sepasang kaki melangkah perlahan ke arah katil izham , tubuh izham yang masih terbaring kaku di pandang dengan pandangan kosong . Dia memandang sekeliling yang tak ada satu orang pun kecuali dia dan izham , mask hitam di mukanya di betulkan sedikit agar tidak kelihatan wajahnya .
"kau ni menyusahkan kerja aku je"ujar lelaki itu dengan nada geram . Satu tangan dimasukkan ke dalam poket baju doktor yang tersarung dibadannya , picagari yang terisi cecair jernih di keluarkan . "Harap kau cepat mampus la hahaha" ujarnya sambil ketawa kecil namun kedengaran sangat sinis , dia mencucuk jarum picagari ke tiub air yang bersambung dengan izham . Lelaki itu tersenyum sinis disebalik masknya sebaik saja badan izham mula mengelupur kuat di atas katil
lepasni tak ada lagi halangan untuk dia musnahkan keluarga besar Felix Dianxander . "woi !" lelaki itu tersentak bila mendengar suara lestari di belakangnya 'shit !' carutnya dalam hati .
Laju kakinya berlari meninggalkan ruangan bilik izham tapi lestari lebih tangkas menendang belakang lelaki itu sehingga lelaki itu jatuh ke lantai . "Sial kau buat apa dekat suami aku ha" soalnya kasar . Dia cuba untuk membuka mask di muka lelaki misteri itu namun lelaki itu cepat-cepat menendang kuat sisi kanan tangannya .
Lestari yang belum siap sedia terperlanting ke dinding hospital . Dia meringis sedikit sambil memegang tangan kirinya , lelaki misteri itu laju-laju berlari meninggalkannya . Dalam hati lestari dia sudah mencarut , memaki dan segala mem la .
Lestari bangun dengan cepat untuk menekan butang memanggil doktor . "Cepat la bodoh , mati laki aku nanti tak pasal-pasal jadi janda" bebelnya perlahan , tangannya tak berhenti menekan butang itu .
"Kenapa ni ?" Tanya seorang nurse kepada lestari , dia dan seorang lagi nurse cepat-cepat menahan tubuh izham yang mula kekejangan . "Mana la aku tahu , kau nampakkan dia macam mana" ujar lestari dengan kasar , dia tengah sakit hati boleh pula nurse tanya soalan mintak kaki .
"Puan sial tunggu kat luar" kepala lestari laju memandang doktor aiman dengan pandangan tajam . "Kau sialkan aku ?" Makin panas hatinya bila disialkan dengan doktor .
Doktor aiman laju menepuk dahinya "ya Allah maaf puan , maksud saya puan sila tunggu dekat luar" laju doktor aiman membetulkan ayatnya . Lestari mengangguk kepalanya dan terus melangkah keluar dari bilik izham .
Affan , afzan dan harriz datang menghampiri lestari yang kelihatan sangat cemas di luar bilik izham . "Asal ni ?" Soal afzan sebaik saja mereka sudah berada di hadapan lestari .
"Tadi ada seorang lelaki dia pakai baju macam doktor tapi lestari tak pernah nampak pun dia dekat sini" lestari meraup sebentar wajahnya , dia cuba menahan sebak yang mula muncul dalam dirinya .
"Lelaki tu cuba nak bunuh izham , lestari masuk badan izham dah mula kekejangan" sambungnya lagi , kini air matanya mula mengalir . Rasa takut semakin kuat mengalir dalam badannya
"Lestari ada nampak muka lelaki tu ?" Kini giliran affan menanya kepada lestari tapi lestari hanya menggeleng kepalanya .
"Lestari tak sempat nak tengok muka dia , masa lestari nak buka mask lelaki tu cepat-cepat lelaki tu sepak lestari" ujar lestari , tangan kanannya mengosok tangan kirinya yang terasa sengal .
Afzan mengengam kuat kedua tangannya . "Nanti apa-apa info pasal izham kau terus bagitahu aku" afzan menepuk bahu harriz sekejap sebelum meninggalkan mereka . "Kau nak pergi mana" jerit harriz perlahan , "nak jumpa babi" balas afzan dengan selamba . Semua pengunjung dihospital memandang mereka berdua yang seperti monyet menjerit-jerit di dalam hospital .
"Dia bela babi ke ?" Soal harriz pelik pada affan . Dia mengaru kepalanya yang tak rasa gatal , affan hanya mengangkat kedua bahunya .
"Ye la kot tapi asal la dia tak bawak kau"
"Kenapa nak bawak aku ?" Makin pelik harriz memandang affan yang selamba di sebelahnya , wajah lestari di pandang dengan muka blur . Lestari hanya membuat tak tahu , malas dia nak layan perangai blur harriz . Baik dia tunggu suaminya yang sedang di rawatan di dalam .
"Kau kan babi belaan dia" balas affan tanpa nada .
"Astaghfirullahallazim" harriz mengucap sebentar mendengar jawapan affan , dia mengusap dadanya perlahan .
"Lah , insaf dah ke ? Setan dalam badan kau dah lari ?" Harriz mengentap bibirnya menahan geram apabila disindir affan . Sabar is sabar , nasib abang kalau bukan abang dah lama masuk hospital . Duduk sebelah katil dengan izham baru tahu .
Doktor aiman melangkah keluar dari bilik izham , raut mukanya kelihatan murung . Lestari laju menerpa ke arah doktor aiman "doktor macam mana dengan suami saya ?dia hidup lagi kan ? Belum mati lagi kan ?" Bertubi-tubi dia menanya soalan kepada doktor aiman .
Doktor itu hanya mengeluh sedikit , dia hanya menggeleng kepalanya dengan raut wajah sedih . Lestari terus mengengam kuat kolar baju doktor aiman , lagi sekali doktor aiman terkejut beruk . Haritu mak sekarang bini lepas ni siapa pula tarik kolar ni .
"Kau cakap betul-betul sebelum penumbuk aku ni melekat kat muka kau" lestari menunjuk sebuku penumbuk dihadapan muka doktor aiman , laju doktor aiman menaikkan kedua tapak tangannya . Ya Allah isteri siapa gangster sangat ni
"Ke..keadaan tuan izham se....semakin teruk ce... cecair yang masuk dalam badan tu..tuan izham lagi melambatkan degupan ja...jantung tuan izham" tergagap-gagap dia menerangkan keadaan izham kepada lestari dan yang lain .
Lestari melepaskan gengaman di kolar doktor aiman , dia terduduk mendengar keadaan suaminya yang semakin buruk . Air matanya semakin lebat mengalir , ardeela , citra dan may yang baru saja sampai tergamam sebentar . Mereka bertiga laju menerpa ke arah lestari yang sudah menangis teruk .
Tubuh lemah lestari di tarik masuk dalam pelukan mereka . Mereka bertiga cuma menenangkan sahabat mereka , hati mereka bertiga juga sedih mendengar khabar berita tentang izham . Affan dan harriz pula sudah terduduk termenung di kerusi berhampiran bilik izham .
"Kenapa , kenapa dia nak bunuh suami aku" ujar lestari lemah , dia tak kuat . Dia takut kehilangan suaminya , dia baru saja kahwin dengan izham terus dapat dugaan yang sangat sukar dia terima .
"Shhh , kitaorang ada zahsy" pujuk ardeela sambil memeluk kuat tubuh sahabatnya .
"Awakkk" raungnya sambil mengengam kuat lengan ardeela .
Di hujung dinding hospital lelaki tadi sentiasa berada disitu cuma dia menukar bajunya supaya tak dikenali lestari , dia mengengam tangan dan menumbuk dinding hospital perlahan "Sial tak mati lagi lelaki tu" ujarnya kesal , lelaki itu terus meninggalkan hospital dengan perasaan marah .
KAMU SEDANG MEMBACA
01 | Affan muqrey : Her protective husband[C]
Akcja[BOOK 1] [This Ardeela Medina and Affan Muqrey love story] Ardeela Medina. Seorang gadis yang pendiam dan dingin, dia mempunyai kelebihan untuk melihat makhluk halus dan kelebihan itu menghuru harakan hidupnya. Kehilangan orang yang dia sayang menj...