Zarith Furqan yang baru sahaja selesai berkubang di dalam kolam ikan milik Tengku Hanis itu, segera keluar dari kolam apabila terlihat kelibat tokmama nya yang sedang berjalan keluar.
Segera dia berlari terkedek-kedek masuk ke dalam rumah.
Melopong mulut Tengku Hanis apa bila melihay anak-anak ikan Arowana bergelempangang di atas rumput.
" MUHAMMAD ZARITH FURQAN TENGKU MUHAMMAD HIZZWAN !!! " jerit Tengku Hanis. Wajah yang kian kemerahan jelas terlihat.
Zarith melangkah mendekati Tengku Hanis dengan wajah yang tidak bersalah.
Wajah merah milik neneknya langsung tidak dipedulikan.
" Awak kan yang letak ikan-ikan tokmama atas rumput ni?" Tanya Tengku Hanis dengan penuh kesabaran.
" Yup, Zarith yang letak " jawab Zarith selamba.
" Kenapa letak dekat rumput?" Tanya Tengku Hanis kembali.
" Baba cakap tumbuhan menghasilkan oksigen. Jadi Zarith letak la dekat rumput. Baru la dia boleh hirup oksigen " balas Zarith lalu melanhkah mendekati basikal miliknya. Basikal ditunggang mengilingi perkarangan rumah banglo itu.
Tengku Hanis menepuk dahinya.
Dia ingat arowana ni mur mur ke? Ya allah kuatkanlah hati hambamu ini
Ujar Tengku Hanis di dalam hati. Sayang Cucu punya pasal kan.
Hizzwan masuk ke ruang dapur untuk makan bersama keluarga tersayang. Jujur sebenarnya dia pun gerun melihat kelakuan mamanya hari ini kerana wanita berumur itu sering menghadiahkan jelingan buatnya.
Dia melabuhkan punggung di sebelah anak lelakinya.
" Hi baba hesmes " tegur Zarith kepada Hizzwan. Hizzwan menghadiahkan senyuman buat anak lelakinya.
Syafiqha meletakkan macaroni untuk Zarith di atas meja. Lalu dia duduk di sebelah anaknya.
" Mama, are you okey? What happened in this house while im at work? " Tanya Hizzwan pelik.
Tengku Hanis meletakkan sudu dan garpu di atas pinggan.
" Anak kesanyangan awak ni dia pergi letak ikan-ikan mama dekat atas rumput. Mampos semua anak-anak ikan mama " adu Tengku Hanis.
Hizzwan memandang wajah innocent milik anaknya.
Kepala anaknya dipegang lalu ditolehkan memandangnya.
" Betul ke anak baba ni? Bapak la relaks siakk kau ni. Kau tak rasa berdosa ke? Ingat harga arowana tu macam anak ikan puyu ke?" Tanya Hizzwan tidak percaya.
Hampir belas ribu untuk seekor ikan. Hizzwan mengeluh seketika. Sabarlah duhai hati.
Setelah selesai makan, Hizzwan naik ke bilik. Fiqha yang sedang menyisir rambutnya yang paras dada itu dilihat. Lantas pinggang ramping milik isterinya dipeluk dari belakang. Zarith tak ada dalam bilik tau korang..
Fiqha yang sedang menyisir rambut itu tersentak apabila merasakan terdapat tangan yang melingkari pinggangnya.
Pipi ploless milik Hizzwan dikucup perlahan. Dia sendiri tidak sangka bahawa secrets admire sewaktu di bangku sekolah telah berjaya ditawan oleh dirinya.
"Sayang, Zarith dah nak masuk 3 tahun dah" ujar Hizzwan. Sambil mengucup lembut pipi mulus isterinya.
"Lepas tu?" Soal Fiqha pelik. Takkan nak tambah lagi. Baru ingat nak tutup kilang.
"Eishhh sayang ni. Mana ada" balas Hizzwan. Suka hati saja tuduh-tuduh. Tapi kalau nak bagi boleh je.
"Tapi boleh ke klau biy nak?" Tanya Hizzwan sambil menayangkan wajah miang buluh nya.
Fiqha mencubit manja perut suaminya.
