43 🦋

4K 352 64
                                    

"Aku terima nikahnya eryna dahlia leora binti farwish leon dengan mas kahwinnya rm50 ringgit tunai"

"Sah ?"

"Sah"

"Alhamdulillah"

dengan sekali lafaz eryna sah menjadi isteri arfan walaupun terpaksa .

Eryna memejam erat matanya , tangannya mengigil saat menadah tangan . Tubir matanya mula memanas , hari ni saja dia dah banyak membazirkan air mata .

Keluar saja dari pejabat agama , eryna terus meluru menghampiri keluarganya di kereta meninggalkan arfan di belakang .

"Eryna ikut mama dengan papa balik boleh ?" Pinta eryna perlahan , dia tak mahu mengikut arfan pulang ke rumah tuan dahlan .

"Suami ada , ikut suami kamu tu balik" ujar encik farwish tanpa memandang wajah anak keduanya , dia masih lagi kecewa dengan eryna

"Please papa" rayunya sekali lagi .

"Mama" kini eryna merayu pada puan marlinda , tangan mamanya dia raih perlahan sebelum di gengam lembut .

Puan marlinda hanya mampu mengusap kekura tangan anaknya dalam kereta . "Eryna sekarangkan dah kahwin , jadi eryna kene la ikut suami eryna" tangan kanan puan marlinda naik mengelus lembut pipi anaknya .

Walaupun eryna selalu buat dia naik angin , dia tetap sayangkan eryna seperti anaknya yang lain . Eryna menggeleng kepala laju , matanya mula berkaca-kaca

"Eryna tak nak mama" air mata eryna mula mengalir perlahan di pipi mulusnya . Arfan memutar mata ke atas melihat drama air mata yang di buat isterinya .

"Sayang , jom balik ikut abang eh" arfan sengaja melembutkan suaranya di depan mertuanya . Dia meraih bahu isteri yang baru di nikah berapa minit tadi dengan lembut .

"Eryna ikut suami kamu ye , nanti ar ada masa bawa la eryna balik rumah kami" pesan puan marlinda lembut , arfan mengangguk kepala perlahan

Tanpa membuang masa encik farwish terus menggerakkan kereta meninggalkan eryna dan arfan di luar pejabat agama , tuan dahlan pula awal-awal sudah berangkat pulang ke rumah bersama ardeela dan affan .

"Tak payah nak menangis sangat la" ujar arfan kasar , dia menarik kasar lengan eryna menuju ke keretanya yang parking tak jauh dari mereka .

"Sakit la arfan" eryna meronta perlahan untuk melepaskan cengkaman arfan di lengannya namun cengkaman suaminya sangat kuat

Arfan membuka pintu kereta dengan kasar , badan eryna di tolak perlahan supaya masuk ke dalam perut kereta . Dia hanya diam tanpa mengeluarkan sebarang suara , kereta Lamborghini miliknya berderung kuat meninggalkan pejabat agama .

"Kita nak pergi mana arfan ?" Soal eryna pada suaminya namun arfan hanya dia seperti tadi . Suara eryna seperti angin di telinga arfan , raut wajahnya hanya tenang membawa kereta .

Eryna juga menutup mulutnya selepas melihat tiada pembalasan dari suaminya , dia menunduk kepala kebawah sambil bermain dengan tangannya .

Sampai saja di satu rumah banglo besar , arfan membelok keretanya masuk ke halaman rumahnya . Mata eryna tak berhenti memerhatikan kawasan banglo mewah di hadapannya .

Sebaik saja kereta arfan berhenti , dia terus menghadap ke arah isterinya . "Aku nak kau tutup mulut bila masuk dalam rumah ni nanti" ujar arfan sambil memandang wajah cantik isterinya .

"Kenapa" soal eryna takut , pandangan tajam arfan sangat menakutkan dirinya saat ini .

"Aku cakap tu ikut je la ! Tak payah banyak tanya" bentak arfan kuat , terangkat bahu eryna mendengar bentakkan arfan . Baru kahwin dah kene bentak , kalau hari-hari macam mana la nasibnya nanti

01 | Affan muqrey : Her protective husband[C]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang