia mempunyai kelebihan untuk melihat makhluk halus dan kelebihan itu menghuru harakan hidupnya. Kehilangan orang yang dia sayang menj...