"NOOO HAHAHAHAHA SAKIT LA SAYANGG. BIY GURAU JE LAA" balas Hizzwan lalu melepaskan tawanya.
Hizzwan bercadang ingin membawa isterinya yang tersayang pergi bercuti dan akan meninggalkan anak lelakinya bersama mamanya.
Kau dah kenapa Syamel (nada Bang Sajat), mana ada orang dating dengan awek bawak budak. Ke korang dating dgn girlpren/boypren bawak adik? Jap, korang bukan singlet ke?
Hizzwan duduk melutut di sebelah kerusi yang diduduki oleh Fiqha sambil menghulur dua tiket kapal terbang kepada Fiqha.
Fiqha memandang tiket tersebut dengan Hizzwan silih berganti.
Zarith yang berada di atas katil sambil menyusun puzzle gambar Lisa Blackpink dipandang sekilas.
Tiba-tiba...
"Pikir sweet ke baba? Bagi-bagi tiket macam tu? Terajang kang" ujar Zarith dengan selamba dan masih fokus dengan susunan puzzlenya.
"Diam ahh. Atleast baba bagi dekat mama, mama terima. Awak bagi dekat Lisa, silap-silap dia pandang pun tak. Dah la tak handsome" balas Hizzwan satu das.
"Kalau Zarith tak handsome, baba pun tak handsome la" jawab Zarith selamba.
Lantas Hizzwan mendapatkan anak lelakinya. Lalu Zarith ditidurkan. Pipi dan leher Zarith di gomol lembut. Zarith terjerit-jerit sambil ketawa riang meminta tolong mamanya.
Fiqha menggelengkan kepalanya. Anak lelakinya jelas sekali mengikut sikap Hizzwan. Betul la tu bapak rintik anak borek. Ehh macam salah pepatah tu.
Setelah beberapa jam di dalam kapal terbang, akhirnya tiba juga di Pulau Langkawi. Agak ramai pengunjung yang datang memandangkan cuti penggal pertama telah tiba.
Hizzwan dan Fiqha menyewa sebuah kereta dan mereka terus ke hotel yang di tempah untuk berehat sebelum memulakan aktiviti.
Setiba di hotel, Hizzwan merebahkan diri di atas katil king lalu tanpa sedar dia tertido berbantalkan peha isterinya.
Pada petang itu, Hizzwan dan Fiqha mula memulakan aktiviti mereka dengan berjalan di tepi pantai. Hizzwan memeluk bahu isterinya mesra.
" Biy sayang sayang sangat. Thank you so much sebab tak pernah putus asa ngorat biy dulu" ujar Hizzwan perlahan sambil mengucup dahi isterinya.
Fiqha memeluk pinggang suaminya. Wajahnya dirapatkan ke dada bidang milik Hizzwan.
"Terima kasih tau sabar dengan biy walaupun biy layan sayang teruk dulu" ujar Hizzwan lagi.
"Apa yang biy suka pasal sayang?" Tanya Fiqha ingin tahu.
"Sebab sayang ni senget. Mana ada orang sanggup tebalkan muka semata-mata nak mengorat crush dia HAHAHAHA" jawab Hizzwan lalu melepaskan tawanya. Lengan Hizzwan dicubit geram.
"Eeeeee biy nihh !"
"I LOVE YOU SENGET !!" jerit Hizzwan lalu melarikan diri dari Fiqha. Fiqha yang sudah tebal wajahnya kerana semua mata melihat ke arah mereka.
Fiqha mengejar suaminya lalu memeluk rapat suaminya.
Alhamdulillah, segala ujian yang diberi dapat di hadapi bersama. Segala rintangan yang ada berjaya di tarungj bersama. Dan akhirnya, Hizzwan dan Fiqha berjaya mencipta kehidupan yang bahagia.
-TAMAT-
YOU ARE READING
I LOVE YOU SENGET [SU]
RandomCerita ini tentang seorang Tengku Muhammad Hizzwan Syafiq yang digilai ramai perempuan. Lelaki ini juga adalah anak kepada seorang pelakon terkenal pada tahun 90-an. Lelaki ini berasal daripada Kanada. Di berkacukan dengan British. Setelah beberapa...