41 🦋

4.1K 342 5
                                    

"muqrey" affan tersentak bila bahunya di tepuk dari belakang . Dia memusing kepalanya ke belakang untuk melihat siapa yang menepuk bahunya tadi .

"Eh lissa bila sampai ?" Melissa tersenyum manis sebelum duduk di kerusi berhadapan dengan affan .

"Baru je , eh murqey mana ?" Affan cuma mengangkat kedua tangannya ke atas , "entah la mungkin dekat atas tidur lagi kut , pergi la tengok . Dia tu nak you yang kejutkan kalau orang lain kejut sampai kiamat pun dia tak nak bangun"

Melissa gelak kecil mendengar bebelan affan , "okay la i pergi tengok dia dulu" affan mengangguk kepalanya tanpa melihat melissa yang menuju ke bilik abang kembarnya .

Melissa masuk ke bilik tunangnya dengan perlahan , dia mengintai sedikit kepalanya di pintu bilik affin . Melissa menjengket-jengket perlahan menghampiri tunangnya yang tengah sedap tidur meniarap di atas katil .

Dalam kiraan satu , dua , tiga melissa terus melompat di atas badan affin . "Sayang wake up !"

"Opocot mak kau" affin melatah bila terasa beban di atas badannya , dia memusingkan kepalanya kebelakang , wajah comel melissa menghiasi retina matanya

"Baby , apa you ni sakit belakang i tau"

"Wake up sayang , sekarang ni dah pukul berapa , bangun cepat . Hari ni kan kita nak pergi fitting baju wedding kita , nanti lambat pulak"

Tangan affin mengambil jam loceng di sebelahnya , dia melihat jam dengan sebelah mata . Matanya masih lagi terasa mengantuk

"I still mengantuk la baby" affin kembali meletakkan kepalanya di bantal . Melissa terus memuncungkan bibirnya

"Sayang you nak kahwin dengan i ke tak ni ? Fine kalau you tak nak kahwin dengan i , i cari lelaki lain . Bye !" Melissa terus melangkah pergi keluar dari bilik tunangnya

Baru selangkah dia berjalan affin laju menarik lembut tangan melissa sehingga gadis itu terduduk semula di atas katil

"Okay okay i siap sekarang , jangan la kahwin dengan lelaki lain . I dah 8 tahun tau kejar you"

Melissa menyimpan senyuman , mukanya sengaja dibuat merajuk .

"Jangan merajuk okay , lepas kita fitting baju kita pergi dating nak ? Kita kan dah lama tak pergi date berdua" affin terus memujuk tunangnya .

"Janji ?"

"Janji !" Mereka berdua menyatukan jari kelingking bersama .

"Pergi siap cepat , i tunggu dekat bawah okay" affin mengangguk kepala perlahan , melissa menepuk-nepuk pipi tunangnya supaya segar .

"Cepat tau jangan lambat" melissa terus keluar dari bilik affin dan menuju ke dapur .

"Eh melissa bila sampai" puan malika meletakan dulang yang berisi teh di atas meja , melissa menghampiri bakal mak mertuanya lalu mengucup lembut tangan puan malika

"Baru je sampai mama tadi pergi kejut qey kejap" puan malika mengangguk kepala , dia faham sangat dengan perangai anak sulungnya tu . Manja sangat dengan melissa .

"Duduk la lissa kita minum teh sama-sama sebelum tunggu murqey bersiap . Dia tu kalau bersiap mengalahkan perempuan"

Melissa tergelak kecil mendengar puan malika mengutuk tunangnya . Dia mengambil tempat kerusi kosong di sebelah puan malika .

Affan , afzan , harriz , izham , emerson dan qaiser juga ada di meja makan menikmati air teh buatan puan malika .

"Eleh mama , dia pun sama kalau siap berjam-jam sama la macam abang qey"

01 | Affan muqrey : Her protective husband[C]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang