Affan masuk ke dalam bilik dengan siulan gembira , sesekali dia ketawa gembira teringat peragai syezrin di office tadi .
Masuk saja ke dalam bilik dia melihat isterinya sedang duduk di depan cermin make up . Terus mati siulan gembiranya .
Wajahnya terus berubah menjadi ketat . Ardeela yang perasan perubahan wajah suaminya terus tersenyum sinis .
"Puas dah ?" Tanya ardeela secara tiba-tiba . Affan mengerut dahi mendengar soalan isterinya .
"Puas apa ?" Balas affan dengan dingin .
"Puas bercium dengan syezrin" kata ardeela selamba .
Deg .
Badan affan kaku mendengar kata-kata isterinya . Jangan cakap yang ardeela melihat dia bercium dengan syezrin di pejabat tadi .
"Mana ada , apa yang sayang merepek ni" affan cuba berdalih . Ardeela terus bangun dari duduknya dan menghampiri suaminya . Dia menayangkan skrin telefon di depan mata affan .
Terus bulat mata affan bila melihat skrin telefon itu . Gambar dia bercium dengan syezrin memenuhi skrin telefon ardeela .
"Still nak berdalih lagi ?" Tanya ardeela perlahan , kini matanya mula berkaca-kaca . Affan memandang mata isterinya yang mula mengalirkan air mata .
"Ma-macam mana sayang dapat gambar tu ?" Tanya affan tergagap-gagap . Ardeela menghapuskan air mata yang tak berhenti mengalir dengan kasar .
"Saya sendiri yang tangkap . Kenapa ?" Kata ardeela . Sekali lagi affan terkejut . Dia memegang kedua lengan isterinya .
"Sayang tu semua salah faham" kata affan , ardeela menepis kasar tangan affan di lengannya .
"Salah faham ? Awak cakap salah faham affan ? Saya nampak semuanya . Awak langsung tak tolak ciuman dia . Awak terima je dia cium awak kan . Kenapa ? Awak dah mula sukakan dia ke affan ?" Tanya ardeela , panggilannya juga berubah . Affan menggeleng kepala laju .
"Tak sayang -" belum sempat affan menghabiskan ayatnya ardeela terus menarik kolar bajunya .
"Ni , ni apa ? Tak cukup lagi bukti ?" Kata ardeela sambil menunjuk kesan lipstick di kolar baju affan . Terbuntang mata affan melihat kesan itu . Ardeela melepaskan kolar baju suaminya dengan kasar .
Dia terus keluar dari bilik dengan berjurai air mata . Affan cuba mengejar langkah isterinya . Namun tak sempat ardeela sudah pergi membawa kereta keluar dari perumahannya .
Yang lain yang mendengar pergaduhan affan dan ardeela terus keluar dari bilik . Mereka melihat affan sudah terduduk di luar dengan wajah yang kusut .
"Kau apahal abang ?" Tanya afzan . Baru saja mulutnya hendak buka menanyakan lagi soalan terhenti bila melihat kolar baju abang ada kesan lipstick .
Dia kenal warna lipstick itu . Sebab kak iparnya tak suka pakai lipstick merah pekak macam tu . Dengan perasaan marah afzan menghampiri abangnya sebelum melepaskan satu tumbuhan di pipi affan .
Affan terkejut , dia memandang wajah adiknya yang jelas kemarahan .
"Kau pahal tumbuk aku" tengking affan kuat .
"Kau tu yang pahal , isteri kau lari sebab kau curang kan bodoh !" Afzan juga membalas tengking abangnya . Semua yang mendengar kata-kata afzan terkejut besar .
"Aku tak curang sial" afzan mencengkam kuat kolar baju abang
"Kalau kau tak curang , kesan lipstick dekat baju kau tu siapa punya ? Kau ingat aku bodoh tak kenal siapa punya warna lipstick tu ? Kau kenapa abang ? Mana affan yang dulu ? Kau bagi balik abang aku yang dulu sial" kata afzan dengan nada tegas . Affan melepaskan kasar cengkaman afzan di kolar bajunya .
