Kevin menghempas badannya di atas katil empuknya . dia meraup muka kasar , dalam otaknya tak berhenti memikirkan kejadian di kedai bunga milik buah hatinya . hatinya cemburu melihat kemesraan ardeela dengan lelaki yang dia tak kenal di kedai bunga tadi .
Kevin termenung lama , dia kah yang terlambat menyata cintanya pada ardeela ?
felicia yang lalu di bilik kevin menghentikan kakinya saat melihat tubuh sahabatnya yang terbaring terlentang di atas katil . macam biasa tanpa mengetuk pintu felicia selamba masuk bilik kevin , dia berjalan menghampiri kevin yang tak berhenti termenung kipas syiling .
kepalanya juga mengikut memandang kipas syiling , apa yang dipandang kevin pun dia tak tau . mungkin kevin sedang memikir mahu tukar kipas baru agaknya .
"woi" sapaan kasar felicia menyentak kevin yang seronok termenung , anak mata hijau kevin mengalih memandang wajah bersih felicia yang sudah baring di sebelahnya . sejak bila perempuan ni masuk dalam biliknya pun dia tak tahu .
"kau ni suka betul masuk bilik aku tanpa izinkan" ujar kevin malas , dia membalikkan badannya membelakangi felicia , dia tak ada mood mahu melayan perangai tak senonoh felicia . "pernah ke aku masuk bilik kau minta izin ? tak pernahkan , macam la tak biasa kau ni . kau kene ingat bilik kau bilik aku juga" ujar felicia selamba
dia menelentangkan badannya , kepalanya menoleh memandang belakang badan kevin . "kau okay tak jihan ?" soal felicia , sejak kevin balik perangai lelaki itu lain . Kevin diam tak menjawab persoalan felicia .
felicia yang melihat kevin tak membalas soalannya terus bangun dari baringnya , laju kepalanya diletakkan di atas baru lelaki itu . "Jihan ? are you okay ? ada problem cerita la kat aku" ujarnya lembut . bahu kevin di usap perlahan , kepalanya masih lagi di bahu lelaki itu .
"okay" ujar Kevin sepatah
felicia tak puas hati mendengar jawapan kevin terus menarik tangan kevin supaya bangun menghadapnya . dengan terpaksa kevin bangun , muka malas terpampar di wajah hensemnya yang mampu mencairkan mana-mana perempuan termasuk la felicia .
pipi bersih kevin ditekup lembut , anak mata hazel cerahnya bertembung dengan anak mata hijau milik kevin lama . "jihan" panggil felicia lembut
"hm" sahut kevin perlahan
"kita dah kawan lama kan ? aku tahu kau tengah serabut . cuba cerita dekat aku apa problem kau ?"ujar felicia sambil mengelus pipi kevin lembut , kevin menikmati usapan lembut felicia . dia terus menjatuhkan kepalanya di bahu gadis itu .
"dalisha" panggilnya lembut
"hm" sahut felicia , tangannya tak berhenti mengusap kepala kevin di bahunya .
"aku lambat sangat ke ?" berkerut dahi felicia , lambat ?
"lambat apa ? lambat taubat ke jihan ? ya Allah Jihan kau dah nak mati ke ? kau nak tinggalkan aku sorang-sorang ke ? aku tak sedia lagi kau nak tinggalkan aku , hutang kau banyak dengan aku" kevin memutar mata ke atas , mula dah drama queen felicia ni .
pinggang ramping felicia di cubit perlahan . "adoi , sakit la" gadu felicia sambil menggosok pinggangnya .
"serious sikit boleh ?" kevin menjeling tajam muka felicia yang tersengih macam kerang busuk didepannya , kevin kembali meletakkan kepalanya di bahu felicia . kedua tangannya memeluk pinggang ramping felicia . dia selesa memeluk tubuh felicia dari perempuan lain , dia sendiri tak tahu kenapa .
"okay la , sorry . apa maksud kau lambat sangat tu ?" soal felicia dengan nada lembut
"tadi aku pergi kedai bunga deela" mendengar sebaris nama yang keluar dari mulut kevin menyentak felicia , dia termenung seketika . "lepastu ?" ujarnya perlahan .
"dia dah ada lelaki lain" felicia cuma diam , dia tahu hal itu . dia tahu siapa lelaki yang di maksudkan oleh kevin kerana waktu pertunangan ardeela dia menghadiri majlis itu . felicia sudah lama berkawan dengan ardeela cuma tak serapat dengan yang lain .
"aku lambat sangat ke nak cakap dekat dia yang aku ni cintakan dia sangat-sangat" hancur hati felicia mendengar luahan kevin . Ya Allah kau kuatkan la hatiku , berpuluh tahun mereka berkawan tak tipu la kalau felicia cakap dia tak jatuh cinta pada kevin . orang cakap lelaki dan perempuan tak boleh berkawan berdua nanti akan timbul perasaan cinta dan itu yang di rasakan oleh felicia saat ini .
'aku pun lambat juga jihan' bisiknya dalam hati .
"jihan kekadang kita kene ingat , tak semua yang kita impikan akan menjadi milik kita . mungkin dia bukan jodoh kau , Allah tu dah tetapkan masing-masing jodoh yang terbaik . melepaskan benda tu memang menyakitkan tapi mana tahu nanti akan ada yang lagi terbaik akan datang dalam hidup kau" ujar felicia panjang lebar dengan penuh maksud , kata-kata itu untuk dirinya juga
Kevin terdiam sejenak , otaknya mencerna ayat-ayat felicia satu persatu . kadang kala betul juga apa yang dikatakan felicia , akan tetapi hatinya sudah terlajur cinta pada ardeela saat pertama kali bertemu gadis itu . baginya tiada sesiapa yang mampu merampas ardeela darinya . gadis itu hanya miliknya
"tapi aku cintakan dia sangat-sangat dalisha , tak ada satu perempuan pun yang mampu buat aku jatuh cinta macam mana aku cintakan dia" felicia mengangguk kepala , dia berusaha menahan air matanya dari mengalir di hadapan kevin . felicia menarik nafas dalam
"jihan cinta perlukan pergorbanan , kalau kau cintakan dia kau kene biarkan dia bahagia dengen pilihan dia" ujar felicia sambil tersenyum terpaksa
'aku pun korbankan cinta aku dekat kau jihan' sambungnya dalam hati , bertapa hancurnya hatinya hanya Allah saja yang tahu .
"aku tak mampu"ujarnya sebak , pertama kalinya felicia melihat kevin jatuh seteruk ini . dia sedar bertapa kuatnya cinta kevin pada ardeela sehingga lelaki itu meneteskan air matanya
"kau tak cuba dah cakap tak mampu , ramai lagi perempuan yang terbaik untuk kau" felicia menepuk bahu kevin lembut "dah la aku ada kerja ni , jangan lupa makan aku dah masak untuk kau" sambungnya lagi . felicia terus meninggalkan kevin di bilik lelaki itu , laju kakinya melangkah masuk ke dalam biliknya yang bersebelahan dengan bilik kevin.
sebaik saja dia menutup pintu , air matanya merembes laju membasahi pipi licinnya . dia terduduk di belakang pintu , tangannya menekup mulut mengelakkan tangisannya di dengari kevin .
"sakit mama , hati dalisha sakit" gumannya perlahan . tangannya mengengam baju kuat , dia lemah saat ini . lemah kerana cintanya tak kesampaian.
melepaskan sesuatu yang belum tentu menjadi milik kita memang menyakitkan . kevin sakit kerana dia terlambat menyatakan cintanya pada ardeela tanpa dia sedar felicia juga sakit menahan cinta yang terlalu lama padanya .
...
Poor my baby felicia ;(
Sorry semua sebab mey lambat update hari ni hehe :v
Siapa rindu nina angkat kaki !!
KAMU SEDANG MEMBACA
01 | Affan muqrey : Her protective husband[C]
Aksi[BOOK 1] [This Ardeela Medina and Affan Muqrey love story] Ardeela Medina. Seorang gadis yang pendiam dan dingin, dia mempunyai kelebihan untuk melihat makhluk halus dan kelebihan itu menghuru harakan hidupnya. Kehilangan orang yang dia sayang menj...