Affan terus pergi masuk ke dalam , dia mengambil kunci kereta dan telefonnya . Affan terus pergi meninggalkan mereka semua di luar rumah tanpa bercakap sepatah perkataan .
Affan memandu kereta dengan laju . Dia menelefon seseorang .
"Hello"
"Hello syezrin , boleh i datang rumah you tak" syezrin yang baring meniarap terus bangun . Dia memandang telefonnya lama . Betul ke apa yang dia dengar ni .
"Hello ? Syezrin ?" Panggil Affan bila tiada sahutan di telefonnya .
"Boleh-boleh nanti i share location dekat you" kata syezrin dengan gembira .
"Okay" affan terus matikan panggilan . Dia bergerak ke rumah syezrin bila dapat location gadis itu .
Isterinya ? Nanti nanti dia pujuk sekarang dia perlukan seseorang untuk menghilangkan rasa sakit hatinya .
Syezrin terus menyiapkan segala peralatan untuk membuat affan menjadi miliknya .
Dia sudah tersenyum lebar melihat kereta affan masuk ke dalam perumahannya .
Buka saja pintu affan terus memeluk tubuhnya . Syezrin terkaku sebentar . Namun dia tetap membalas pelukan affan .
Syezrin ada terfikir juga kenapa affan tetiba berubah menjadi lembut kepadanya tapi dia biarkan saja . Asalkan affan mula mendekatinya .
"Masuk la nanti jiran nampak habis kita kene kahwin free" kata syezrin .
"Apa salahnya kahwin dengan youkan" kata affan selamba .
"Kenapa tetiba datang sini ?" Tanya syezrin sebaik saja mereka berdua duduk di atas sofa .
"I gaduh dengan isteri i tadi . Dia tahu yang kita bercium dekat office tadi" kata affan perlahan . Syezrin membuat muka terkejut .
"Macam mana dia tahu" tanya syezrin yang berpura-pura sedangkan dia tahu yang ardeela melihat mereka bercium di office tadi .
Affan mengangkat kedua bahunya . "You mesti hauskan ? I buatkan air untuk you" kata syezrin lembut . Affan mengangguk kepala perlahan
Syezrin terus bangun dari duduknya dan berlaku ke dapur . Dia mengambil air jus oren yang sudah siap di sedia olehnya .
Syezrin menghampiri affan dengan senyuman sinis . Dia menyerahkan satu air pada affan . Dengan rakus affan meminum air itu sehingga habis .
Habis saja minum air itu , affan bangun secara tiba-tiba . Syezrin terkejut . "K-kenapa ?" Tanya syezrin dengan gagap .
"I nak pergi toilet kejap nak kencing"kata affan selamba , syezrin melepaskan nafas lega . Dia segera menunjukkan tandas dalam biliknya .
Affan segera masuk ke dalam tandas . Sementara affan di dalam tandas , syezrin mengemas sedikit katilnya . Dia duduk di katil miliknya dengan gembira .
Senyuman syezrin lebar bila affan keluar dari bilik air dengan terhuyung-hayang . Mesti ubat di dalam air itu sudah berfungsi .
Syezrin laju menghampiri affan dengan wajah yang sengaja dibuat risau
"You kenapa affan ?" Tanya syezrin risau . Affan memegang kepalanya yang terasa pening .
"Entah la kepala tetiba sakit" kata affan perlahan sebelum semuanya menjadi gelap . Syezrin yang melihat affan yang tak sedarkan diri terus membawa lelaki itu di katilnya .
Sekali lagi dia tersenyum sinis . Dengan perlahan syezrin membuka satu persatu baju affan . Begitu juga dengannya .
"Bye bye ardeela"
...
Sowey semua uhuk uhukkk ;)
Sebenarnya idea mey semakin hilang , so mey buat je la affan curang tak apa kan ?
KAMU SEDANG MEMBACA
01 | Affan muqrey : Her protective husband[C]
Ação[BOOK 1] [This Ardeela Medina and Affan Muqrey love story] Ardeela Medina. Seorang gadis yang pendiam dan dingin, dia mempunyai kelebihan untuk melihat makhluk halus dan kelebihan itu menghuru harakan hidupnya. Kehilangan orang yang dia sayang menj...